Lupo 3l vil ikke starte helt

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Hrvejeb
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 22. dec 2013 12:58
Geografisk sted: Farsø, nordjylland

Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Hrvejeb »

Goddag.

Jeg har forsøgt at finde et emne, som der beskrev mit, men synes ikke at dette har været tilfældet:(

Det drejer sig om en 3l fra 2002, den har drillet mig gennem 3-4 måneder, hvor den godt kan få motoren igang men går ud efter 1-1,5sek:( hidtil har jeg kunne lirke lidt med nøglen eller lade den stå til dagen efter.

Jeg har fået skiftet gearolie, hydraulikolie, trykbeholderen/klokken, pakninger til slangerne, herefter har den faktisk kort sådan nogenlunde.

Men nu er jeg ikke så heldig længere, da jeg ikke kan få den til at forblive tændt:(

Er der nogen som venligst kan hjælpe mig?:)
Nuggi
Indlæg: 105
Tilmeldt: tirs 31. aug 2010 21:30
Geografisk sted: 4490/ Vestsjælland

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Nuggi »

Det kunne da godt lyde som bundstykke i tændingslåsen der drille.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af sussi »

Startspærre :idea:
Prøv en fejludlæsning :idea:
Hvornår er der skiftet brændstoffilter :?:
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Kim B Olesen »

De gange hvor den ikke går i stå, kører den så fint nok ?
Har du fået udlæst fejl ? Det kunne godt tyde lidt på startspærre !
Har du begge nøgler ? og er det lige galt hvis du bruger den anden nøgle ?
Ellers kunne det være dit brændstoffilter evt returventil der driller ;) Har du prøvet at skifte det ?

Nå okay - lidt det samme som Sussi - der var du sgu hurtigst igen :lol:
Hrvejeb
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 22. dec 2013 12:58
Geografisk sted: Farsø, nordjylland

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Hrvejeb »

Jeg får den fejludlæst imorgen, vil den kunne fortælle mig om det evt. Er tændingslåseb?

Og ja, jeg har prøvet med ekstra nøglen uden held:(
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Kim B Olesen »

Ikke om det er tændingslåsen, men hvis det er startspærren ;)
Hrvejeb
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 22. dec 2013 12:58
Geografisk sted: Farsø, nordjylland

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Hrvejeb »

Syntes der er meget "slør" i startspæren, og en tidligere ejer har i hvert fald været igang med at fuske med tændingslåsen:(
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Kim B Olesen »

Så er det måske der du skal lede ;) startspærren er en elektrisk anordning, så det er nok ikke den der slør i ;) er det nøglen du mener ? Eller andet ?
Nuggi
Indlæg: 105
Tilmeldt: tirs 31. aug 2010 21:30
Geografisk sted: 4490/ Vestsjælland

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Nuggi »

De gange hvor jeg har prøvet at bundstykket driller har det gerne hjulpet et stykke tid hvis man lige trykkede lidt hårdt på nøglen ind mod låsen.
De hjælper gerne i en periode og så dør den helt.

Men har også haft en som gik ud en gang imellem hvor det hjalp med en ny retur ventil på dieselfilter.

Kan ikke huske om det er sådan på Lupo men på mange andre vag biler lyser nøglen i kombi instrument hvis det er startsspærren der driller.

Så du kommer nok ikke uden om en fejl udlæsning. :)
Hrvejeb
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 22. dec 2013 12:58
Geografisk sted: Farsø, nordjylland

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Hrvejeb »

Tror bundstykke historien passer i mit tilfælde, men er lidt spændt på at se hva den siger imorgen:) mange tak for hjælpen indtil videre:)
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Kim B Olesen »

Der er ingen nøgle i instrumentbordet på en Lupo - så skal det være på de allersidste i hvert fald :?
EDIT - den lyser i hvert fald ikke ;)
Crispie
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 16. jul 2010 14:38
Geografisk sted: Svendborg

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Crispie »

Havde selv samme problem med konens Lupo, rodede med det med alle de gængse højrebenet løsninger, men endte med at videregive den til Steffen fra vagtech. Det endte med at jeg medgik til en ny kobling selv om det ikke var en garenti for at de løste problemet og fandt frem til at det rent faktisk var selve hydraulik pumpe Uniten der var fejlårsagen. Vi kunne intet se på fejlkoder eller noget, og kunne efterfølgende konstanters at jeg ikke umiddelbart kunne finde nogle fejl på hydraulik Uniten, men smed jeg den på min egen bil, ville den heller ikke starte. Så hvis du har en 3L ven i nærheden, så prøv lige hurtigt at låne hans hydraulik Unit (tager 5 minutter at prøve at bytte dem rundt, husk at afmontere stik, løsne trykkugle i nævnte rækkefølge på begge biler). Igen hatten af for Steffen og hans gåpåmod, han brugte vist også mange timer på den, og prisen var yderst fair! Tør slet ikke tænke på hvis den var kommet til VW.... Tænker de havde skiftet nummerpladerne også ;-)
Nu med større og sjovere bilpark:
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Vyffe »

Jeg har også brugt en del timer med min fars det har haft samme problemer. Det var også hydraulikstationen der var færdig. Konklusionen var at der var kommet for meget snavs ind i selve den runde pumpeenhed inde i stationen.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvis du vil prøve en anden hydraulikpumpe har jeg en på lager vi kan prøvemontere ;) der er vel ikke andet end 40-50 km fra Farsø og hertil :D
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Vyffe »

Det har jeg egentlig også i Horsens ;-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af doktorfrank »

I den ene af mine hyd.stationer var der ganske enkelt løbet vand i samlingen mellem motorhus og pumpehus. Det er fakstisk en meget overkommelig proces at give hele enheden en overhaling (især hvis man ser den fremragende billedserie, som for et par år(?) siden blev lagt ud i dette forum - jeg har ikke lige tid til at søge på det!). Og billigt. 8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Hrvejeb
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 22. dec 2013 12:58
Geografisk sted: Farsø, nordjylland

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Hrvejeb »

Der er svagt signal til startspæren, så skal have fat i en ny læser, nogen som har sådan en pjalt her i juledagene?:)
Hrvejeb
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 22. dec 2013 12:58
Geografisk sted: Farsø, nordjylland

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Hrvejeb »

Eller er der evt. Nogen i nærheden, som kan slette startspæren fra motorstyringen?:)
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg tror jeg har en til at ligge ;) du kan skrive på xxxxxxxx :) jeg skal lige ud og kigge når jeg kommer hjem :)
Senest rettet af Kim B Olesen man 1. sep 2014 20:28, rettet i alt 1 gang.
Hrvejeb
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 22. dec 2013 12:58
Geografisk sted: Farsø, nordjylland

Re: Lupo 3l vil ikke starte helt

Indlæg af Hrvejeb »

Den kan starte nu, den har fået en ny læser og denne læser skal holdes helt ud til nøglen, så starter den fint :)
Besvar