Fjernbetjent centrallås, tilsluttet hydralikpumpen.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Fjernbetjent centrallås, tilsluttet hydralikpumpen.

Indlæg af vanquish99 »

Halløj i stuen!

Ved godt det ikke er årstid for at skrue en masse på ulven, men derfor kan man jo godt ha lidt ideer på tegnebrættet. min bil er udstyret med eftermonteret fjernbetjent centrallås, som er sat til blinklysene. Altså den blinker når jeg låser op osv., ja så tænkte jeg på om man evt kunne tilslutte den ledning som registre at døren åbner, til et af blinklysene, så at hydralikpumpen begynder at pumpe så snart jeg låser bilen op?

Kan godt være det luksus problem, men derfor ku man jo godt forhøre om andre har haft samme tanke og evt udført indgrebet?

beklager evt. misbetegnelser eller andre ikke faglige udtryk :lol:
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Fjernbetjent centrallås, tilsluttet hydralikpumpen.

Indlæg af VAGtech.dk »

man kunne også være sikker på, at hydraulikstanden er ok og evt sætte en ny trykkugle på, så er der "start-tryk" med det samme :) og så behøver du ikke låse bilen og låse den op igen for at opleve lupo-luksus..
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fjernbetjent centrallås, tilsluttet hydralikpumpen.

Indlæg af vanquish99 »

Sig mig engang er du igang med at sælge en trykkugle? :lol:

hydraulikstanden, som i hydraulikoliestanden? hmm den har jeg godt nok ikke tjekket. Den må være nær trykklukken, kan jeg næsten regne ud :P
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Fjernbetjent centrallås, tilsluttet hydralikpumpen.

Indlæg af VAGtech.dk »

nej jeg er ikke igang med at sælge dig en trykkugle, blot fortælle dig, at hvis du mener det er aktuelt at din hyd pumpe starter når du låser bilen op på vej ud til bilen. Kunne det tyde på at din kugle var træt..

Ved montage af en ny trykkugle vil modtrykket i kuglen virke på den måde at "starttrykket" er til stede allerede efter et par sekunder efter pumpen starter, forudsat at pumpen er i orden..

Jeg tror det er nemmere at lave det på den måde..
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Fjernbetjent centrallås, tilsluttet hydralikpumpen.

Indlæg af KMDTHY »

Måske han vil sælge dig en pumpe når den er slidt ned :-) Overvejede eksakt det samme som dig..... men jeg skiftede kuglen..... :-)

Men det er bestemt muligt med det blink signal og et relæ, måske endnu bedre når den låser op....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fjernbetjent centrallås, tilsluttet hydralikpumpen.

Indlæg af vanquish99 »

okay, hvad måtte du slippe for sådan en sag? For ja det skal jo ikke komme bag på mig, at min pumpe så er død når jeg får monteret en ny trykkugle.

Ja præcis min tanke også... ku være snedigt med en form for switch på selve låsemekanismen, så den aktiveret når jeg låste bilen op. Så var jeg jo hurtigt ude over det :)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Fjernbetjent centrallås, tilsluttet hydralikpumpen.

Indlæg af KMDTHY »

En kugler koster omkring 400-500kr
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Fjernbetjent centrallås, tilsluttet hydralikpumpen.

Indlæg af sussi »

Et selvholdende relæ, koblet til kontakten i dørlåsen, der trækker når fjerbetjeningen aktiveres og slipper når der sættes tænding på bilen.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Fjernbetjent centrallås, tilsluttet hydralikpumpen.

Indlæg af KMDTHY »

sussi skrev:Et selvholdende relæ, koblet til kontakten i dørlåsen, der trækker når fjerbetjeningen aktiveres og slipper når der sættes tænding på bilen.
Da ikke nødvendigt med en der holder ? En lille puls vil aktivere pumpen...... (blinklys)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Fjernbetjent centrallås, tilsluttet hydralikpumpen.

Indlæg af sussi »

Du er jo "elektronikmanden" ;)
d.v.s. den impuls der starter blinket sættes bare til dørkontakten, og så kører det.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Fjernbetjent centrallås, tilsluttet hydralikpumpen.

Indlæg af KMDTHY »

sussi skrev:Du er jo "elektronikmanden" ;)
d.v.s. den impuls der starter blinket sættes bare til dørkontakten, og så kører det.
Well... nu ved jeg ikke om det er stel styret eller hvordan.... hvis det er plus, så kunne man godt som du skriver, dog nok en god ide at skyde en diode i serie med, da dit blinklys jo ellers vil lyse når døren er åben :P
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
diskoboy
Indlæg: 480
Tilmeldt: søn 13. jun 2010 09:59
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Fjernbetjent centrallås, tilsluttet hydralikpumpen.

Indlæg af diskoboy »

Det er stel... Den går fra pin 2 på "Dørskiftekontakt- førerside" via T10e "Stikforbindelse, 10-polet, sort, stikholder venstre A-stolpe" videre igennem T10m (Stikforbindelse, 10-polet, brun, stikholder under relæholder) videre til pin 16 på "Styreenhed til elektronisk, manuel gearkasse"

Pin 1 på dørskiftekontakten går til stel...
Nu uden det grå lyn...
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Fjernbetjent centrallås, tilsluttet hydralikpumpen.

Indlæg af KMDTHY »

Ja så skal det være en relæ løsning, eller tage til en af låsene hvis de er stel styret....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar