Montering af undervogn

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Besvar
David Walbum
Indlæg: 116
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 22:27
Geografisk sted: sandved

Montering af undervogn

Indlæg af David Walbum »

Hej der ude.

Jeg har lige anskaffet mig en ny undervogn da jeg simpelhen blev for træt at den gyngevogn min lupo var blevet til.

jeg har dog lige et par spørgsmål og gode råd modtages gerne :D

1. jeg er meget i tvivl om hvor tårnleje skal være henne som ses på disse billeder
som billederne viser er jeg i tvivl om tårnlejet nummer 11 på tegningen skal være der på den nye dæmper. Passer den på den røde fjederskål som dæmperen er bygget med ? eller skal lejet bare der ind i mellem fjederskålen og møtrikken med gul pil ??

2. Ved den sorte pil ligger en lille sort skive hvad er denne til nogen som ved det ? kan se den kan tages ud.

3. Jeg har købt et manchetsæt som jeg sætter på de bagerste dæmpere for at beskytte dem.. skal der noget på de foreste dæmpere ? eller er det bare at installere dem som de ser ud ?

4. jeg så en post viewtopic.php?f=22&t=1025&hilit=b%C3%B8sninger
omkring bøsning nr. 2 på tegningen var en god ide at skifte men hvad med bøsning ved bolt nr.4 og ved styrekuglen ? er det nødvendigt at skifte dem eller er det simpelhen nemmere at købe 2 nye bærearme hos Vagshop til en 1000kr stk ?? skal lige siges at jeg ikke har nogen teknisk kunnen inde for motor faget men er elektriker med hænderne skruet godt på så jeg er ikke bange for at kaste mig ud i ting.
Har dog ikke noget speciel værktøj til noget speciel arbejde hvis det kræves
Vedhæftede filer
foto.JPG
foto.JPG (89.06 KiB) Vist 4486 gange
Møtrikken på billedet af dæmperen må være nummer 17 her
Møtrikken på billedet af dæmperen må være nummer 17 her
dæmper.GIF (25.69 KiB) Vist 4486 gange
David Walbum
Indlæg: 116
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 22:27
Geografisk sted: sandved

Re: Montering af undervogn

Indlæg af David Walbum »

Er der virkelig ikke nogen som kan hjælpe mig her :)
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Montering af undervogn

Indlæg af Qaxius »

Sammenlign med din gamle undervogn.
Hvor har du købt din gevind undervogn og hvad har du givet for den?

Når den er monteret, så sig lige hvordan den kører i hårdhed osv.
Jeg overvejer selv den som FK shop.de får på lager om et halvt års tid til 1500,-
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
David Walbum
Indlæg: 116
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 22:27
Geografisk sted: sandved

Re: Montering af undervogn

Indlæg af David Walbum »

Hej qaxius

Det er en FK silverline undervogn i rustfrit stål. Den er købt ubrugt på dba for 3000kr.
Hvis du vil kan vi mødes i Køge på Shell tanken lige som ved det lille træf vi havde når bilen er lavet.. Regner med at sætte den på næste weekend hvis alt flasker sig og så skal den lige spores.

Men mangler stadig svar på om det tårnleje skal være der :(
Er det nogen som kan give sit besyv med her ??
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Montering af undervogn

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg tror bare tårnlejet skal ovenpå møtrikken, så ser det ud til at det er samlet ligesom på tegningen, men jeg synes ikke der ser ud til at være særligt meget gevind :?
Jeg ved sgu ikke hvad skiven er til ! Hvad er den lavet af ?
Det vil være en god ting med noget til at beskytte stammen med, men jeg tror bare det er meningen de skal monteres som de er, de skal jo også sælge en ny undervogn om et par år :D
Det er kun hvis de virker slatne du skal skifte bøsningerne, mine gav sig meget synes jeg, og det hjalp også at sætte nye i :) de forreste er lidt mere massive, så dem tror jeg ikke du behøver at skifte, de plejer ikke at fejle noget :)
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Montering af undervogn

Indlæg af Qaxius »

http://www.fk-shop.de/Fahrwerk-Tuning/G ... -2005.html

Den her tænker jeg at jeg vil købe.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
David Walbum
Indlæg: 116
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 22:27
Geografisk sted: sandved

Re: Montering af undervogn

Indlæg af David Walbum »

Hey qauxius.

Jeg så godt du skrev om den undervogn i en anden tråd. Den undervogn jeg har købt er
http://www.fk-shop.de/en/Suspension-Tun ... 6cd449409d
den er altså i rustfrit stål hvilket gerne skulle forlænge levetiden en del og gøre det nemmere at hæve og sænke bilen til eventuelt sommer og vinter brug hvis der kommer meget sne

ellers har denne hjemmeside de her til 2200kr
http://www.auto-butikken.dk/shop/fk-ak- ... 1765p.html jeg tror det er de samme som de har henvist til... dog ser billederne fra dit link meget forskelligt ud i forhold til det her link som mere ligner en highsport undervogn fra FK. men det kan jo undersøges.

hey kim.
tak for dit imput om tårnlejet og du har ret der er ikke meget gevind. Der er samler 4cm fra skålen af.
kan være jeg lige skal køre forbi jp-auto og lige høre for en sikkerheds skyld hvordan den skal hænge sammen

den skive jeg referere til er af plastik og jeg tror den må være der for at beskytte den pakning der sidder der ( se billed )
og jeg checker lige de bøsninger ud når jeg en gang for skilt det hele ad :)
Vedhæftede filer
bøsning.JPG
bøsning.JPG (91.02 KiB) Vist 4414 gange
Besvar