Defekt/ny turbolader
-
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: man 5. dec 2011 21:17
- Geografisk sted: broager
Re: Defekt/ny turbolader
Qaxius... Du behøver ikke omtale mig i 3 person når det er mit indlæg du skriver i.
-
- Indlæg: 1397
- Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved/ Lov
Re: Defekt/ny turbolader
Qaxius skrev:Flot.... det har MAX taget dem 2 timer at skifte den.
Jeg skal slet ikke ha lavet noget på et værksted som kører efter faste takster for ting, for det er KUN til deres fordel. Der står nemlig i derea betingelser at ting som er rustet fast osv er ekstraarbejde.
Jeg vil også mene at han skulle ha fået bilen bugseret til Vagtech.
Havde jeg fået sådan en pris, så havde jeg hellere købt en komplet tilfældig Lupo med smadret gearkasse på Ebay.de
Vil lige sige at jeg arbejder selv på værksted, og vi har faste takster på ting.. Dog cykel værksted og for at taget et eksempel
Udskifte af krankboks 450kr.. om det så tager til 10min eller flere timer.
Da nogen kan sidde hysterisk fast.
Havde vi ikke det , ville det hurtigt blve dyrt
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Re: Defekt/ny turbolader
Beklager 3. personen.
Der lå nok bare "min vens turbolader" i baghovedet.
Snakker nok også lidt for meget på BG, hvor emnet tit er sket en ven.
Kan man ikke få en uoriginal turbo til omkring 4-5000,- ?
Der lå nok bare "min vens turbolader" i baghovedet.
Snakker nok også lidt for meget på BG, hvor emnet tit er sket en ven.
Kan man ikke få en uoriginal turbo til omkring 4-5000,- ?
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Defekt/ny turbolader
du mener ikke at de kan se forskel?HamSjelv skrev: €109,20 for (de)montage af ladeluftkøler (gad nok vide om det ikke er EGR i stedet?)
/Claus
kan da godt være at de forventer at der ikke er noget der er røget videre til intercooleren
men
ku da ligesågodt få den tanke at det ville være en god idé at kigge intercooler efter for løse.... så det ikke fortsatte videre til motoren... når den blev startet op igen
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Defekt/ny turbolader
tjaee men nu har trådstarter jo skrevet at han ikke havde tid til at ha en bil til at holde stille så det projekt havde nok hurtigt kostet endnu mere når alt skulle klares af "fremmede hænder/ firmaer" og hjemtransport af en hel bil er nu heller ikke helt billigt, derefter få en eller anden til at skille 2.biler, samle en igen, finde og betale et sted at opbevare en lettere adskilt res.delsbilQaxius skrev:Flot.... det har MAX taget dem 2 timer at skifte den.
Havde jeg fået sådan en pris, så havde jeg hellere købt en komplet tilfældig Lupo med smadret gearkasse på Ebay.de
...men det har du jo nok heller ikke tænkt nærmere over inden du skrev dit indlæg i tråden
du er da hermed selvskrevet til et job på et vag-værksted
€210 for (de)montage af turbolader
€109,20 for (de)montage af ladeluftkøler (gad nok vide om det ikke er EGR i stedet?)
€67,20 for (de)montage af udstødningsmanifold
€42 for katalysatorrengøring
€33,60 for en guided fejlfinding (= sletning af lagrede fejl på motorstyreenheden)
Ialt i timeløn €462,30, eller ca. 3444kr.
Hvis vi nu gætter på at der går 4 effektive arbejdstimer på at skifte sådan en turbolader, er der betalt ca. 860kr pr. time
Re: Defekt/ny turbolader
Næppe, da det er en VG-turbo der sidder på..Qaxius skrev: Kan man ikke få en uoriginal turbo til omkring 4-5000,- ?
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: Defekt/ny turbolader
OT
Man behøver nu heller ikke være nærtagende
Nej, det behøver han vel ikke...Men det er nu nok det mest korrekte, når nu det HamSjelv's indlæg han svarer på...hattemageren skrev:Qaxius... Du behøver ikke omtale mig i 3 person når det er mit indlæg du skriver i.
Man behøver nu heller ikke være nærtagende
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17