Motor oser og lugter af diesel,når den bliver varm "LØST".
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Motor oser/ryger og lugter af diesel,når den bliver varm
Det er fordi jeg har mistanke om der er en utæthed omkring turbo systemet.
Pga. den sparsomme plads, så er der svært at undersøge systemet ordentlig for utætheder.
Så hvis der var en spray man kunne spraye på, så man kunne lokaliserer utætheden.
Det ville da være let.
Måske noget i stil med denne spray fra RS. /Stig Allan
Pga. den sparsomme plads, så er der svært at undersøge systemet ordentlig for utætheder.
Så hvis der var en spray man kunne spraye på, så man kunne lokaliserer utætheden.
Det ville da være let.
Måske noget i stil med denne spray fra RS. /Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: Motor oser/ryger og lugter af diesel,når den bliver varm
Hvad med sæbevand?
Det er da noget de fleste har i husholdningen og det koster ikke ekstra.
Det bliver bl.a. brugt ved læksøgning på dæk.
Det er da noget de fleste har i husholdningen og det koster ikke ekstra.
Det bliver bl.a. brugt ved læksøgning på dæk.
Ulven kommer, ulven kommer
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Motor oser/ryger og lugter af diesel,når den bliver varm
Er det der hvor der er vacuum eller turbo tryk du vil fejlfinde hvis der er overtryk ville det være oplagt med noget leakfinder eller opvaskevand med godt med sæbe hvis det er på vacuum siden skal det være noget der får motoren til at gå op i omdrejninger eks motor/dieselstart i små mængder omkring de steder du mistænker
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Motor oser/ryger og lugter af diesel,når den bliver varm
Tak for gode råd.
Jeg har fået lavet en DyseRens, lignende den på nedenstående video.
Jeg synes det har givet en roligere motorgang.
Forbruget har også ændret sig, før lå den på 4.6L/100km, og er "nede" på 4.1L/100km
Jeg har stadig problemer med turbo trykket, og fejlkode 17964!
Jeg har bemærket at når jeg kører med en KONSTANT hastighed på 90 km/t på flad vej.
Så ligger forbruget typisk på ca. 4.1L/100km, men kan pludselig falde ned til 2.8L/100km.
2.8 er den værdi der plejer at være normalt ved den type kørsel, når bilen er i orden.
Så der er noget der er ustabil omkring mit brændstof forbrug.
Kan en ustabil N75 give disse symptomer?
DyseRens
/Stig Allan
Jeg har fået lavet en DyseRens, lignende den på nedenstående video.
Jeg synes det har givet en roligere motorgang.
Forbruget har også ændret sig, før lå den på 4.6L/100km, og er "nede" på 4.1L/100km
Jeg har stadig problemer med turbo trykket, og fejlkode 17964!
Jeg har bemærket at når jeg kører med en KONSTANT hastighed på 90 km/t på flad vej.
Så ligger forbruget typisk på ca. 4.1L/100km, men kan pludselig falde ned til 2.8L/100km.
2.8 er den værdi der plejer at være normalt ved den type kørsel, når bilen er i orden.
Så der er noget der er ustabil omkring mit brændstof forbrug.
Kan en ustabil N75 give disse symptomer?
DyseRens
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Motor oser/ryger og lugter af diesel,når den bliver varm
batmann67 skrev:Er der nogen der har bud på hvorfor jeg ikke kan slukke motoren ved at aktivere stopspjældet.
- Er der en læk som den trækker falsk luft fra?
Et par timer senere så kunne jeg godt stoppe motoren
/Stig Allan
Nu har jeg forklaringen på hvorfor der kom så meget røg ud og hvorfor bilen ikke slukkede.
Jeg er hel klar om det IKKE er "normal" procedure, at slukke bilen på den måde...
2.gang jeg havde turboen ude har jeg ikke spændt de 2 umbraco skruer ordentlig, der holder EGR-ventilen og EGR-køleren sammen. .
Så med tiden havde de løsnet sig mere og mere, for til sidst at give turbo fejl 17964, og LIMP MODE.
Det har også givet et højt brændstof forbrug på 4,1L/100km, og lugt af røg i bilen.
Så lige nu er jeg en mand med meget RØDE ører, men samtidig meget glad .
Jeg takker for alle de lærerige input...
/Stig "RED EARS" ALLAN
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
-
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: ons 22. aug 2012 15:16
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Motor oser og lugter af diesel,når den bliver varm "LØST
Det er utrolig vi ikke kunne høre det. Men vi kun da se sod.
send fra min mobilehalajsating now Free
send fra min mobilehalajsating now Free
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Motor oser og lugter af diesel,når den bliver varm "LØST
Jeg tror, skruerne har løsnet sig mere den sidst uge tid.don piphans skrev:Det er utrolig vi ikke kunne høre det. Men vi kun da se sod.
send fra min mobilehalajsating now Free
For det lød noget mere af fri udstødning efter fruen har haft bilen hele ugen.
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Motor oser og lugter af diesel,når den bliver varm "LØST
Trods alt giver det jo en dejlig fornemmelse af at være en heldig mand - når noget lyder så dyrt, og det så viser sig at være en af disse "gratis" reparationer. Tillykke
Og tak fordi du bider de røde ører i dig (hvordan man så gør det i praksis) og delagtiggør os alle også i fejltagelserne - det kan man (især jeg!) lære noget af - én ting er jo egne fejltagelser, noget andet at lokke andre ud i noget snavs
Og tak fordi du bider de røde ører i dig (hvordan man så gør det i praksis) og delagtiggør os alle også i fejltagelserne - det kan man (især jeg!) lære noget af - én ting er jo egne fejltagelser, noget andet at lokke andre ud i noget snavs
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Motor oser og lugter af diesel,når den bliver varm "LØST
Mener du at det hele er løst, altså det med den ryger og lugter af diesel også ?
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Motor oser og lugter af diesel,når den bliver varm "LØST
Ja, den har ikke røget overholdet, efter turboarmen er begyndt at gå som smør.Kim B Olesen skrev:Mener du at det hele er løst, altså det med den ryger og lugter af diesel også ?
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Motor oser og lugter af diesel,når den bliver varm "LØST
Tror det var svært at høre fordi der først er turbotryk, når bilen kører ved et par tusinde RPM.don piphans skrev:Det er utrolig vi ikke kunne høre det. Men vi kun da se sod.
send fra min mobilehalajsating now Free
De sidste par dage før jeg fandt fejlen, kunne jeg godt hører at det lød som om der var fri udstødning når turboen begyndte at arbejde under kørsel.
Jeg synes ikke, det lød af fri udstødning, når man gassede op i frigear.
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Motor oser og lugter af diesel,når den bliver varm "LØST
Efter nogle dages kørsel har jeg åbenbart stadig problemer med et øget brændstof forbrug, som ligger på 4.1L/100km.
Ved en KONSTANT hastighed på 90 km/t på flad vej.
Så ligger forbruget nu hovedsaglig på ca. 2.8-3.1L/100km, men kan pludselig stige 4.0L/100km.
Så der er noget der er ustabil omkring mit brændstof forbrug.
Før jeg opdagede at skruerne ved egr køleren ikke var spændt, lagde forbruget typisk på 4.0L/100km for kortvarig at falde til 2.8-3.1L/100km, så nu er det så lige omvendt.
/Stig Allan
Ved en KONSTANT hastighed på 90 km/t på flad vej.
Så ligger forbruget nu hovedsaglig på ca. 2.8-3.1L/100km, men kan pludselig stige 4.0L/100km.
Så der er noget der er ustabil omkring mit brændstof forbrug.
Før jeg opdagede at skruerne ved egr køleren ikke var spændt, lagde forbruget typisk på 4.0L/100km for kortvarig at falde til 2.8-3.1L/100km, så nu er det så lige omvendt.
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Re: Motor oser og lugter af diesel,når den bliver varm "LØST".
Min gør det samme ? Holde for rødt da min begynde at ryge meget og køre som om den kun køre på 2 cylinder . Kan det også være min egr som er løs ??