RTFM 12 - here we go again - LØST
- dykker5502
- Indlæg: 390
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
- Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
- Kontakt:
RTFM 12 - here we go again - LØST
Efter renovering af gearkasse er jeg nu nået til det kritiske punkt hvor jeg skal grundindstille - og ja - den ender i en RTFM12 - suk. Det var næsten ventet
Anyway - der er efter min bedste overbevisning IKKE slør i "kødbenet" - der er heller ikke slør i den øverste arm som dette kødben sidder fast på med en kugle. Før renoveringen var der sjældent udfordringer ved grundjustring.
Jeg har med stor interesse studeret indlægget om måleblok 15 (og 16).
Jeg har haft VCDS på og gennemgået Måleblok 15. 15-4 (som vedr. justeringen af øverste arm og kødbenets justering på selve skiftearmen på gearkassen) ligger alle observationer inden for tolerancen på +/- 0.2V:
Position "R": Godkendt!
Position "1": Godkendt!
Position "2": For lav!!! 0,37V for lav!
fortsættes...
Anyway - der er efter min bedste overbevisning IKKE slør i "kødbenet" - der er heller ikke slør i den øverste arm som dette kødben sidder fast på med en kugle. Før renoveringen var der sjældent udfordringer ved grundjustring.
Jeg har med stor interesse studeret indlægget om måleblok 15 (og 16).
Jeg har haft VCDS på og gennemgået Måleblok 15. 15-4 (som vedr. justeringen af øverste arm og kødbenets justering på selve skiftearmen på gearkassen) ligger alle observationer inden for tolerancen på +/- 0.2V:
Position "R": Godkendt!
Position "1": Godkendt!
Position "2": For lav!!! 0,37V for lav!
fortsættes...
Senest rettet af dykker5502 lør 5. okt 2013 23:02, rettet i alt 2 gange.
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
- dykker5502
- Indlæg: 390
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
- Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
- Kontakt:
Re: RTFM 12 - here we go again
Fortsat:
Position 3: Godkendt.
Position 4: For lav - samme spænding som position "2".
Position "5": For lav spændig. Da 1 ogf 3 er OK - KAN det være min justering af 5 gearet der ikke er helt OK.
Fortsættes...
Position 3: Godkendt.
Position 4: For lav - samme spænding som position "2".
Position "5": For lav spændig. Da 1 ogf 3 er OK - KAN det være min justering af 5 gearet der ikke er helt OK.
Fortsættes...
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
- dykker5502
- Indlæg: 390
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
- Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
- Kontakt:
Re: RTFM 12 - here we go again
Fortsat:
Kan man justere noget ved 15-3 blokkene? Jeg prøvede at rykke lidt i skifteakslen og det havde selvfølgelig indflydelse på spændingerne. Skiftesoklen, der sidder på skifteakslen har været løsnet, men den var irret fast og blev (efter min bedste overbevisning) ikke flyttet under renoveringen.
Men prøv at lægge mærke til blok 15-1: De spændinger er da alt alt for lave og I kan se ovenfor (i de tidligere indlæg) at de er helt uden for intervallerne.
Kommentarer modtages med stor taknemmelighed.
Kan man justere noget ved 15-3 blokkene? Jeg prøvede at rykke lidt i skifteakslen og det havde selvfølgelig indflydelse på spændingerne. Skiftesoklen, der sidder på skifteakslen har været løsnet, men den var irret fast og blev (efter min bedste overbevisning) ikke flyttet under renoveringen.
Men prøv at lægge mærke til blok 15-1: De spændinger er da alt alt for lave og I kan se ovenfor (i de tidligere indlæg) at de er helt uden for intervallerne.
Kommentarer modtages med stor taknemmelighed.
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
- zackojensen
- Indlæg: 97
- Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 15:06
- Geografisk sted: Mariager
Re: RTFM 12 - here we go again
jeg har også lige renoveret min gearkasse og jeg har præcis samme problemer som dig og jeg er snart træt af det og jeg ved ikke helt om jeg skal køre den på værksted.
Har Ross-tech vcds
- dykker5502
- Indlæg: 390
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
- Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
- Kontakt:
Re: RTFM 12 - here we go again
Med mindre at du kører den hen til et af den håndfuld værksteder, der fatter hvad Lupo går ud på, så vil fejlretningen være udskiftning fra en ende af indtil de er heldige at skifte det rigtige.
Jeg havde ærligt talt håbet at nogle af de rigtig erfarne havde budt ind på noget, men de er åbenbart ikke på banen endnu.
Hvordan ser dine måleblok 15 tal ud? RTFM 12 opstår når disse værdier ryger uden for tolerancerne - hvis jeg eller har forstået det rigtigt.
Jeg havde ærligt talt håbet at nogle af de rigtig erfarne havde budt ind på noget, men de er åbenbart ikke på banen endnu.
Hvordan ser dine måleblok 15 tal ud? RTFM 12 opstår når disse værdier ryger uden for tolerancerne - hvis jeg eller har forstået det rigtigt.
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: RTFM 12 - here we go again
I er 100% sikker på der ikke er bare en lille bette smule slør i kuglehovederne på stangen.
Jeg var også sikker på der IKKE var slør i min, men det var der!
Efter skift af stangen forsvandt RTFM#12...
/Stig Allan
Jeg var også sikker på der IKKE var slør i min, men det var der!
Efter skift af stangen forsvandt RTFM#12...
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- dykker5502
- Indlæg: 390
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
- Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
- Kontakt:
Re: RTFM 12 - here we go again
Det er MB 15-3 som viser potentiometeret på den arm somkødbenet sidder på,og der er målingerne inden fortolerancerne og konsistente (samme værdi ved samme stilling) så umiddelbart tror jeg det ikke.
Imidlertid er det en forholdsvis simpel og billig udskiftning, så den vil jeg godt give en chance.
Der er den anden der falder udenfor - den der hiver gearskiftet ind og ud af gearkassen... og så gearvælgeren der har nogle "uheldige" værdier.
Imidlertid er det en forholdsvis simpel og billig udskiftning, så den vil jeg godt give en chance.
Der er den anden der falder udenfor - den der hiver gearskiftet ind og ud af gearkassen... og så gearvælgeren der har nogle "uheldige" værdier.
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: RTFM 12 - here we go again
Kan du mærke at gearkassen rent fysisk går i fuldt indgreb ?
Hvis du kan må det enten være et eller andet der ikke sidder helt rigtigt eller det potmeter der er blevet mærkeligt
Kan de byttes rundt de to potmetre ?
Hvis du kan må det enten være et eller andet der ikke sidder helt rigtigt eller det potmeter der er blevet mærkeligt
Kan de byttes rundt de to potmetre ?
Re: RTFM 12 - here we go again
Kan gearkassen gå i uden at være i fuldt indgreb?
Lyder kritisk for gearkassens levetid.
Skiftede selv den arm med to kugler og kuglehovederne og satte den der hvor den skulle sidde bedst og har kørt en del uden at grundjustere den.
Har ike haft tid til justering endnu.
Ikke siden den sidst gik kold for mig eftet en koblingsjustering.
Lyder kritisk for gearkassens levetid.
Skiftede selv den arm med to kugler og kuglehovederne og satte den der hvor den skulle sidde bedst og har kørt en del uden at grundjustere den.
Har ike haft tid til justering endnu.
Ikke siden den sidst gik kold for mig eftet en koblingsjustering.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: RTFM 12 - here we go again
Hejsa,
Denne måleblok er relateret til signalet fra gearskiftegrebet inde i kabinen. Det passer perfekt med et potentiometer på gearskiftegrebet.
* Mangler du at montere et stik på styreenheden til gearskiftegrebet?
* Har der været spildt drikkevarer ned i gearskiftegrebet der kunne have ødelagt potentiometeret? (Coca Cola f.eks )
* Er der lys i pictogrammerne rundt om skiftegrebet?
* Kan du ændre på den viste spænding ved at flytte gearskiftegrebet rundt mellem de forskellige positioner Stop, R, N, D, Tiptrinic, + og -?
/Claus
dykker5502 skrev:Men prøv at lægge mærke til blok 15-1:De spændinger er da alt alt for lave og I kan se ovenfor (i de tidligere indlæg) at de er helt uden for intervallerne.
Kommentarer modtages med stor taknemmelighed.
Denne måleblok er relateret til signalet fra gearskiftegrebet inde i kabinen. Det passer perfekt med et potentiometer på gearskiftegrebet.
* Mangler du at montere et stik på styreenheden til gearskiftegrebet?
* Har der været spildt drikkevarer ned i gearskiftegrebet der kunne have ødelagt potentiometeret? (Coca Cola f.eks )
* Er der lys i pictogrammerne rundt om skiftegrebet?
* Kan du ændre på den viste spænding ved at flytte gearskiftegrebet rundt mellem de forskellige positioner Stop, R, N, D, Tiptrinic, + og -?
/Claus
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: RTFM 12 - here we go again
Her er mine værdier, (-) ligger også for lavt.
Men den glider alligevel igennem en grundjustering.
R 3.42
N 2.79
D 2.25
(+) 1.68
(-) 1.04
Jeres problem lugter af en manglende forbindelse som Claus er inde på.
/Stig Allan
Men den glider alligevel igennem en grundjustering.
R 3.42
N 2.79
D 2.25
(+) 1.68
(-) 1.04
Jeres problem lugter af en manglende forbindelse som Claus er inde på.
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: RTFM 12 - here we go again
Hmm, et vildskud...
Kan der være byttet om på et par stik til magnetventilerne.
/Stig Allan
Kan der være byttet om på et par stik til magnetventilerne.
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: RTFM 12 - here we go again
jeg har i hvert fald før "ryddet op" efter andres forsøg på at skifte gearkasse, hvor stik til gearvælger var blevet byttet rundt i kampens hede...batmann67 skrev:Hmm, et vildskud...
Kan der være byttet om på et par stik til magnetventilerne.
/Stig Allan
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
- dykker5502
- Indlæg: 390
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
- Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
- Kontakt:
Re: RTFM 12 - here we go again
Ledningerne på gangstelleren har slet ikke været taget af. Oprindeligt blev gangsteller og koblingscylinder afmonteret med alle ledninger og hydraulikslanger på og lagt på gulvet. Stik til omdrejningstæller på gearkassen (under koblingscylinder) og speedometer og så de to multistik henne mod hydraulikpumpen var de eneste ledninger der var afmonteret - NETOP for at undgå at bytte rundt
Men jeg skal have set efter om de sidder rigtigt samlet. Og så skal jeg se efter om gearskifter spændingerne er OK. Jeg ser nu at de opgivne spændinger er i nogle andre stuationer end 1 - 5 gear som jeg har taget billeder af. Der er fint lys i gearskifteren og den fungerer tilsyneladende også som den skal. Jeg brugte Tiptronic (+) og (-) til at skifte rundt i gearene til de billeder der.
Og som skrevet ovenfor - det kødben har aldrig været skiftet - 250.000 km. så det skifter jeg. Så får vi se om ikke jeg kan få den overbevist.
Men jeg skal have set efter om de sidder rigtigt samlet. Og så skal jeg se efter om gearskifter spændingerne er OK. Jeg ser nu at de opgivne spændinger er i nogle andre stuationer end 1 - 5 gear som jeg har taget billeder af. Der er fint lys i gearskifteren og den fungerer tilsyneladende også som den skal. Jeg brugte Tiptronic (+) og (-) til at skifte rundt i gearene til de billeder der.
Og som skrevet ovenfor - det kødben har aldrig været skiftet - 250.000 km. så det skifter jeg. Så får vi se om ikke jeg kan få den overbevist.
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
- dykker5502
- Indlæg: 390
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
- Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
- Kontakt:
Re: RTFM 12 - here we go again
En lille ting fra VAGTech:
Og forhåbentligt er det det der skal til for at fjerne en RTFM 12.
Så ved jeg hvad jeg skal lave i wqeekenden.....Og forhåbentligt er det det der skal til for at fjerne en RTFM 12.
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: RTFM 12 - here we go again
Når du får den gamle af, prøv lige at sætte kuglerne på stangen og mærk og der skulle være lidt slør.
/Stig Allan
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- dykker5502
- Indlæg: 390
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
- Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
- Kontakt:
Re: RTFM 12 - here we go again
OK - nu er humøret godt nok i kulkælderen!!! Nyt kødben monteret - omhyggeligt justeret - og alligevel RTFM12.
Nå, der var forholdsvis tydelige slidmærker på kuglen på gangstelleren, så der har jo nok været lidt slør.
Der er ikke rigtigt nogen der har kommenteret på mine målinger - rude 4 er stadig alle indenfor de 0,2V tolerance. Denne rude vedrører netop den aktuator som kødbenet sidder på.
Derimod er den anden aktuator uden for tolerencen i den ene yderstilling. Den kan man vel ikke justere på - og hvis man kunne ville det vel bare blive galt i den anden yderstilling?
Hvad gør jeg nu? Skifter potentiometre?
Iøvrigt testede jeg gearskifteren. Den fungerer perfekt, men de spændinger jeg aflæser i rude 1 svarer slet ikke til det som den gule bobel viser. Hvad gør jeg galt her? Det kan jo ikke være ledningerne der er dårlige, for så ville den vel ikke skifte gear i tiptronic? Under grundindstillingen skal man på et tidspunkt skifte fra triptronic til "D" og tilbage - det virker som det skal.
Der må være nogen der har lidt erfaring i det her - eller sidder I og prøver at beskytte jeres forretning?
Ja, jeg ved virkelig ikke mine levende råd nu.
Nå, der var forholdsvis tydelige slidmærker på kuglen på gangstelleren, så der har jo nok været lidt slør.
Der er ikke rigtigt nogen der har kommenteret på mine målinger - rude 4 er stadig alle indenfor de 0,2V tolerance. Denne rude vedrører netop den aktuator som kødbenet sidder på.
Derimod er den anden aktuator uden for tolerencen i den ene yderstilling. Den kan man vel ikke justere på - og hvis man kunne ville det vel bare blive galt i den anden yderstilling?
Hvad gør jeg nu? Skifter potentiometre?
Iøvrigt testede jeg gearskifteren. Den fungerer perfekt, men de spændinger jeg aflæser i rude 1 svarer slet ikke til det som den gule bobel viser. Hvad gør jeg galt her? Det kan jo ikke være ledningerne der er dårlige, for så ville den vel ikke skifte gear i tiptronic? Under grundindstillingen skal man på et tidspunkt skifte fra triptronic til "D" og tilbage - det virker som det skal.
Der må være nogen der har lidt erfaring i det her - eller sidder I og prøver at beskytte jeres forretning?
Ja, jeg ved virkelig ikke mine levende råd nu.
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
- dykker5502
- Indlæg: 390
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
- Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
- Kontakt:
Re: RTFM 12 - here we go again
Åh forresten - det irriterende ved RTFM12 er at man ikke får nogen indikationer af hvad testen fejler på. Man får bare at vide at den er fejlet.
Jeg nulstillede fejlene og startede bilen (i "N" - den vil ikke starte i "S"). Den reagerede på gassen og det lød som om den koblede ind, men jeg kunne ikke få den til at gå i 2. gear. Det skal den måske heller ikke? Drivakslerne er ikke sat til, så hjulene drejer ikke med rundt. Det er måske derfor den så bagefter har disse fejlkoder:
adresse 02: Automatik Forklaringsfil: 6N0-927-735.lbl
Styreenhed reservedelsnr. : 6N0 927 735 H
Komponent og/eller version : DS085 Getriebe 1390
Software kodning : 00000
Forhandlernummer : WSC 00000
VCID: 3D7AFD7637D3A7F00BD
2 fejlkoder fundet:
00263 - Gearkasse
27-10 - Urealistisk signal - Periodisk
00625 - Hastighedssignal
27-10 - Urealistisk signal - Periodisk
Jeg har ved at søge på 00625 fundet et indlæg hvor det anføres at automatikken også bruger ABS følerne til at aftaste hastigheden, og det signal får den jo ikke når hjulene står stille.
Jeg nulstillede fejlene og startede bilen (i "N" - den vil ikke starte i "S"). Den reagerede på gassen og det lød som om den koblede ind, men jeg kunne ikke få den til at gå i 2. gear. Det skal den måske heller ikke? Drivakslerne er ikke sat til, så hjulene drejer ikke med rundt. Det er måske derfor den så bagefter har disse fejlkoder:
adresse 02: Automatik Forklaringsfil: 6N0-927-735.lbl
Styreenhed reservedelsnr. : 6N0 927 735 H
Komponent og/eller version : DS085 Getriebe 1390
Software kodning : 00000
Forhandlernummer : WSC 00000
VCID: 3D7AFD7637D3A7F00BD
2 fejlkoder fundet:
00263 - Gearkasse
27-10 - Urealistisk signal - Periodisk
00625 - Hastighedssignal
27-10 - Urealistisk signal - Periodisk
Jeg har ved at søge på 00625 fundet et indlæg hvor det anføres at automatikken også bruger ABS følerne til at aftaste hastigheden, og det signal får den jo ikke når hjulene står stille.
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Re: RTFM 12 - here we go again
Jeg syntes at ha set at der var 4 forskellige ting som der kunne være galt, når den lavede RTFM12.
Jeg skiftede selv arm og hoveder, efterfyldte hydraulisk olie og så gik den direkte igennem grundjusteringen uden overhoved at løsne møtrikken.
Jesper fra JP Auto fortalte mig, at møtrikken monteres præcis så man lige nøjagtig kan skimte lys over møtriken.
Altså så man lige præcis kan se igennem armen over møtrikken.
Og det må siges at ha virket på min.
Din signatur siger en forældet VCDS.
Du kan jo firmware opdatere både kabel og software.
Hvis det altså ikke bare er din signatur som er forældet.
Jeg skiftede selv arm og hoveder, efterfyldte hydraulisk olie og så gik den direkte igennem grundjusteringen uden overhoved at løsne møtrikken.
Jesper fra JP Auto fortalte mig, at møtrikken monteres præcis så man lige nøjagtig kan skimte lys over møtriken.
Altså så man lige præcis kan se igennem armen over møtrikken.
Og det må siges at ha virket på min.
Din signatur siger en forældet VCDS.
Du kan jo firmware opdatere både kabel og software.
Hvis det altså ikke bare er din signatur som er forældet.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: RTFM 12 - here we go again
Her finder du information om hvad G272.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_221.pdf
Her er link til test tabel.
Interessante må være blok 015-016-022
http://audi.workshop-manuals.com/a2/index.php?id=1946
Elektrisk test
Ben 27 og 49
http://audi.workshop-manuals.com/a2/index.php?id=1951
Test step 10
http://audi.workshop-manuals.com/a2/index.php?id=1952
Håber det er lidt så du kan få afklaret hvorfor du måler en lav værdi.
/Stig Allan
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_221.pdf
Her er link til test tabel.
Interessante må være blok 015-016-022
http://audi.workshop-manuals.com/a2/index.php?id=1946
Elektrisk test
Ben 27 og 49
http://audi.workshop-manuals.com/a2/index.php?id=1951
Test step 10
http://audi.workshop-manuals.com/a2/index.php?id=1952
Håber det er lidt så du kan få afklaret hvorfor du måler en lav værdi.
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN