De er forskellige.ph. skrev:Er begge dine med samme gear-skiftekulisse? og samme motorkode og hvilke er det?
Den hvide, med ikke-AP-900 er en AYZ fra 2001 - stop til venstre.
Den blå, med AP-900 er en ANY fra 2000 - stop lige frem, dog med det "nye" interiør og batteriet bagi.
De er så ens i kørestil at jeg vil påstå ikke at havde observeret nogen forskel, så længe fartpiloten ikke benyttes.ph. skrev:...ved ikke om de skal reagere forskelligt ved berøring af bremsepedal men bare for at eliminere det som årsag!
Jeg kan høre en klar forskel på motorlyden i de to, ligesom blinkrelæ også siger anderledes og styretøjet er en anelse mere livligt i den blå, trods de begge er sporet i nogenlunde nær fortid.
Min opfattelse - med begge vores biler (uden brug af fartpilot) - er, at trykker jeg blot lidt ned - så lyset aktiveres - så begynder de at motorbremse.ph. skrev:HVIS JEG Husker rimeligt rigtigt så. Når den ER i øko-mode skal den ikke begynde at motorbremse når bremselys aktiveres men først når bremsetrykkontakt mener at bremsetryk er højt nok ...KORREKT ME if i'm wrong!!
Også selvom jeg ikke kan mærke bremsetrykket aktivt bremser bilen.
Hmm - det kan jeg ikke svare på, men det er en udmærket teori du har.ph. skrev:på den med AP900 [ bla bla ]
Et svagt tryk på bremsen BØR ...er jeg rimeligt sikker på... deaktivere fartpilot (når bremselyskontakt aktiveres) og først motorbremse
enten ved højt nok bremsetryk så at bremsetrykkontakt mener at den skal sende besked videre og be den om at koble til og motorbremse (eller hvis jeg ikke har ret så motorbremse ved længere tids aktivering af bremselys)
Personligt er jeg kommet til at foretrække ikke-AP900'eren.
Nok lige så meget vane som så meget andet - men AP900'eren virker jo også fint - og jeg kører typisk ikke rundt i den bil alligevel