Forbremser skift.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Zoro
Indlæg: 36
Tilmeldt: man 8. apr 2013 18:54
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Forbremser skift.

Indlæg af Zoro »

Jeg er ikke særlig glad for de forbremser der sidder på min lupo lige nu selvom de er originale og næsten ny. Fordi nå man bremser hårdt op så lugter de helt vild og de bliver varme hurtig. Kan man få nogle støre på uden lave de stor forandringer ? Kan man købe nogle sports bremser hvis JA hvor ?
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Forbremser skift.

Indlæg af ph. »

Zoro skrev:Jeg er ikke særlig glad for de forbremser der sidder på min lupo lige nu selvom de er originale og næsten ny. Fordi nå man bremser hårdt op så lugter de helt vild og de bliver varme hurtig. Kan man få nogle støre på uden lave de stor forandringer ? Kan man købe nogle sports bremser hvis JA hvor ?
Få en eller anden til at kigge på dem.. :!:

Med mindre der er noget helt galt eller at du kører "med hovedet under armen" kørsel så skal de ikke lugte helt vildt og blive "varme"
kommer selv.f. an på hvad du mener! For bremser bliver varme uanset hvor store de er... det er jo ligesom friktion mellem klodser og skive der gør at bilen bremses og friktion =varme
Zoro
Indlæg: 36
Tilmeldt: man 8. apr 2013 18:54
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Re: Forbremser skift.

Indlæg af Zoro »

Atså de fejler ikke noget vil bare have noget bedre.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Forbremser skift.

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

* Skru et par 18mm skiver på foran; Du bestemmer selv hvor ventilerede de skal være
* Skift alutromlerne på bagakslen ud med nogle stål ditto. Bestem selv kvaliteten af de valgte komponenter hertil

* Lær at køre Lupo 3L korrekt. Så slipper du for de to ovenstående punkter.


/Claus
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Forbremser skift.

Indlæg af ph. »

HamSjelv skrev:Hejsa,
* Lær at køre Lupo 3L korrekt. Så slipper du for de to ovenstående punkter.


/Claus
+1
Hvis den fader i bremsen efter 3-4.opbremsninger så er der
1.noget galt med bremser
2.fejl 40
3.for meget vand i bremsevæske
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forbremser skift.

Indlæg af Kim B Olesen »

Hm - hvis ikke der er noget decideret galt med dine bremser, vil jeg vove den påstand at bremserne ikke bliver dit eneste problem :(
Så er det fordi du kører meget hårdt, og det er en Lupo 3L i min optik IKKE bygget til ;) og jeg tror ikke den kan holde til den kørsel i længere tid, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl ;)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Forbremser skift.

Indlæg af sussi »

Jeg kan kun holde med dig Kim :!:
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Forbremser skift.

Indlæg af doktorfrank »

Arrgh - nu må i da ikke tage modet fra en spirende verdensmester i stock car racing. Hvad med i stedet at hjælpe: En dygtig håndværker kan da snildt få bygget Porsche-kalipre med 6-8 stempler og nogle 360 mm ventilerede og borede skiver på lynet. Så skal der bare nogle 19 tommer fælge i 9-10 tommer bredde og nogle seje skærmforøgere til, så ligner det noget. Lakeret i flotte farver og sænket 60/60. Lige til en udstilling.
Hvis det også skal lyde af noget, er det ikke nok med en tøjklemme og pap i hjulet (som da jeg var dreng), man kan faktisk købe en lydforstærker til at montere bagest på udblæsningsrøret.
Jeg melder mig som forhjulslejeudskifter. Der bliver fast arbejde for en rask mand - man va' fa'en, ska' der være fest, så koster det jo gerne lidt.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Zoro
Indlæg: 36
Tilmeldt: man 8. apr 2013 18:54
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Re: Forbremser skift.

Indlæg af Zoro »

Hej

Jeg spørger efter nogle links til nogle beder bremser og ikke en køre lektion. Vil godt hvad den lupo er byget til og hvordan den skal køres. Hvis ikke kan hjælpe mig med nogle links så siger jeg tak på forhånd.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forbremser skift.

Indlæg af Kim B Olesen »

Søg herinde på bremser, evt i Sussis signatur ;) der er flere emner heromkring, også med sports agtige bremser :D
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Forbremser skift.

Indlæg af KMDTHY »

2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Zoro
Indlæg: 36
Tilmeldt: man 8. apr 2013 18:54
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Re: Forbremser skift.

Indlæg af Zoro »

Mange tak :)
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Forbremser skift.

Indlæg af doktorfrank »

Undskyld - det var egentlig venligt ment. Min erfaring er, at søgning på ebay efter skiver til 1,4 tdi giver et udvalg af 18 mm skiver i et bredt sortiment fra billigt skidt til dyre mærkevarer. Men lugten kommer vel ikke fra skiverne, medmindre de direkte er rødglødende. Det er friktionsmaterialet i klodserne, der ryger og lugter - prøv et andet (og sikkert dyrere) fabrikat.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Forbremser skift.

Indlæg af KMDTHY »

Sidst gav jeg 425 DKK incl levering for 2x skiver incl klodser. Det er standard 15mm. Det virker sgu fint.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar