HJÆLP !! Gearkasse larmer

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Corfitz
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 12. jun 2013 19:45
Geografisk sted: Hylke, Skanderborg

HJÆLP !! Gearkasse larmer

Indlæg af Corfitz »

Er der nogen muligvis kan fortælle mig hvad der er galt med min gearkasse på min lupo. Den skifter som den skal osv, men den har en lyd lidt ligesom hvis du har noget løst plastik der (blafre) larmer når du kør. Lyden er svag i 1-2 gear, men når den kommer i 3 gear lyder det pludseligt meget voldsomt. Derefter aftager det en smule i 4-5 gear. Mekanikeren siger at det kommer fra gearkassen, men han kender ikke nok til lupo til at kunne sige hvad det er. Det skal siges at gearkassen er renoveret for ca 10000 km siden af tidligere ejer.
Tør jo ikke køre i den

Håber der er en der lige har oplevet dette før og kan sige hvad det evt. Kunne være.
Hvis der er en i nærheden af skanderborg kunne jeg måske komme forbi hvis jeg tør køre det stykke :-)
Er fra skanderborg.

Mvh corfitz
ker
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 28. maj 2013 21:59
Geografisk sted: Vig - Vestsjælland

Re: HJÆLP !! Gearkasse larmer

Indlæg af ker »

Hej Corfitz,

Jeg læser med ængstelse dit indlæg da jeg også står med en gearkasse som ca. 10.000 efter renovering har problemer.

I mit tilfælde begyndte gearskifte til 4+5 at drille og efter 20m. kørsel i bilen var Jesper fra JP Auto's diagnose klar. Leje i gearkassen...

Garantien er desværre udløbet :-(

Så jeg kan kun anbefale at tage en tur forbi JP Auto - indtil videre har det været utroligt positivt :-)
Jesper gav en diagnose og en pris - mere kan man vel ikke bede om :-)

Mvh,
/Kenneth
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: HJÆLP !! Gearkasse larmer

Indlæg af Søren »

Ja tema`et hos Jp-auto har absolut styr på de små 3L biler, var forbi idag til lille service og nye bremser foran.

Det er første gang i de 1.5år jeg har brugt dem, at der har holdt såååå mange Lupo´er. Og de havde godt nok os travlt.
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Corfitz
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 12. jun 2013 19:45
Geografisk sted: Hylke, Skanderborg

Re: HJÆLP !! Gearkasse larmer

Indlæg af Corfitz »

Må man spørge hvad prisen for nyt leje lød på Kenneth ??

Mvh
Corfitz
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: HJÆLP !! Gearkasse larmer

Indlæg af 383CI »

Søren skrev:Ja tema`et hos Jp-auto har absolut styr på de små 3L biler, var forbi idag til lille service og nye bremser foran.

D
Sur gammel mand JA, indebrændt JA osv. osv. osv. inden jubelkoret kommer igang, men at køre biler derover fra Skanderborg er direkte tosset, når de er mindst 3 tættere på der har styr på det.

gearteknik.dk vag.tech.dk og classic rebuilt.

Min historie om JP findes i mit link i signaturen,hvor sangen om gearkasser også er.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar