Nøgle kan ikke drejes helt

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
david
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 10:41
Geografisk sted: Storegade 12 Holbøl, 6340 Kruså

Nøgle kan ikke drejes helt

Indlæg af david »

Hej alle sammen

Min kære LUPO vil ikke starte, jeg regner med at det er fordi jeg ikke kan dreje nøglen langt nok, sådan føles det i hvert fald, så mit store spørgsmål er, er der nogen, der kender til dette problem, og hvordan løser man det?

Det føles som om jeg har drejet nøglen, for derefter at prøve igen, hvor man rammer en eller anden lås. Normalt vil man skulle dreje nøglen helt tilbage, og så kan man starte igen, men i mit tilfælde, hjælper det ikke at dreje helt tilbage.

Mvh David
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Nøgle kan ikke drejes helt

Indlæg af ph. »

Hvor mange trin kan du dreje den?
er der strøm på bilen...
tænder den lamper i instrumentbord, virker lys, horn, loftlys.... er vist det sidste som går koldt når alt andet ikke kan mer og er slukket for ikke at bruge strøm
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Nøgle kan ikke drejes helt

Indlæg af sussi »

Har du prøver at vrikke med rattet, samtidig med at du drejer nøglen ;)
M.v.h. Sussi
Ps. Opdater lige din profil, med hvor i landet du bor.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
david
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 10:41
Geografisk sted: Storegade 12 Holbøl, 6340 Kruså

Re: Nøgle kan ikke drejes helt

Indlæg af david »

Det er ikke ratlåsen, der låser, da jeg kan sætte fuld tænding på, men ikke mere end det. Bilen fejler intet andet, jeg trak bilen igang og kørte hjem uden problemer, så er ret sikker på at det er nøgleblokaden, der er fejlen.

Mvh David
B.B.
Indlæg: 99
Tilmeldt: man 5. jul 2010 00:09
Geografisk sted: næstved

Re: Nøgle kan ikke drejes helt

Indlæg af B.B. »

Hej, har lige stået med samme problem, det er palen der vrider bundstykket i tændingslåsen der er knækket, så det var byt til nyt, 1231 kr.......
Brugeravatar
Andreas K
Indlæg: 225
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 10:57
Geografisk sted: København

Re: Nøgle kan ikke drejes helt

Indlæg af Andreas K »

Koster et bundstykke ikke kun 150,- ca ? eller de 1231,- er måske med arbejdsløn osv ?
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
B.B.
Indlæg: 99
Tilmeldt: man 5. jul 2010 00:09
Geografisk sted: næstved

Re: Nøgle kan ikke drejes helt

Indlæg af B.B. »

Et bundstykke koster kun 100 kr hos T-Hansen, problemet var bare at det var palen fra selve tændingslåsen der var knækket, så en ny blev bestilt hos VW og så skiftede jeg den selv...
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Nøgle kan ikke drejes helt

Indlæg af Thore J »

Det er næsten også lige sket for mig.. Jeg købte en anden tændingslås på ebay. Der er et begrænset udvalg til Lupo 3L, men hvis du kan leve uden låsen til nøglen (det med at nøglen kun komme ud i S), så er udvalget enormt da det er samme tændingslås VW har brugt i årevis i en periode..

Indtil videre kan du pille bundstykket ud og lade det side på ledningsnettet, så kan du starte bilen med en skruetrækker e.l. .. Bare husk at nøglen skal være i tændingslåsen ellers slår startspærren ikke fra..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
david
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 10:41
Geografisk sted: Storegade 12 Holbøl, 6340 Kruså

Re: Nøgle kan ikke drejes helt

Indlæg af david »

Tusind tak for de gode svar, I er nogle rigtige guttermains herinde... Mange tak for et godt site.

Mvh David
Besvar