Video af chippet Lupo

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Besvar
Razzkri
Indlæg: 34
Tilmeldt: tirs 18. jan 2011 01:05
Geografisk sted: NJ

Video af chippet Lupo

Indlæg af Razzkri »

Er der ikke nogle der ligger inde med en video af deres chippet lupo? Overvejer det nemlig selv, men vil gerne se effekt forskellen i f.eks 3, gear ved lave omdrejninger og så derop ad. Eller 5. Gear ved f.eks 90 og så op ad.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af 383CI »

Min er ikke chippet, men OBD tunet af landberg.dk
Det er nummer 2 bil jeg har der er fikset af ham. Første døde på et rådyr, så ikke noget med tuningen at gøre. Den kørte perfekt fra 200 til 437k km. med 78hk
Lupo2 fik 88 heste 18 timer efter jeg købte den, og det var udelukkende fordi landberg.dk ikke havde tid samme dag.
Har ingen video af det, men bilen køre meget meget bedre, men lad nu være med at chippe den. Der er ikke de samme parametre at justere på og det risikere at gå ud over f.eks. kobling fordi bilen trækker for hårdt fra bunden. Min laver ikke en skid ekstra inden 2200 omin, men så sker der også noget, op til 4500 :)
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af HamSjelv »

http://www.youtube.com/watch?v=RAOnqG3UNrc

:mrgreen: :mrgreen:

- Du spurgte ikke specifikt på en L3L.
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

383CI skrev:Min er ikke chippet, men OBD tunet af landberg.dk
Det er nummer 2 bil jeg har der er fikset af ham. Første døde på et rådyr, så ikke noget med tuningen at gøre. Den kørte perfekt fra 200 til 437k km. med 78hk
Lupo2 fik 88 heste 18 timer efter jeg købte den, og det var udelukkende fordi landberg.dk ikke havde tid samme dag.
Har ingen video af det, men bilen køre meget meget bedre, men lad nu være med at chippe den. Der er ikke de samme parametre at justere på og det risikere at gå ud over f.eks. kobling fordi bilen trækker for hårdt fra bunden. Min laver ikke en skid ekstra inden 2200 omin, men så sker der også noget, op til 4500 :)
Altså nu obd tuning og chipning så i bund og grund det samme så det er noget sludder du lukker ud der...

Obd tuning skifter du bilens software i motorstyring via obd stik

Chiptuning er gammeldags obd tuning fra før du kunne gøre det via obd der åbnede du styreboksen og loddede en ny chip med ny software i, da man ikke kunne skifte software via obd stikket..


Sent from my Aiiiiiiightphone
Mercedes W221 S550L mit alles som showbil
Audi TT 225hk Quattro som konebil
Ford F-100 1956 Pick up small block custom
VW Touareg 4.2 V8 som familiebil
VW Lupo 3L Facelift, RNS510 Navi, BT Premium,W8 loftlys, MDI, Handskerum, Kopholder, G6 GTI rat, G4 Recaro læder, Orig GTI Bi-Xenon som Pendler bil
Mercedes E320T Avantgarde W210 TIL SALG
http://www.CarTrends.dk Milltek,Eibach,Borla,G.A.S, alt i orig udstyr, navigation til vag biler, Tv free til RNS510 via Flash samt OBD Chiptuning med Landberg Mobilservice
Razzkri
Indlæg: 34
Tilmeldt: tirs 18. jan 2011 01:05
Geografisk sted: NJ

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af Razzkri »

Det er præcis Landberg jeg har i tankerne. En OBD tuning hos ham... Og det er selvfølgelig en 3L jeg ønsker video af ;)
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af Kim B Olesen »

HamSjelv skrev:http://www.youtube.com/watch?v=RAOnqG3UNrc

:mrgreen: :mrgreen:

- Du spurgte ikke specifikt på en L3L.
:lol: :lol: Det var fandme godt nok en hurtig Lupo - jeg turde ikke køre 260 km/t i en Lupo :?

Jeg ville også gerne have chippet min, men synes sgu det er lige pebret nok når det skal gøres rigtigt :(
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

Hvis kan er du velkommen forbi rødovre og få en tur i min 3L med landberg tuning og egr mod så kan du selv opleve tuningen fremfor at se en youtube video, og er det noget du kan li så finder vi en skarp pris på at lave samme tur i din bil;)
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af 383CI »

Watcher@CarTrends.dk skrev: Altså nu obd tuning og chipning så i bund og grund det samme så det er noget sludder du lukker ud der...

Obd tuning skifter du bilens software i motorstyring via obd stik

Chiptuning er gammeldags obd tuning fra før du kunne gøre det via obd der åbnede du styreboksen og loddede en ny chip med ny software i, da man ikke kunne skifte software via obd stikket..


Sent from my Aiiiiiiightphone
Jeg er ikke helt enig med dig, men det er et spørgsmål om at definere, og skal vi, efter min mening, gå helt i detaljen, så nok alligevel.


OBD; Styresystem opdateret gennem bilens stil-

CHIP: har var jeg så lidt forkert i min definition, det jeg mente "man" ikke skulle var at montere en ekstra "ting på bilen. Men vi kan vel så mådes der hvor "man" ikke skal chiptune bilen i den forstand at skifte en chip i den.

Boks: Det jeg mente "man" slet ikke skal.
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

Nemli boks er en gang hundelort:)
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af VAGtech.dk »

Jeg ville sku ikke ha undværet "chippen" i min egen lupo i hvert fald :) og sidst den var til syn lavde den 0,19 i udstødningstest... så det skal man heller ikke være spor nervøs for...
Daaaarn
Indlæg: 277
Tilmeldt: man 2. aug 2010 09:34
Geografisk sted: 9000

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af Daaaarn »

Tjek lige min vogn ud ;-) Den er blevet optimeret og har endelig fået lavet en hurtig film.. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=TPJUiezC-Fg
Senest rettet af Daaaarn lør 22. jun 2013 08:48, rettet i alt 2 gange.
Gennemsnittet ligger på 30 km/L...
Rekord: (længst) 34,4 - (kortest) 21,2 km/L
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af ph. »

383CI skrev:
Watcher@CarTrends.dk skrev: Altså nu obd tuning og chipning så i bund og grund det samme så det er noget sludder du lukker ud der...

Obd tuning skifter du bilens software i motorstyring via obd stik

Chiptuning er gammeldags obd tuning fra før du kunne gøre det via obd der åbnede du styreboksen og loddede en ny chip med ny software i, da man ikke kunne skifte software via obd stikket..
Jeg er ikke helt enig med dig, men det er et spørgsmål om at definere, og skal vi, efter min mening, gå helt i detaljen, så nok alligevel.


OBD; Styresystem opdateret gennem bilens stil- (går ud fra du mener OBD-Stik)

CHIP: har var jeg så lidt forkert i min definition, det jeg mente "man" ikke skulle var at montere en ekstra "ting på bilen. Men vi kan vel så mådes der hvor "man" ikke skal chiptune bilen i den forstand at skifte en chip i den.
Hvis en bil ikke er med OBD så er der vel kun 2.muligheder ingen tun eller Chip ...ved ikke hvad du har imod chiptun når nu det er det samme som OBD ...men Nej på en bil hvor det er muligt at OBD-tune så er der ingen grund til at skifte chip
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
Daaaarn skrev:Tjek lige min vogn ud ;-) Den er blevet optimeret og har endelig fået lavet en hurtig film.. ;)

Altså, jeg synes at huske at dengang jeg kørte 3L skiftedes der til 5. gear ved 60km/t., og ikke 160km/t.... :?

:lol: :lol:


/Claus
Michael Munk
Indlæg: 344
Tilmeldt: man 18. feb 2013 23:26
Geografisk sted: Hjallerup - Nordjylland

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af Michael Munk »

Daaaarn skrev:Tjek lige min vogn ud ;-) Den er blevet optimeret og har endelig fået lavet en hurtig film.. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=TPJUiezC-Fg

Utroligt at du kan holde 3,5L/100 med den kørestil :D
Venlig hilsen
Michael Munk
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af Kim B Olesen »

Daaaarn skrev:Tjek lige min vogn ud ;-) Den er blevet optimeret og har endelig fået lavet en hurtig film.. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=TPJUiezC-Fg
Den går sgu ellers rigtigt godt ;) hvor har du fået det lavet og til hvad Pris ?
Plop
Indlæg: 282
Tilmeldt: man 16. apr 2012 20:22
Geografisk sted: Ribe

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af Plop »

Som skrevet i en anden tråd, så burde vi vel kunne få lidt mængderabat, hvis vi er nogle stykker der skal have det lavet, eller ?
I'm in, hvis det er..
Daaaarn
Indlæg: 277
Tilmeldt: man 2. aug 2010 09:34
Geografisk sted: 9000

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af Daaaarn »

Kim B Olesen skrev:
Daaaarn skrev:Tjek lige min vogn ud ;-) Den er blevet optimeret og har endelig fået lavet en hurtig film.. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=TPJUiezC-Fg
Den går sgu ellers rigtigt godt ;) hvor har du fået det lavet og til hvad Pris ?
Fik det fikset af en tidligere kollega som har en ven som laver de filer. Navnet kan jeg ikke huske.. Men det virker rigtig godt og gav 2500 kr for det ;) Og så er egr frakoblet :)
Gennemsnittet ligger på 30 km/L...
Rekord: (længst) 34,4 - (kortest) 21,2 km/L
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af Kim B Olesen »

Er det en der har styr på det, hvor kommer filerne fra og er det evt noget han vil gøre for andre ;)
Daaaarn
Indlæg: 277
Tilmeldt: man 2. aug 2010 09:34
Geografisk sted: 9000

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af Daaaarn »

Kim B Olesen skrev:Er det en der har styr på det, hvor kommer filerne fra og er det evt noget han vil gøre for andre ;)
Ja selvfølgelig har han styr på det! Ellers har jeg aldrig fået det gjort! ;)
Skal høre om han vil gøre det for andre også.. :)
Gennemsnittet ligger på 30 km/L...
Rekord: (længst) 34,4 - (kortest) 21,2 km/L
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Video af chippet Lupo

Indlæg af Thore J »

Der ligger allerede en sammenligningsvideo på youtube

Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Besvar