Hvad kan din indbyggede som en løs nai ikke kan? ...ud over at spille radiokenjano skrev:Jamen den skal strækkes lidt engang imellem Og du har da helt ret i at man kan tage en slæbbar navi i hånden når man går en tur, men der har jeg min Iphone. og jeg tvivler på at de fleste gider tage en slæbbar navi med under armen. Dem der kan det samme som min den indbyggede er ret store og ikke særlig handy og ha' i lommen. Så der foretrækker jeg den løsning som jeg har, og er ikke stødt på nogen slæbbar navi der kan det samme som den jeg har indbygget nu.
Men det er jo smag og behag, og der er vi jo heldigvis alle forskellige
G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
For det første ordentlig lydkvalitet på stemme og den skruer ned for musik når den snakker, ordentlig skærm. Funktions mæssigt kan den alt og måske mere end de største og dyreste Garmin/tom tom eller hvad de nu hedder. Og jeg er ikke helt ny GPS bruger, arbejder med Aviation Garmin produkter på mit arbejde så synes nok jeg ved hvad jeg skal kigge efter. Og ikke mindst hænger der ikke alt muligt tingel tangel i min forrude (hader alt det skrammel i forruden)
2002 lupo 3L, aircon,elruder,fartpilot,elsoltag, Zenec ZE-NC2041D, Aerotwin viskere
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Hmm de må slet ikke hænge i forruden!kenjano skrev:For det første ordentlig lydkvalitet på stemme og den skruer ned for musik når den snakker, ordentlig skærm. Funktions mæssigt kan den alt og måske mere end de største og dyreste Garmin/tom tom eller hvad de nu hedder. Og jeg er ikke helt ny GPS bruger, arbejder med Aviation Garmin produkter på mit arbejde så synes nok jeg ved hvad jeg skal kigge efter. Og ikke mindst hænger der ikke alt muligt tingel tangel i min forrude (hader alt det skrammel i forruden)
he he tjaee har selv skruet ned for min da jeg ik gider høre på hende
skærm?? skal vel bare kunne vise et kort så tydeligt at vejnavn er til at læse eller??
Hvilken 2-Din enhed har du? ku være interessant at læse mere om de funktioner den har
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Nej men det gør 99 % af alle Navi'er, hvor skal folk ellers få sugekoppen til at sidde. Stemmen er go' synes jeg når man kører, man må jo heller ikke sidde og kigge på skærmen
Og er sådan set ligeglad med hvad ting koster, det skal bare virke og se godt ud. Så derfor har jeg valgt indbygget navi.
Jeg har en Zenec ZE-NC2041D i min Lupo incl. Zenec ZE-DVBT40 DVBT tuner installeret og Iphone/Ipod interface kabel.
http://www.zenec.com/de/produkte/ego/vo ... e-nc2041d/
Og er sådan set ligeglad med hvad ting koster, det skal bare virke og se godt ud. Så derfor har jeg valgt indbygget navi.
Jeg har en Zenec ZE-NC2041D i min Lupo incl. Zenec ZE-DVBT40 DVBT tuner installeret og Iphone/Ipod interface kabel.
http://www.zenec.com/de/produkte/ego/vo ... e-nc2041d/
2002 lupo 3L, aircon,elruder,fartpilot,elsoltag, Zenec ZE-NC2041D, Aerotwin viskere
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Nu snakken alligevel er på g81, er jeg i gang med at finde et kabelbrud på den ledning. Men hvor mange volt kører i den ledning? Jeg har ikke et multimeter der hyler ved gennemgang, så må se hvordan jeg ellers måler for gennemgang med det multimeter.
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Prøv at stille den på Ω (ohm)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Ok, så står den 0ohm, er der ikke gennemgang og måler den lidt, så er der gennemgang? Puha, strøm er ikke mig
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Holder du pindene sammen skulle den gerne vise 0,0 i alle områder.
Hvis du stiller den på laveste måleområde, (med 100% kontakt mellem målepinde og ledningsender) skulle der gerne være mellem ca. 1og 3Ω modstand på en ledning i en bil.
Stiller du den på et af de høje områder, burde den vise 0,0.
Hvis du stiller den på laveste måleområde, (med 100% kontakt mellem målepinde og ledningsender) skulle der gerne være mellem ca. 1og 3Ω modstand på en ledning i en bil.
Stiller du den på et af de høje områder, burde den vise 0,0.
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Sussi, tak for hjælpen, det blev nu ikke så nødvendigt alligevel, for den ene ledning, var knækket og den anden halvt slidt over, dernede hvor ledningerne bliver samlet.
Så nu virker g81 igen (forhåbentligt med forbedret økonomi og effekt til følge)
Så nu virker g81 igen (forhåbentligt med forbedret økonomi og effekt til følge)
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Dejligt du fandt fejlen forhåbentligt Jeg er spændt på at høre om det har hjulpet på det hele
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
kenjano skrev:... og OBD tuning koster hurtigt 5 kilo ...
... men kan også gøres væsentlig billigere! Der findes "standart" motoroptimeringer til Lupo 3L, som koster noget mindre... Og her får man modificeres hele motorstyring som et samlet hele; ikke bare ændret et inputsignal fra en føler, uden at kunne overskue hvilke konsekvenser, det har for hele transmissionen.
Tidligere kendt i forum som MissLupoInRed/Argentum Draconis -
Sølvfarvet Lupo 3L 2005 med indfarvede spoliere, aircon, tågelygter, oliefyr m. HTM100-fjernbetjening, elruder, FSI-baglygter, fjernbetjent centrallås indbygget i nøglen, højdejustérbare forsæder, forstærket kobling, kopholdere, solbrilleholder (tak til Futtie!), el-opvarmede og -justérbare sidespejle, Kamai armlæn, el-soltag, org. alarm m. kabineovervågning, org. VW navigation (MCD), GTI-højtalere bag m. sidebeklædning, bagagerumslys, AeroTwin viskere for og bag, ESP med antispind, BlackDiamond bremseskiver, W8-kabinelys (tak til Jev!), GTI-forrude, komfortblink og temperaturmåler for kølervæske. Kørt 160k km.
Sølvfarvet Lupo 3L 2005 med indfarvede spoliere, aircon, tågelygter, oliefyr m. HTM100-fjernbetjening, elruder, FSI-baglygter, fjernbetjent centrallås indbygget i nøglen, højdejustérbare forsæder, forstærket kobling, kopholdere, solbrilleholder (tak til Futtie!), el-opvarmede og -justérbare sidespejle, Kamai armlæn, el-soltag, org. alarm m. kabineovervågning, org. VW navigation (MCD), GTI-højtalere bag m. sidebeklædning, bagagerumslys, AeroTwin viskere for og bag, ESP med antispind, BlackDiamond bremseskiver, W8-kabinelys (tak til Jev!), GTI-forrude, komfortblink og temperaturmåler for kølervæske. Kørt 160k km.
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Kan du uddybe det yderligere, man bliver jo lidt nysgerrig?MissLupo skrev:kenjano skrev:... og OBD tuning koster hurtigt 5 kilo ...
... men kan også gøres væsentlig billigere! Der findes "standart" motoroptimeringer til Lupo 3L, som koster noget mindre... Og her får man modificeres hele motorstyring som et samlet hele; ikke bare ændret et inputsignal fra en føler, uden at kunne overskue hvilke konsekvenser, det har for hele transmissionen.
Gerne med et link til kilden.
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN