chiptuning

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: chiptuning

Indlæg af KMDTHY »

Rottweiler skrev:okay så kunne det godt lyde interessant.

kunne aldrig drømme om at sætte en boks på.

da jeg var i lære ved vw kom der rigtig mange altea`er ind især 105 hk der havde flækket turboen, og kørt på motorolien. ja og self smadret motoren, i nogen tilfælde også koblingen, alene fordi de var boks tunet.
:o :o :( :( De burde straffes. Det er jo umuligt at vide om en tosse har kørt med sådan en svend på ens brugte bil.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Rottweiler
Indlæg: 92
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 08:20
Geografisk sted: København N

Re: chiptuning

Indlæg af Rottweiler »

nej det er ret svært at se. med mindre man har tester.
på vw`s tester kan man ihvertfald se at der har været en på.
oem fartpilot, fk gevind undervogn, 16" Dotz mugello fælge, pioneer avh-3200bt, 98 hk.
(igangværende projekter. - sort himmel, omlakkering begge dele kommer til at ske i april)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: chiptuning

Indlæg af KMDTHY »

Rottweiler skrev:nej det er ret svært at se. med mindre man har tester.
på vw`s tester kan man ihvertfald se at der har været en på.
Hvordan det ? Boksen ændre vel kun sensor værdier, her og nu, så snart den fjernes er alt vel ved det gamle?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Rottweiler
Indlæg: 92
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 08:20
Geografisk sted: København N

Re: chiptuning

Indlæg af Rottweiler »

dem vi lavede på reklamationen. var vi inde og slette data på.
i tilfælde af at Seat ville se dem, eller sendt data på dem.
de lagre alt der afviger fra det normale. (jeg var i lærer, så jeg overværede så teknisk ved jeg ikke hvordan det hænger sammen)

og dengang var bil ejerene heldige. for reklamationen tog dem. om man slipper afsted med det idag, ved jeg ikke noget om.

men jeg kunne aldrig drømme om at sætte boks på.

den værste altea vi fik ind, havde flækket turboen, og så havde den kørt på motorolien, til der ikke var mere. og smadret kobling og svinghjul. (da ejeren ville stoppe motoren)
og ejeren var betjent. så han kørte på ingen måde vildt i den.

men tænkt en regning der kan følge med en bokstuning. bilen var dengang 6 mdr gammel, og skulle have motor,turbo,kobling,svinghjul. og rens af hele indsugningssiden.
og bilen hang på liften en lille uges tid.
jeg ved squ ikke om 100,000 kunne dække udgifterne.
oem fartpilot, fk gevind undervogn, 16" Dotz mugello fælge, pioneer avh-3200bt, 98 hk.
(igangværende projekter. - sort himmel, omlakkering begge dele kommer til at ske i april)
ruma01
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre 12. okt 2012 14:19
Geografisk sted: næstved

Re: chiptuning

Indlæg af ruma01 »

Hvad gør i med jeres kobling,? Holder en standard eller smider i en forstærket i?

Rune
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: chiptuning

Indlæg af 383CI »

Standard kobling, min laver først ekstra over 2000 o/min hvor koblingen er helt lukket. Lupo1 fik skiftet kobling ved 365k km. tunet fra 200k km.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
peterhe
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 11. maj 2013 12:47
Geografisk sted: kbh

Re: chiptuning

Indlæg af peterhe »

ved godt det frarådes her,men på ebay.de ka man få boxtuning til 3l for 200-300 kr. med masser af effekt og økonomi.
Chriller
Indlæg: 280
Tilmeldt: ons 13. jul 2011 20:49
Geografisk sted: København

Re: chiptuning

Indlæg af Chriller »

peterhe skrev:ved godt det frarådes her,men på ebay.de ka man få boxtuning til 3l for 200-300 kr. med masser af effekt og økonomi.
Det skal man holde nallerne langt væk fra. Hvis man ikke har helt roterende fis i kasketten kan man godt regne ud at det er noget bras. :)
Lupo 3L- 2005 - 190000km - Alarm - Aerotwin viskere - Webasto m. Gsm - Tonede ruder - Handskerum - G6 Gti Rat - W8 loftlys - G4 læselamper - Bagagerumslys x2- GTI forlygter - FSI baglygter - Diverse ting betrukket i alcantara - Hjemmelavet speedometer - Intervalvisker - Komfortblink - Fartpilot - Rns 510 - NYSYNET: 16/6-15

Skoda Fabia 1,9 Tdi Combi
mikep
Indlæg: 35
Tilmeldt: man 15. apr 2013 13:15
Geografisk sted: ørbæk , fyn

Re: chiptuning

Indlæg af mikep »

Tag fat i cartrends .dk
Han laver en god løsning til en billig penge


Sent from my iPhone using Tapatalk
Plop
Indlæg: 282
Tilmeldt: man 16. apr 2012 20:22
Geografisk sted: Ribe

Re: chiptuning

Indlæg af Plop »

hvad ligger priserne på i dagens Danmark, og får man mulighed for at eftermonterer fartpilot, med i omprogrameringen ??
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: chiptuning

Indlæg af ph. »

peterhe skrev:ved godt det frarådes her,men på ebay.de ka man få boxtuning til 3l for 200-300 kr. med masser af effekt og økonomi.
hvis det var så nemt så var der sgu ingen der brugte Landberg :lol: :lol:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: chiptuning

Indlæg af ph. »

Rottweiler skrev: og ejeren var betjent. så han kørte på ingen måde vildt i den.
....! :? :lol: :lol:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: chiptuning

Indlæg af KMDTHY »

Plop skrev:hvad ligger priserne på i dagens Danmark, og får man mulighed for at eftermonterer fartpilot, med i omprogrameringen ??
4000-5000 kr.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: chiptuning

Indlæg af sussi »

peterhe skrev:ved godt det frarådes her,men på ebay.de ka man få boxtuning til 3l for 200-300 kr. med masser af effekt og økonomi.
Tror du selv på det :?: for det er der vist ikke ret mange der gør :geek:
M.v.h. Sussi
Besvar