Kobling til chippet Lupo

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Besvar
Daaaarn
Indlæg: 277
Tilmeldt: man 2. aug 2010 09:34
Geografisk sted: 9000

Kobling til chippet Lupo

Indlæg af Daaaarn »

Hej alle Lupo-lovers! ;-)

Jeg fik min dejlige 3L'er optimeret med anden software her den anden dag og nøøøøøøøj den kører skide godt nu! Utroligt at jeg ikke fik det gjort for lang tid siden?!...

Men nu er den begyndt at glide en anelse i koblingen ved overgangen fra 3. gear til 4. gear. (2200 omdr. cirka).... Dette sker ikke hver gang. Kun sjældent.

Hvad vognen yder aner jeg ikke endnu. Har ikke været omkring min far for at få det chekket endnu men omkring de 80 hk og 180 nm blev jeg lovet. Altså ikke fuld skrue-udgaven!

Bilen runder snart 300.000 (fra 12/2003) og har original gearkasse og kobling og tænker at koblingen er ved at være slidt godt og grundigt. I hvert fald kan den ikke holde til fuld skrue i 4. gear ved 2200 omdr...

Hvor meget siger man at en standard 3L-kobling holder til af nm og hk? Og kan man få en som holder til noget mere evt?

I samme omgang vil jeg have gearkassen renoveret selvfølgelig!

Hvis der er mere jeg bør vide omkring ny kobling og renovering af gearkasse i forbindelse med de lidt flere kræfter den nu har fået så skriv!

På forhånd tak! ;-)
Gennemsnittet ligger på 30 km/L...
Rekord: (længst) 34,4 - (kortest) 21,2 km/L
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Kobling til chippet Lupo

Indlæg af 383CI »

Hvis styringen er lavet "rigtigt" så den først giver ekstra når koblingen er lukket, kan en std. fint holde, hvis du køre rimeligt i bilen. Ellers kan alt jo splittes af.Min Lupo1 Kørte med 78hk fra 200k til 360k uden jeg gjorde noget ved koblingen. Købte den da den havde kørt 90k og det var først ved 360k den min kobling var færdig.
Lupo2 køre med 88hk helt uden probs med koblingen.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Kobling til chippet Lupo

Indlæg af VAGtech.dk »

STD kobling bør være fin til det der...
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Besvar