Min nye (brugte) Lupo slipper koblingen sent v. nedbremsning
Min nye (brugte) Lupo slipper koblingen sent v. nedbremsning
Hej derude
Jeg sender en hilsen til jer alle, jeg har netop indkøbt en ny brugt Lupo 3L årgang 2005 med 120tkm på tælleren. Fuld servicebog fra VW, og nysynet i onsdags.
Den kører rigtig godt, og er sikker på jeg bliver rigtig glad for den, men jeg har bemærket at ved langsom nedbremsning, for eksempel mod et lydskryds, der motorbremser den kraftigt helt ned til <800 rpm i hvert gear, og slipper koblingen meget sent. Det giver en noget anspændt nedbremsning, der rusker en del inde i kabinen.
Kan det virkelig passe det er sådan den skal køre?
I får lige et billede af bilen, som ellers står fuldstændig standard.
Vh.
Thomas
Jeg sender en hilsen til jer alle, jeg har netop indkøbt en ny brugt Lupo 3L årgang 2005 med 120tkm på tælleren. Fuld servicebog fra VW, og nysynet i onsdags.
Den kører rigtig godt, og er sikker på jeg bliver rigtig glad for den, men jeg har bemærket at ved langsom nedbremsning, for eksempel mod et lydskryds, der motorbremser den kraftigt helt ned til <800 rpm i hvert gear, og slipper koblingen meget sent. Det giver en noget anspændt nedbremsning, der rusker en del inde i kabinen.
Kan det virkelig passe det er sådan den skal køre?
I får lige et billede af bilen, som ellers står fuldstændig standard.
Vh.
Thomas
/Thomas
Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Re: Min nye (brugte) Lupo slipper koblingen sent v. nedbrems
Først tillykke med vognen, og velkommen til.
Mht. til fuld servicebog fra VW, ville jeg, få den løbet igennem af nogen der har forstand på Lupo, det har VW bestemt ikke.
Jeg vil kraftigt anbefale, at du kører den til nogen som har forstand på Lupo, og ikke nogen som helst VW værksted, hvis der skal laves service, eller den har fejl.
Jeg har tilbragt ca. 750.000 km i Lupo, og vil sige det er helt normalt.
Når konen kører min, er det lige før hun er ned og bide i rattet ved nedgearing, hvorimod jeg godt kan kører den så den går smidigt.
Eksperimenter lidt med din kørestil, så finde du også et niveau hvor den er mere smidig.
Du kan også (som jeg) vælge at justerer koblingen lidt ned næste gang du laver grundjustering, det gør at den går mere blidt isæt ved nedgearingen.
Mht. til fuld servicebog fra VW, ville jeg, få den løbet igennem af nogen der har forstand på Lupo, det har VW bestemt ikke.
Jeg vil kraftigt anbefale, at du kører den til nogen som har forstand på Lupo, og ikke nogen som helst VW værksted, hvis der skal laves service, eller den har fejl.
Jeg har tilbragt ca. 750.000 km i Lupo, og vil sige det er helt normalt.
Når konen kører min, er det lige før hun er ned og bide i rattet ved nedgearing, hvorimod jeg godt kan kører den så den går smidigt.
Eksperimenter lidt med din kørestil, så finde du også et niveau hvor den er mere smidig.
Du kan også (som jeg) vælge at justerer koblingen lidt ned næste gang du laver grundjustering, det gør at den går mere blidt isæt ved nedgearingen.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Min nye (brugte) Lupo slipper koblingen sent v. nedbrems
Du burde skrive hvor du holder til....
sikkert en i nærheden der gider køre en tur i den og svare på dine spørgsmål på turen...
meget nemmere end at gi bud på hvad der er "galt" ud fra din måde at beskrive "problem(er)" på...
vil umiddelbart ikke mene at min på noget tidspunkt har skiftet ned så sent men igen kan godt være at det "bare" er din måde at køre bilen på der gør det...
sikkert en i nærheden der gider køre en tur i den og svare på dine spørgsmål på turen...
meget nemmere end at gi bud på hvad der er "galt" ud fra din måde at beskrive "problem(er)" på...
vil umiddelbart ikke mene at min på noget tidspunkt har skiftet ned så sent men igen kan godt være at det "bare" er din måde at køre bilen på der gør det...
Re: Min nye (brugte) Lupo slipper koblingen sent v. nedbrems
Hej Begge
Tak for jeres svar!
Jeg har netop opdateret min profil, og bør nævne jeg holder til i København. Jeg er selv ivrig fritids-skruer, så jeg har selv tænkt mig at gennemgå den fra ende til anden her over sommeren, dog er automatgearet nyt for mig. Jeg har læst i massevis af indlæg her på foraet, og prøver at sætte mig ind i sagerne. Jeg har tænkt mig bla. at kigge efter gearkasseolieniveau, hydraulikolie og utætheder.
Jeg har haft VCDS på i foregårs, og her var ingen fejlkoder at se. Det undrer mig at når man vælger måleblok 08, og ser på kanal 2, så er tallet en numerisk værdi, og ikke et kommatal, som er benævnt skal være 1.8-2V for korrekt justeret koblingskabel. Omregner i dette tal, eller kigger jeg forkert?
Vh
Thomas
Tak for jeres svar!
Jeg har netop opdateret min profil, og bør nævne jeg holder til i København. Jeg er selv ivrig fritids-skruer, så jeg har selv tænkt mig at gennemgå den fra ende til anden her over sommeren, dog er automatgearet nyt for mig. Jeg har læst i massevis af indlæg her på foraet, og prøver at sætte mig ind i sagerne. Jeg har tænkt mig bla. at kigge efter gearkasseolieniveau, hydraulikolie og utætheder.
Jeg har haft VCDS på i foregårs, og her var ingen fejlkoder at se. Det undrer mig at når man vælger måleblok 08, og ser på kanal 2, så er tallet en numerisk værdi, og ikke et kommatal, som er benævnt skal være 1.8-2V for korrekt justeret koblingskabel. Omregner i dette tal, eller kigger jeg forkert?
Vh
Thomas
/Thomas
Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Fuhrpark: Lupo 3L 2005
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Min nye (brugte) Lupo slipper koblingen sent v. nedbrems
4. Træk håndbremse og gearvælger i Tipptronic sporkumse skrev:Jeg har haft VCDS på i foregårs, og her var ingen fejlkoder at se. Det undrer mig at når man vælger måleblok 08, og ser på kanal 2, så er tallet en numerisk værdi, og ikke et kommatal, som er benævnt skal være 1.8-2V for korrekt justeret koblingskabel. Omregner i dette tal, eller kigger jeg forkert?
5. Vælg 08 måleværdi og læs kanal 2
6. Display nummer 2 fra venstre skal vise mellem 1.8 og 2.0 V (det er en måling for hvor stramt koblingskablet er, jo løsere jo højere spænding) hvis man træder på bremsen stiger spændingen til 3.8V
viewtopic.php?f=22&t=11
Og lige en ting mere, der er IKKE automatgear i en lupo
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Min nye (brugte) Lupo slipper koblingen sent v. nedbrems
Det er fordi du skal trykke på go eller ok - hvad faen den hedder der er det felt hvor du vælger måleblokken, ved siden af er der pile hvor du kan bladre op og ned, ved siden af igen er der en "knap" hvor der står go eller ok afhængig af versionen Så kommer du ind i det rigtige
Re: Min nye (brugte) Lupo slipper koblingen sent v. nedbrems
Hej Kim
Tusind tak for tippet, det vil jeg lige prøve. Gad vide om styreenheden er adaptiv lige som motorstyringen, det føles somom den ikke gør det i så svær grad som lige efter jeg købte bilen.
Vh
Thomas
Tusind tak for tippet, det vil jeg lige prøve. Gad vide om styreenheden er adaptiv lige som motorstyringen, det føles somom den ikke gør det i så svær grad som lige efter jeg købte bilen.
Vh
Thomas
/Thomas
Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Fuhrpark: Lupo 3L 2005
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Min nye (brugte) Lupo slipper koblingen sent v. nedbrems
Det er denkumse skrev:
Gad vide om styreenheden er adaptiv
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Min nye (brugte) Lupo slipper koblingen sent v. nedbrems
KMDTHY skrev:Det er denkumse skrev:
Gad vide om styreenheden er adaptiv
KMDTHY: Tak for dit svar! Jeg tror jeg vil prøve mig med at tage strømmen fra bilen i 20 minutter, og se om det giver nogen effekt
Vh
Thomas
/Thomas
Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Re: Min nye (brugte) Lupo slipper koblingen sent v. nedbrems
Hejsa,
En gearkassegrundindstilling er det eneste der kan nulstille adaptionsværdierne.
/Claus
Det gør det ikke på det adaptionsværdierne i gearkassestyreenheden. Den eneste effekt vil være at Lupoen ikke kan startes i de 20 minutterkumse skrev:Jeg tror jeg vil prøve mig med at tage strømmen fra bilen i 20 minutter, og se om det giver nogen effekt
En gearkassegrundindstilling er det eneste der kan nulstille adaptionsværdierne.
/Claus
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Min nye (brugte) Lupo slipper koblingen sent v. nedbrems
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.