Ekstraudstyr og forrykte afgifter..

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Brugeravatar
Lars Larsen
Indlæg: 176
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 07:25
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nø-Fyn

Ekstraudstyr og forrykte afgifter..

Indlæg af Lars Larsen »

Jeg har kigget på Polo BlueMotion og Polo 1,6 BMT som mulig næste bil når tiden kommer - og kigget på prislister og ekstraudstyr.

Bilen kan fås på hvide plader og på gule plader med betalt moms. Besparelse ca 50.000 kr på gule plader på bekostning af nogle handicap i brugen af den.
Den samme forholdsvise besparelse gør sig også gældende på priserne for ekstraudstyret når det leveres med bilen.

Så er det jeg kommer til at tænke på hvor meget af det mere løse ekstraudstyr og luksusting der kan eftermonteres om jeg så selv skal skaffe det fra tyskland, så som Stereoanlæg, DAB-modul, Navigator, trækkrog, midterarmlæn til forsæderne, gulvmåtter osv. - så man kan slippe for at betale registreringsafgift (stereostøtte til staten) af det sammen med bilen. Optimalt er der jo 2/3 at spare i forhold til de priser der har registreringsafgiften indregnet.

/Lars
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Ekstraudstyr og forrykte afgifter..

Indlæg af yaknudsen »

Der er midterarmlæn i min spritnye Polo 6R127N 1.2 TDI-CR BlueMotion - så det behøver du vist ikke at eftermontere.

Iøvrigt synes jeg faktisk midterarmlænet er mere i vejen end til gavn. Forhandleren kan muligvis overtales til at give nogle måtter oven i handelen. Det fik jeg ihvertfald med min.

Ellers tror bare du kan gå igang, kan ikke forestille mig nogen problemer med de ting du nævner, og tror iøvrigt heller ikke du sparer det helt store ved at hente stumperne i Tyskland. Der er vel ikke registreringsafgift på reservedele og tilbehør.

Dejlig bil! Men for at få brændstoføkonomien op på de lovede 30,3 skal man virkelig knokle for sagen. På de første 1.000 kilometer opnåede jeg kun ynkelige 4.5 ø l/100km. Det er ikke som i en 3L hvor alt gearskifteriet bliver gjort helt perfekt af computer og gangsteller.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: Ekstraudstyr og forrykte afgifter..

Indlæg af magnussen »

Ang Brændstoføkonomi: så er det desvære helt normalt problem, at man har meget svære ved at opnå de lovede eu tal på nye Commenrail diesel motorer.

Dette var ikke tilfældet på de gamle TDI/ PD motorer.
Jeg vil personilgt savne de gamle TDI motore, specielt 1,9 og 1,2 TDI, jo den "larmer" lidt mere en de nye CR tdi , men de trækker sgu bare noget bedre og så er det langt næmere at opnå de lovede tal.............................TDI....RIP.... du vil blive savnet og ikke glemt......
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
Besvar