folk job..

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

folk job..

Indlæg af Søren »

Hey.

Tænkte hva folk herinde lavede til daglig, bare ren nysgerrighed.
Jeg er selv udlært mekaniker/sælger inden for cykel branchen, dvs at jeg at har svende brev på mekaniker uddannelsen.

Så jeg har ansvar for delvis 2 butikker i Nordsjælland. ( åbne og lukke ansvarlig) .
Det gode ved 2 butikker/værksted er så, at jeg aldrig ved hva næste dag bringer. Men det er der så også ulemper ved.

Hva med jer andre :)
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Brugeravatar
Lars Larsen
Indlæg: 176
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 07:25
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nø-Fyn

Re: folk job..

Indlæg af Lars Larsen »

Så deltager jeg også.

Jeg er EDB-assistent og til daglig programmør på et mainframe EDB-system, men er også halvstuderet elektronik-tekniker og Eksperimenterende Dansk Radioamatør (eller "rodemikkel" om nogen vil.)
Mellem 1981 og 1999 var jeg "arbejdsløs EDB-assistent" og tjente til livets ophold bl.a. som lagerarbejder hos FDB/COOP i Odense inden jeg skiftede spor i 1999. Når jeg ikke pusler med EDB og radio, pusler jeg med hus & have og lettere bygningshåndværk samt småting på husstandens køretøjer..
Som Søren skriver er der sjældent to dage der er ens.

/Lars
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: folk job..

Indlæg af sussi »

Jeg er "Folkepensionist" og mine venner kalder mig computernørd :lol: :lol:
Og Lars er dit kaldesignal hemmeligt :?: ;)
M.v.h. OZ1BGM
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: folk job..

Indlæg af Andreasf »

Ja, det minder jo unægteligt lidt om en anden tråd jeg startede for nylig, men jeg laver lige et ekko her ;-)

Jeg er nørd. Jeg er selvstændig og har været det i 11 år. Arbejder med IT (serverdrift, programmering) og TV-produktion.

Af andre interesser tør jeg kun nævne de her biler og cykler.
Nævner jeg mere kommer der bare en stalker efter mig, har jeg lært ;-)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: folk job..

Indlæg af Søren »

Det har du da ret i , og det beklager jeg da så lige.. :oops:
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: folk job..

Indlæg af Andreasf »

Søren skrev:Det har du da ret i , og det beklager jeg da så lige.. :oops:
Hehe, det går nok - jeg kører også selv ret ofte i cirkler med ting ;-)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
Lars Larsen
Indlæg: 176
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 07:25
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nø-Fyn

Re: folk job..

Indlæg af Lars Larsen »

sussi skrev:Og Lars er dit kaldesignal hemmeligt :?: ;)
M.v.h. OZ1BGM
Egentlig ikke...
Vy 73 de oz1etp/Lars
Jurger
Indlæg: 408
Tilmeldt: lør 4. jun 2011 01:07
Geografisk sted: kbh

Re: folk job..

Indlæg af Jurger »

arbejder som El-ingeniør. hvor jeg som fagleder projekterer byggeri.

har en 10 årig baggrund som elektrikker og videruddannelse som el-installatør.

i fritiden må der godt være lidt projekter der giver sorte fingre. om det så er bilen, cykler, renovering eller andre ting hvor lidt værktøj er indblandet.
Mvh. Jesper Baggesen
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
Silver
Indlæg: 438
Tilmeldt: fre 23. dec 2011 08:28
Geografisk sted: Herlev

Re: folk job..

Indlæg af Silver »

Hehehe:)

Jeg delteger da os...

Udlært mekaniker i 99. Arbejde derefter som udekørende telefonmontør for BlueTell i Rødovre (den gamle nedlagte tankstation) Firmaet lukkede og jeg vidste ikke hvad jeg skulle lave.

Købte i august 03 min HELT nye lupo 3L.

Kørte i den til spanien og flyttede til Costa del sol, (konen studerede=jeg arbejde som alt mulig mand på dansker plejehjemmet Casa-klein) villle gerne starte en Hi-fi klubben dernede, da dem der bor der køber deres grej i det der svarere til en bilka.:

Mens den gamle lupo3lklub blomstrede under kommando af jesper ålborg og dennis fra mercari? fik jeg iden om at starte et 100% lupo niche værksted.

Jeg startede værkstedet i Hvidovre på Gl. køge landevej. Efter at skulle montere et Kamei armlæn i en kundes bil kom jeg pænt til at skære mig ret ok i hånden, her søgte jeg så hjæp- Jesper begyndte så at arbejde for mig, Vi fortsatte mig og Jesper (nu jp-auto) til vi flyttede til Herlev i en kort periode.
Efter en kort tid i Herlev stod vores nye lokaler i Tune klar. Her blev der for alvor lavet Lupoér. i stor stil fra alle egne af landet.
Her kom også Daniel til i den faste del af værkstedet.
Jeg solgte 3Lværkstedet i 2008.
Jeg arbejdede hos værkstedets nye ejere indtil for 2 år siden.

For 2 år siden startede jeg AutoPit i Herlev sammen med min fætter Kenn Moe. Værkstedet er IKKE ment som et 3L værksted, men mere som en seriøst bud på et alternativ til de store autoriserede. Vi bruger udelukkende originale dele der. Vi får varer leveret hver eneste dag DIREKTE med VW´s egen bud bil fra ders afdelinger i Flensborg og Hamborg.


Puuuha. :oops: :oops: :oops: :oops: . det var egentligt sjovt initiativ:) glæder mig til at se jer andre:s:::)
jesperaalborg
Indlæg: 85
Tilmeldt: tirs 10. aug 2010 23:12
Geografisk sted: aalborg

Re: folk job..

Indlæg af jesperaalborg »

Uddannet maskinarbejder i 1997, læste videre til maskinmester i 2001.
Arbejder idag som maskinmester inden for vindmølle branchen på 7 år i samme firma.
Har lige startet eget firma op : http://www.succes4you.dk
Købte ny lupo i 11/2001 som desværre er død her i december.
Bliver afløst af en Skoda Citygo 21 december.
Fritid:
Gamle vw biler, har vw fra 51, 55 cab, 58 og rugbrød fra 1963.
Bosted Aalborg
mvh jesper
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: folk job..

Indlæg af Thore J »

Jeg slår folk ihjel for penge... :lol:

Jeg er kaptajn i Hæren, og været i forsvaret siden 1994.
De sidste 10 år som linieofficer..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Lars Larsen
Indlæg: 176
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 07:25
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nø-Fyn

Re: folk job..

Indlæg af Lars Larsen »

Thore J skrev:Jeg slår folk ihjel for penge... :lol:
Burde du så ikke hedde Hitman ???

/Lars
HamSjelv
Indlæg: 1846
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: folk job..

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Der er vel ingen der kan være i tvivl om at det er noget med elektroner, strøm spænding jeg går og roder med til daglig :D


/Claus
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: folk job..

Indlæg af Søren »

Thore J skrev:Jeg slår folk ihjel for penge... :lol:

Jeg er kaptajn i Hæren, og været i forsvaret siden 1994.
De sidste 10 år som linieofficer..

Hæren`s svar på Leje morder haha, eller en form for BS Chrstiansen ;) , Linieofficer viste jeg dog ik der var noget som hed.. Men lyder sku spændene..
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Plop
Indlæg: 282
Tilmeldt: man 16. apr 2012 20:22
Geografisk sted: Ribe

Re: folk job..

Indlæg af Plop »

Thore J skrev:eller en form for BS Chrstiansen
Det eneste BS slår ihjel, er vel Bubber :lol:
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: folk job..

Indlæg af Thore J »

Søren skrev:
Thore J skrev:Jeg slår folk ihjel for penge... :lol:

Jeg er kaptajn i Hæren, og været i forsvaret siden 1994.
De sidste 10 år som linieofficer..
Hæren`s svar på Leje morder haha, eller en form for BS Chrstiansen ;) , Linieofficer viste jeg dog ik der var noget som hed.. Men lyder sku spændene..
Linieofficer er rigtig spændende at være, så det er rigtigt.. :D

Det med at slå i hjel for penge, var lidt en joke (provokation) fordi nogle mennesker ser sådan på os professionelle soldater, men det har jeg det 100% fint med. Jeg respekter fuldt ud af ikke alle mennesker er enige med den måde jeg anskuer livet og verden på. Jeg ville endda mene at man ikke har sin plads i et demokratisk lands forsvar, hvis man ikke har den holdning.
Det er jo en fordrejning af en sandheden at vi slår ihjel for penge.. Men det hænder at vi er nødt til at bruge ekstremt voldsomme metoder for at opnå at løse de opgaver vores folkevalgte politikere har pålagt os - og vi får løn i mens.. så sat på spidsen vil nogle (måske med rette) fastholde at vi slår ihjel for penge. At vi er kapitalismens lejesvende...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: folk job..

Indlæg af ph. »

Thore J skrev:
Linieofficer er rigtig spændende at være, så det er rigtigt.. :D

Det med at slå i hjel for penge, var lidt en joke (provokation) fordi nogle mennesker ser sådan på os professionelle soldater, men det har jeg det 100% fint med. Jeg respekter fuldt ud af ikke alle mennesker er enige med den måde jeg anskuer livet og verden på. Jeg ville endda mene at man ikke har sin plads i et demokratisk lands forsvar, hvis man ikke har den holdning.
Det er jo en fordrejning af en sandheden at vi slår ihjel for penge.. Men det hænder at vi er nødt til at bruge ekstremt voldsomme metoder for at opnå at løse de opgaver vores folkevalgte politikere har pålagt os - og vi får løn i mens.. så sat på spidsen vil nogle (måske med rette) fastholde at vi slår ihjel for penge. At vi er kapitalismens lejesvende...
Med mindre at du "Gemmer dig" Bag Linien: for at opnå at løse de opgaver vores folkevalgte politikere har pålagt os For så vil dit svar jo nok bare blive en gentagelse af det!
Hvordan kan du så mene at det er Ok at Danske soldater drager i Krig i F.eks. Irak?
Det er IKKE Vores Krig, og vi har imho Absolut INTET at gøre i den Krig
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: folk job..

Indlæg af sussi »

Tråden hedder
folk job..
Skal vi så ikke bare holde os til det, og ikke starte et større politisk slagsmål.

Dine egne ord ph
"Mystisk indlæg i en tråd omhandlende forsøg på at få godkendt Lupo3l med træk
"Mystisk" =Har da Slet ingen relevans for tråden Hvad du "bryder dig om""

Hvad har dit syn på krig og politik med trådens overskift at gøre :lol: :lol:
M.v.h. sussi
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: folk job..

Indlæg af ph. »

sussi skrev:Tråden hedder
folk job..
Skal vi så ikke bare holde os til det, og ikke starte et større politisk slagsmål.

Hvad har dit syn på krig og politik med trådens overskift at gøre :lol: :lol:
M.v.h. sussi
Hvis Tråden KUN Skulle omhandle at folk skrev Hej Jeg er "..." i "..."
Så er den da kørt af sporet for længe siden!
Mit spørgsmål gik så Hverken på:
politikken bag Krig eller mit syn på krig
Og ej heller for at starte et større politisk slagsmål
Spørgsmålet i al sin enkelthed: Hvordan kan du så mene at det er Ok at Danske soldater drager i Krig i F.eks. Irak?
Muligt at det så kunne forstås på flere måder :cry:

Muligt at det ikke hører til her i tråden men så skal der vel ryddes en hel del indlæg i denne tråd da de "bare" er kommentarer på andre indlæg
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: folk job..

Indlæg af Thore J »

ph. skrev: Hvordan kan du så mene at det er Ok at Danske soldater drager i Krig i F.eks. Irak?
Det er IKKE Vores Krig, og vi har imho Absolut INTET at gøre i den Krig
Men den holdning afspejler du jo så bare når du gør din demokratiske rettigheder gældende... og jeg har stor respekt for din holdning (helt seriøst) :)

og mit personlige svar får du ikke her i tråden, ikke at jeg ikke står ved det - men det er OT...
Send en PM eller bedre endnu, lav en ny tråd med politisk indhold her i "Ordet er frit," så kan vi tale løs der :-)

God Jul..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Besvar