Gangsteller til min lille dyt!

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Gangsteller til min lille dyt!

Indlæg af sussi »

Jeg har ikke skiftet på nogen af mine biler endnu (275- og 340.000km.), men har købt en ny, der ligger som reserve :P
M.v.h. sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Gangsteller til min lille dyt!

Indlæg af Vyffe »

Jeg sætter mig over i hjørnet og surmuler.. Min er vist også blevet skiftet før :oops:
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Gangsteller til min lille dyt!

Indlæg af Kim B Olesen »

:lol: :lol:
Borup
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 12. sep 2012 12:34
Geografisk sted: SYDDANMARK

Re: Gangsteller til min lille dyt!

Indlæg af Borup »

smedenaf1972 skrev:Hej Linda


Jeg stemmer også på det ikke er din gangsteller men din gearkasse den er gal med!

Skulle det mod forventning være din gangsteller så har jeg en til 1500,- kr

Mvh
Rene Johannsen


Hej Rene :)

Jeg er interesseret i, at købe en gangsteller.
Den du tilbyder til 1500, hvordan ser den ud, er den i god stand?
Glæder mig til at hendle med dig, så tak for fordi du kiggede på mit lille indslag ;)

MVH Linda :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Gangsteller til min lille dyt!

Indlæg af Kim B Olesen »

Hej - du har fanget at stort set alle mener det IKKE er gangstelleren, men enten den lille stang til gangstelleren eller gearkassen den er gal med ;) Overvej lige om ikke du skulle have fat i www.vagtech.dk eller Classic rebuild ;)
Borup
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 12. sep 2012 12:34
Geografisk sted: SYDDANMARK

Re: Gangsteller til min lille dyt!

Indlæg af Borup »

Hej alle sammen :) :)

Endnu engang, hvor er det vidt, at denne kub har så mange medlemmer, som giver deres tid og energi og kommer med bud på, hvad min lille dyt fejler. Tusinde tak alle sammen, jeg var fuldstændig rådvild, inden jeg skrev mit indæg herinde. Og fordi jeg er blevet meget mere klogere på, hvad det kunne handle om, så har jeg troen på, at jeg træffer den rette beslutning.
Jeg konkludere med jeres hjælp at: Eftersom at dytten ikke vi skifte fra 2 gear til 4 gear i tip tronic sporet ved 40000-45000 omdrejninger, så hander det ikke om, at der skal skiftes en skiftegaffel.
: Jeg synes heller ikke, at det kan passe ned, at det er en lille tang v. gangtellleren, om flere fortæller om.
: Jeg tænker, at det er en god ide, at kontakte Steffen, og høre ham om, han vil sætte en brugt gangsteller i dytten :)
Så er der nogen som står inde med en gangsteller, som de vil af med? Sussi? For Smeden eller Rene ... svarer ikke mig tillbage!
Er der nogen, som mener. at dette er den forkerte beslutning, vil jeg selvfølgelig gerne høre mere om det?
Forsat fantastisk dag til jer allle sammen :D

Linda :)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Gangsteller til min lille dyt!

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev:Hej - du har fanget at stort set alle mener det IKKE er gangstelleren, men enten den lille stang til gangstelleren eller gearkassen den er gal med ;) Overvej lige om ikke du skulle have fat i http://www.vagtech.dk eller Classic rebuild ;)
Hej Linda læs lige igen hvad Kim skriver, og som jeg skrev i et af de første indlæg i denne tråd "Ring til Steffen"
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Gangsteller til min lille dyt!

Indlæg af Thore J »

Jeg er helt sikker på at det, i din situation, er det mest rigtigte at ringe til Steffen.
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Gangsteller til min lille dyt!

Indlæg af Kim B Olesen »

Enig - og inden du køber gangsteller - der er umiddelbart lille sandsynlighed for at det vil løse dit problem at skifte gangsteller - men Steffen kan 100 % sikkert løse dit problem til fornuftig pris ;)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Gangsteller til min lille dyt!

Indlæg af ph. »

Borup skrev: Så er der nogen som står inde med en gangsteller, som de vil af med? Sussi? For Smeden eller Rene ... svarer ikke mig tillbage!
Er der nogen, som mener. at dette er den forkerte beslutning, vil jeg selvfølgelig gerne høre mere om det?
Forsat fantastisk dag til jer allle sammen :D

Linda :)
Hvis du vil ha fat i smeden så skriv en pb til ham
og som snart resten af klubben har skrevet så er det langt fra sikkert at det er en gangsteller der skal til
og som det også tidligere er skrevet Hvis det viser sig at det er gangsteller der er død så har det absolut ikke skadet at skifte stang inkl. kugleled i hver ende...

...alligevel langt de fleste problemer der stammer derfra ...altså slør i forbindelse ;)
Borup
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 12. sep 2012 12:34
Geografisk sted: SYDDANMARK

Re: Gangsteller til min lille dyt!

Indlæg af Borup »

Til Jer alleammen :)

Jeg vil afslutningsvis fortælle jer, som har fulgt emnet, " the happy ending for me"
Jeg kontaktede VAGtech i Odense, og fik lavet min bil i løbet af nogle timer :D
Jeg har før oplevet, at grundet uvidenhed, har jeg truffet dårlige valg. Hvor jeg efterfølgende har opdaget meget bedre løsninger - og biligere ;)
Men vi kan jo ikke være eksperter til det hele. Altå kom med en sygdoms- eller helbredproblemstilling, så har jeg nogle sygeplejefaglige kundskaber, som kan hjælpe med, men biler ved jeg ikke meget andet om, andet end det banale. Og jeg har vært ved at tro, at jeg er den endste enlige kvinde, om har haft sådanne problemstiling. Men nu kan jeg sparer Jer en masse energi og penge ;)
Jeg oplevede hos VAGtach en profedssionel og kyndig ekspertice. Han overholdte alle aftaler, ringede til mig inden han foretog siog noget, og kom med faglige bud på, hvorledes jeg kunne få repareret min dyt bedt muligt. Han var ligelede i stand til at opllyse priser for indkøb, løn m.m inden han gik i gang. Det var en rigtig rar følelse jeg fik af det, idet jeg intet aner om, hvad regningen kunne lyde på ellers!
Jeg fik lavet: div. udlæsninger, grundjusteringen og ny stang på gearvælgeren, trykkugle udskiftet, hydraulik - samt olieslange udskiftet, 3 gløderør udskiftet, skift samt afballacering af hjulene. Med løn og moms betalte jeg 4200 kr., hvilket er en noget anden besked, end den jeg fik hos VW :?:
Jeg har fuld tilid til VAKtech i Odense, og anbefaler det varmt til andre med problemstilling med vores Lupobiler :)
Det bedste til sidst: Tusinde tak til alle Jer herinde i klub Lupo 3L, som har hjulpet mig til at komme godt videre. Jeg har læst alle indlæg med stor forbavselse over, det arrangement fra Jer allesammen :D
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Gangsteller til min lille dyt!

Indlæg af sussi »

Det var dejligt at høre, til lykke med at den kører igen til en billig penge. morale:
STOL ALDRIG PÅ ET AUT. VÆRKSTED
Det har været sagt mange gange, og det kan ikke siges for tit.
Ny gangsteller samt hvad du ellers har fået lavet, ville sikkert have kostet et godt stykke over 20.000kr, så du har nok sparet omkring 17-18.000kr. til lykke med det.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

Re: Gangsteller til min lille dyt!

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

Så udfra den text så var den jo nok den lille stang som lavede alt balladen, men fedt den køre igen:)


Sent from my Aiiiiiiightphone
Mercedes W221 S550L mit alles som showbil
Audi TT 225hk Quattro som konebil
Ford F-100 1956 Pick up small block custom
VW Touareg 4.2 V8 som familiebil
VW Lupo 3L Facelift, RNS510 Navi, BT Premium,W8 loftlys, MDI, Handskerum, Kopholder, G6 GTI rat, G4 Recaro læder, Orig GTI Bi-Xenon som Pendler bil
Mercedes E320T Avantgarde W210 TIL SALG
http://www.CarTrends.dk Milltek,Eibach,Borla,G.A.S, alt i orig udstyr, navigation til vag biler, Tv free til RNS510 via Flash samt OBD Chiptuning med Landberg Mobilservice
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Gangsteller til min lille dyt!

Indlæg af 383CI »

Fantastisk, og forumet er jo netop for at vi hjælper hinanden og dem, måske lidt mindre Lupo kyndige, det evt kunnevære ved at flade i kløerne på VW.

Dejligt du slap med under 1/3 del af VW vanvid, og endog fik levet andre ting på bilen også, men det viser jo bare igen hvor inkompetente VW er, men og så at der stadigt er servicebeviste folk tilbage ;)
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Gangsteller til min lille dyt!

Indlæg af Thore J »

Det lyder godt at din historie fik en god slutning :)

.. og husk at Steffen også laver service - så du kan holde din 3L rullende..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Besvar