Jeg kunne godt tænke mig at få mit dag/nat til at virke på mit 2 Din GPS
der er i isostikket en ledning der registrerer on/off af lyskontakten. (position 0 burde give en lyserer skærm og position 2 og 3 burde dæmpe skærmbelysningen) problemet er bare at pga. kørelys er der altid spænding på klemme 13, 14, 16, 6, 3 og 4 i kantakten (S25rlf)
det må være den grøn/grå ledning der styre dette signal. men jeg kan jo ikke så godt pille den fra klemme 6 da den har forbindelse til øvrige udv. pærer.
kørelyset skal bibeholdes. men kunne godt tænke mig at når man smed lyskontakten i position 2 eller 3 at den først her gav signal til anlægget at gå i nat funktion.
er der nogle der har et godt bud på en løsning. synes jeg har grublet lidt over den nu
en lille sideting. er der en liste der viser hvad de forskellige lamper er til. kan ikke få det til at gå helt op. kan ikke lige identificerer baklyset.
LØST
M01, M02 = Lygtejustering
E01 = Positionslys venstre
E01a, E01b = Venstre forlygte
E02 = Positionslys højre
E02a, E02b = Højre forlygte
E03, E04 = Tågelys Foran
E51 = Lys bag venstre
E52 = Lys bag højre
E63, E64 = Nummerpladelys
E66 = Tågelys bag
Dag/nat styring af GPS
Dag/nat styring af GPS
Senest rettet af Jurger man 10. sep 2012 13:18, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Jesper Baggesen
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
Re: Dag/nat styring af GPS
Kunne man evt være fræk og smide ledning på klemme 14 på klemme 13. og så bruge klemme 14 til Dag/nat styring ?
eller vil der være nogle problemer. evt overbelastning af klemme/kontaktsæt 13 ell.
eller vil der være nogle problemer. evt overbelastning af klemme/kontaktsæt 13 ell.
Mvh. Jesper Baggesen
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
Re: Dag/nat styring af GPS
Jeg har lige haft kontakten af og målt lidt på den.
Det viser sig simpelthen at Klemme 11 på kontakten er ledig og slutter når kontakten står i position 3 (nærlys)
Kan jo næsten ikke blive bedre. så skulle det da lige være om nogle ved om ledningen fra isostik går direkte op i lyskontakten, det ville jo være helt genialt, så var man jo også fri for at trække en ledning
Det viser sig simpelthen at Klemme 11 på kontakten er ledig og slutter når kontakten står i position 3 (nærlys)
Kan jo næsten ikke blive bedre. så skulle det da lige være om nogle ved om ledningen fra isostik går direkte op i lyskontakten, det ville jo være helt genialt, så var man jo også fri for at trække en ledning
Mvh. Jesper Baggesen
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
Re: Dag/nat styring af GPS
så er der trukket ledning fra klemme 11 og frem til anlæget. så nu spiller det bare.
måtte lige en tur til VW og købe kabelsko, det blev den helt store udskrivning 3,75 kr pr stk
speed signalet blev også lige monteret (grøn med hvid streg i ISO stik)
og så blev der monteret relæ så anlæget ikke slukker ved start stop.
måtte lige en tur til VW og købe kabelsko, det blev den helt store udskrivning 3,75 kr pr stk
speed signalet blev også lige monteret (grøn med hvid streg i ISO stik)
og så blev der monteret relæ så anlæget ikke slukker ved start stop.
Mvh. Jesper Baggesen
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Dag/nat styring af GPS
Det er veludført arbejde det der
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Dag/nat styring af GPS
Jurger skrev:så er der trukket ledning fra klemme 11 og frem til anlæget. så nu spiller det bare.
måtte lige en tur til VW og købe kabelsko, det blev den helt store udskrivning 3,75 kr pr stk
speed signalet blev også lige monteret (grøn med hvid streg i ISO stik)
og så blev der monteret relæ så anlæget ikke slukker ved start stop.
Hvilket relæ har du monteret og i stedet for hvad?
Spørger måske dumt.. Men er nemlig godt træt af min slukker ved start/stop.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Dag/nat styring af GPS
er i vist mange der er...Falden skrev:Jurger skrev:så er der trukket ledning fra klemme 11 og frem til anlæget. så nu spiller det bare.
måtte lige en tur til VW og købe kabelsko, det blev den helt store udskrivning 3,75 kr pr stk
speed signalet blev også lige monteret (grøn med hvid streg i ISO stik)
og så blev der monteret relæ så anlæget ikke slukker ved start stop.
Hvilket relæ har du monteret og i stedet for hvad?
Spørger måske dumt.. Men er nemlig godt træt af min slukker ved start/stop.
så ja Hvilket relæ er monteret hvor og virker det så også efter hensigten?
Re: Dag/nat styring af GPS
Falden:
kan ikke se noget dumt i det spørgsmål, jeg håber på denne tegning kan give lidt mening.
Ph:
Jeps det virker lige som det skal. Relæet falder ikke ud ved start stop. dvs. den opretholder sin tændings +,
mener der har været snakket om det før omkring opretholdelse af spændingen. og spændingen i + fra batteri opretholdes til forskel fra + fra tænding. er derfor anlægget slukker når starteren aktiveres under start/stop da det giver spændingsdyk i + fra tænding
Jeg har brugt dette relæ.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=763 ... 1223837462
mellem pin 30 og 87 sidder der en slutte kontakt og
mellen pin 85 og 86 sidder magneten til hold af slutte kontakt
derudover har jeg brugt lidt kabelsko og krumpemuffer
kan ikke se noget dumt i det spørgsmål, jeg håber på denne tegning kan give lidt mening.
Ph:
Jeps det virker lige som det skal. Relæet falder ikke ud ved start stop. dvs. den opretholder sin tændings +,
mener der har været snakket om det før omkring opretholdelse af spændingen. og spændingen i + fra batteri opretholdes til forskel fra + fra tænding. er derfor anlægget slukker når starteren aktiveres under start/stop da det giver spændingsdyk i + fra tænding
Jeg har brugt dette relæ.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=763 ... 1223837462
mellem pin 30 og 87 sidder der en slutte kontakt og
mellen pin 85 og 86 sidder magneten til hold af slutte kontakt
derudover har jeg brugt lidt kabelsko og krumpemuffer
- Vedhæftede filer
-
- anlæg.jpg (76.97 KiB) Vist 5322 gange
Mvh. Jesper Baggesen
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er