Kobler ud / går i frigear under kørsel

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
Opelmand
Indlæg: 18
Tilmeldt: lør 6. nov 2010 17:09
Geografisk sted: Esbjerg

Kobler ud / går i frigear under kørsel

Indlæg af Opelmand »

Hejsa

Jeg er lige kommet hjem og på vejen lagde jeg mærke til at bremsepedalen føltes som om bilen bremsede med ABS i funktion.

Det mærkes sådan og lyder næsten også sådan, fra venstre forhjul, men jeg tror ikke det er det, for når den står i D, kan den finde på i 3 og 4 gear at koble ud og gå i gear igen.
det virker bare somom den kobler ud og omdrejningerne stiger. det der undre mig er hvis jeg sætter den i Trip-tronic så syntes jeg umiddelbart at den forbliver i gear

Jeg vil gå ud og synge sangen. jeg er ved at installere software til vag-com nu, men jeg tror måske det er kuglen eller væsken? jeg har ikke målt endnu

Den "banker" bremsen selvom den står i N :( det er næsten hver opbremsning fra 50 og ned, enkelte gang gør den det ikke

Jeg har ikke kørt andet end et par km for jeg er jo bange for den æder gearkassen

men skriver hvis jeg finder ud af noget nyt.

Mvh
Thomas
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Kobler ud / går i frigear under kørsel

Indlæg af Vyffe »

Lyder egentlig lidt som min fars Lupo for noget tid siden.

I den situation, var det en defekt ABS-krans på baghjulet, der var skurken.

Se link:

viewtopic.php?f=13&t=1626

viewtopic.php?t=1658
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Opelmand
Indlæg: 18
Tilmeldt: lør 6. nov 2010 17:09
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Kobler ud / går i frigear under kørsel

Indlæg af Opelmand »

Vyffe skrev:Lyder egentlig lidt som min fars Lupo for noget tid siden.

I den situation, var det en defekt ABS-krans på baghjulet, der var skurken.

Se link:

viewtopic.php?f=13&t=1626

viewtopic.php?t=1658

Hejsa.. Det lyder som et godt forslag.

jeg har sat vag-com på og kørt en tur, ingen fejlkoder var gemte, jeg har kigget på data fra absfølerene men de opføre sig normale nu

Jeg prøvede at genstarte den da den gjorde det, men det hjalp ikke, men efter jeg fik testeren på kørte den normalt :(

Måske som du skriver er føleren ved at gå, og det er jo ikke en fejl hvis den giver ukorrekt data engang imellem..

Det er ikke andet for end jeg må se tiden an og håbe jeg kan fange det med testeren eller den vil lyse med ABS lampen

Den køre ihvertfald normalt nu ;)

Mvh
Thomas
Opelmand
Indlæg: 18
Tilmeldt: lør 6. nov 2010 17:09
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Kobler ud / går i frigear under kørsel

Indlæg af Opelmand »

Så er der lidt nyt

Idag gjorde den det igen og jeg satte fluks testeren på, Hjulfølerne skrev 65, dvs de tre af dem, Venstre forhjul svinger mellem 15 , 22, og 65, måske rust på føleren?

Da jeg havde kørt et godt stykke med det, ( den gør kobler ikke ud i trip-tronic, lyste Abslampen og den gav fejlkode for Front Left sensor

Nu har jeg så bestilt en føler og vil prøve af skifte den

Thomas.
Besvar