A2 gearing & hjul montering

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: A2 gearing & hjul montering

Indlæg af Bandit »

Watcher@CarTrends.dk skrev: ...Det jo derfor at smider man f.eks et sæt Dymag carbon/magnesium fælge på en 911 turbo giver vægtbesparelsen alene det der svare til 40 extra hk
Kunne være man skulle smide sådan nogle på ulven.
Nem måde at komme over 100 hk på ;)
Ulven kommer, ulven kommer
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

A2 gearing & hjul montering

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

Ahhh nu køre den jo allerede med mini magnesium hjul, men du kan jo godt chip den til 100hk, den er bar ik glad for det i længden derfor man stopper omkring de 90hk, men det også 50% forøgelse til sådan en let bil jo
Mercedes W221 S550L mit alles som showbil
Audi TT 225hk Quattro som konebil
Ford F-100 1956 Pick up small block custom
VW Touareg 4.2 V8 som familiebil
VW Lupo 3L Facelift, RNS510 Navi, BT Premium,W8 loftlys, MDI, Handskerum, Kopholder, G6 GTI rat, G4 Recaro læder, Orig GTI Bi-Xenon som Pendler bil
Mercedes E320T Avantgarde W210 TIL SALG
http://www.CarTrends.dk Milltek,Eibach,Borla,G.A.S, alt i orig udstyr, navigation til vag biler, Tv free til RNS510 via Flash samt OBD Chiptuning med Landberg Mobilservice
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Sv: A2 gearing & hjul montering

Indlæg af SVK »

Asger <- Kan du ikke uploade et par billeder af bilen med nødhjul?

Det må se lidt spøjst ud.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: A2 gearing & hjul montering

Indlæg af 2a2 »

nå nu tror jeg at I er ved at komme ud på et sidespor - men - en A2'er med lupo hjul på ser åndsvag ud - hjulkassen er beregnet til et større hjul
dernæst - gearingen er ens men hjulene (dækkene) på en a2 er større og det har man naturligvis fra Audi's side kompenseret for ved at ændre gearingen i uret
A2'en's vindmodstand er utrolig lav så derfor kan den rent faktisk løbe længere på literen end en lupo (samt den er lidt lettere) - ved megen bykørsel spiller det rent faktisk en rolle hvis man sætte tungere hjul på - der skal accelereres mere masse
Men - jeg har faktisk 2 A2'er der trænger til nye "sommerdæk" - finder der nogen stede hvor man kan få de 145/80x14 dæk (som f.eks bridegestones) til en god pris monteret - i det sydjyske? Daekonline jo det er godt nok men når man så skal give 120kr ekstra pr stk i montering er de faktisk slet ikke så billige

mvh ti
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
asger møller
Indlæg: 26
Tilmeldt: ons 18. jan 2012 10:00
Geografisk sted: visby

Re: A2 gearing & hjul montering

Indlæg af asger møller »

Fik du ikke min SMS :mrgreen:
Besvar