DIN-2 Eonon G2217

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
Naksft
Indlæg: 8
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 22:10
Geografisk sted: Roskilde

DIN-2 Eonon G2217

Indlæg af Naksft »

Hej folkens.

Jeg har nu haft min Lupo 3L i godt en uge, og er umådeligt tilfreds indtil videre :-)

Der er et par ting, som jeg har tænkt mig at investere i - bl.a. c-lås, el-ruder og et par komfort-ændringer.

Det første jeg har tænkt mig at udskifte er den nuværende DIN-1 Blaupunkt HU, og jeg har selvfølgelig siddet og søgt lidt rundt i diverse tråde herinde omhandlende DIN-2. Der er rigtig mange gode bud, men jeg synes, de er en anelse dyre. Umiddelbart er prisen ikke en så væsentlig faktor, men man vil vel altid have noget som balancerer perfekt mellem kvalitet og pris. Inden der er nogle som skråler "Fy fy! Prisen hænger altid sammen med kvalitet....." - Ja, det er jeg ganske klar over - sådan er det ofte :-) Det sker dog, at man kan finde kanon gode produkter til billige penge, som er af samme kvalitet men til halvdelen af prisen.

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogle, som har erfaring med nedenstående unit - hvad end det er egen erfaring eller har hørt noget om den fra bekendte?
Og muligvis Eonon generelt? Er det noget billigt bras, som ikke er pengene værd, eller overskygger kvaliteten prisen? :-)

Jeg faldt over følgende: http://www.ice-shop.dk/eonon-g2217-p-1023.html

På forhånd mange tak!

Mvh.
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

DIN-2 Eonon G2217

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

Vi har monteret lidt produkter derfra når kunderne selv er kommet med det, og det har været noget totalt billigt crap.. Så hellere find noget brugt pioneer hvis budgettet ikke er til mere
Naksft
Indlæg: 8
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 22:10
Geografisk sted: Roskilde

Re: DIN-2 Eonon G2217

Indlæg af Naksft »

Watcher@CarTrends.dk skrev:Vi har monteret lidt produkter derfra når kunderne selv er kommet med det, og det har været noget totalt billigt crap.. Så hellere find noget brugt pioneer hvis budgettet ikke er til mere


Sent from my Aiiiiiiightphone
Hold da op. Det var kvik respons :-)

Jeg er ikke meget for Pioneer selvom jeg ikke har oplevet deres DIN-2 units, men er det bedre end Eonon efter din erfaring, så holder jeg nalderne fra Eonon.

Det kunne være, jeg skulle undersøge mulighederne for en brugt unit - generelt fejler brugt bilstereo ingenting, men er lidt bange for at brænde nallerne på noget "varmt" når det kommer til DIN-2 units.

Men mange tak for svaret! God service/reklame i mine øjne :-) :-)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: DIN-2 Eonon G2217

Indlæg af KMDTHY »

Der bliver sagt god for Zenec

viewtopic.php?f=16&t=1642
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Naksft
Indlæg: 8
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 22:10
Geografisk sted: Roskilde

Re: DIN-2 Eonon G2217

Indlæg af Naksft »

KMDTHY skrev:Der bliver sagt god for Zenec

viewtopic.php?f=16&t=1642
Jeg har skam også været forbi den tråd flere gange, og det ser rigtig lækkert ud! Og jeg har kigget på en række Zenec modeller, men skal det være med navigation, så løber det næsten op i et prisleje på niveau med Kenwood/JVC, som jeg betragter som high-end :-)
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

DIN-2 Eonon G2217

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

Og sjovt nok afmontere vi også en del zenec, det er dog for at smide rns510 i istedet for, i de nyere biler..

Alle de "billige" enheder der, på papiret er de jo fantastiske og kan alt muligt og alt er indbygget, der er nok bar en grund til de dyrer mærker ik indbygger alle de ting og det er fordi det bar ik rigtig dur samt lyden i dem er virkelig ringe(her tænker jeg ik zenec)

Men som du selv siger det sjældent der ballade med headunits så du ku roligt købe noget brugt, og hvis kvitteringen er med er din røv da fri..

Nu roder vi stort set kun med oem, men der kenwood, clarion, alpine, jvc, pioneer..

Lydmæssigt har alpine altid været bedst, men menu mæssigt er de lidt indviklet( ka sammenlignes med android f.eks )

Pioneer også super go lyd og rigtig bruger venligt( som en iphone)

Clarion har jeg haft engang og det var sku lidt la la, + hun var sygt deprimerende og høre på navi damen :)
hare
Indlæg: 272
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 21:48
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

DIN-2 Eonon G2217

Indlæg af hare »

Pioneer, havde jeg i min polo 6N, smid den så i min Lupo, nu er den 4 år gammel og fungere stadig, og sidder i nu min sprit nye Polo :-) så Pioneer går du ikke galt i byen med
Besvar