Lupo dør efer kort tid

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Daxziz
Indlæg: 19
Tilmeldt: fre 19. nov 2010 20:05
Geografisk sted: Valby

Lupo dør efer kort tid

Indlæg af Daxziz »

Hey alle

Jeg har lige et spørgsmål til jer alle vedrørende min lille ulv.
Her om morgen og aftenen, hvor det er så hamrende koldt har jeg startproblemer. Det der sker er at jeg kommer ned og åbner døren hvor man selvfølgelig kan høre den opbygger trykket. Når den er færdig starter jeg bilen og den melder (oftest) at motoren er kold (blå lampe) og jeg lader den altid slukke den lampe før jeg sætter i gang med kørsel. Ved egentlig ikke om det har nogen effekt, men det har jeg nu bare engang bildt mig selv ind nok var smart :-p
Når jeg så triller ud på vejen så går det ikke særlig mange meter før den med et sætter ud og jeg må smide bilen i N og prøve at starte på ny. Det tager oftest små 20 sekunder, hvor man bare kan høre den kører på starten og nogle gange går bilen så igang her mens den andre gange næsten går i gang men går ud med det samme igen, hvorefter man så igen bare må dreje nøglen tilbage til sluk og igen forsøge at starte med samme udgangspunkt som før, hvor den bare kører på starten indtil den igen får startet motoren.
Der er ingen sikre tal på hvor mange gange dette kan ske og hvor mange gange man er nødt til at "tvinge" den til at starte ved bare at dreje nøglen og lade starteren køre.
Når først motoren (i mangel af bedre forklaring) er blevet varm kører den lille ulv lystigt ud i den store verden på nye eventyr :-)

Jeg har haft den ude på 3Liter Værkstedet, hvor de nu har skiftet brændstofsfilteret, men det har ingen effekt haft på situationen, da den stadig går ud og skal startes som beskrevet ovenover.

Jeger på ingen måde selv mekaniker men syntes det lyder lidt underligt at et filter skulle give denne effekt, hvilket det jo så beviseligt ikke har haft, men kan det være noget ventil, som fryser fast eller????


-Kim
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Lupo dør efer kort tid

Indlæg af Vyffe »

OT mht dit problem, men der er ingen grund til at vente med at køre til den blå lampe er slukket.. I min optik er det mere skadeligt at lade den stå og varme op, end at køre med det samme. Når du holder i tomgang på kold motor, roterer din oliepumpe kun langsomt - og det sammen med, at olien er kold og dermed forholdsvis tyk, gør det til en dårlig idé..

Jeg vil i hvert fald hellere have et ordentlig olietryk på kold motor under belastning, end lav olietryk på motor med lav belastning.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Lupo dør efer kort tid

Indlæg af KMDTHY »

Diesel filter samt retur ventil i denne.

Du skal ikke vente med at køre til den blå lampe går ud. Bare afsted så du kan få lidt varme i den. Dog ikke nemt i frost grader. Vil du være god ved din bil og økonomi, så sæt et oliefyr i din bil.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Lupo dør efer kort tid

Indlæg af Thore J »

Enig med KMDTHY... lyder som om at dieselreturventilen ikke er ok længere...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lupo dør efer kort tid

Indlæg af ph. »

Du skrev:
Jeg har haft den ude på 3Liter Værkstedet, hvor de nu har skiftet brændstofsfilteret, men det har ingen effekt haft på situationen

Sat'me sørgeligt at Moe solgte ...endnu et bevis på at navnet er udvandet og det nu "bare" er et "værksted" som alle andre mht. til erfaring (eller ihvertfald mht. at gøre brug af den) på 3L.Vagbiler

Jeg vil umiddelbart tilslutte mig koret ..Returventil ;)
samt kør med det samme istedet for at vente til Blå lampe slukker
Besvar