Startproblem i Stop, men ikke i N...?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
KustomS
Indlæg: 29
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 23:01
Geografisk sted: Vemmelev

Startproblem i Stop, men ikke i N...?

Indlæg af KustomS »

Hey Lupo 3L klub.

Godt Nytår.

Jeg har lige købt mig en 3L og er allerede rigtig glad for den, det er en utrolig sjov bil at køre i, dog driller den mig lidt ved start.
Når bilen har stået natten over, er den helt død, når jeg kommer ud til den og vil starte den, når gearvælgeren står i STOP, jeg træde jo selvfølgelig på bremsen med et hårdt tryk, men når jeg drejer nøglen, slukker lyset i speedometer osv. helt og der sker ikke mere, derimod, hvis jeg så skifter til N, så kan jeg få den igang, dog har den osse her lavet samme nummer, med at slukke alt.
Jeg har søgt forummet igennem, men synes ikke at kunne finde én som har nøjagtig samme problem, dog skal det siges at jeg endnu ikke har kontrolleret mit batteri, men den lavede nummeret med mig den anden dag, lige efter jeg havde pillet laderen af.

Håber der er en som har en mulig løsning.

Ellers tak for et rigtig godt forum.
Lupo 3L '02, Passat 3B TDI variant '98 & Toyota Corolla RWD '78
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Startproblem i Stop, men ikke i N...?

Indlæg af 383CI »

Bilen skal lige bruge tid på at få koblet ud og være sikker på gearkassen er i "N" det kan være du har en trykkugle der er ved at være træt, men ellers er det at syge, ikke en julesang, men sangen om gearkasser, inden du skifter både gangsteller, bagkalp og evt. lukker luft ud af venstre forhjul, som både VW og sikkert også andre vil foreslå.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
KustomS
Indlæg: 29
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 23:01
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Startproblem i Stop, men ikke i N...?

Indlæg af KustomS »

Jeg vil skam osse gerne søge, søge og søge, men undrede mig bare over at al lys i instrumentbordet forsvinder, men kontrollerer stelforbindelser og batteri i eftermiddag...
Lupo 3L '02, Passat 3B TDI variant '98 & Toyota Corolla RWD '78
Lupo3L
Indlæg: 27
Tilmeldt: man 18. okt 2010 17:00
Geografisk sted: København Ø

Re: Startproblem i Stop, men ikke i N...?

Indlæg af Lupo3L »

kunne godt tyde på at du skulle ha den grundjusteret. men først tjek om der er nok olie på hydrauliksystemet. du kan finde en guide til hvordan du gør alle tingene.
KustomS
Indlæg: 29
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 23:01
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Startproblem i Stop, men ikke i N...?

Indlæg af KustomS »

Det vil jeg prøve, dog skifter den jo fint gear osv, den vil bare ikke starte i STOP position, ydermere har jeg lagt mærke til at hvis jeg har positionslys på bilen, slukker den ikke al lyset i instrumentbrættet, men jeg vil søge videre :-)
Lupo 3L '02, Passat 3B TDI variant '98 & Toyota Corolla RWD '78
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Startproblem i Stop, men ikke i N...?

Indlæg af sussi »

Hvis du havde søgt lidt, kunne du have fået dette resultat:
http://www.google.dk/search?q=vil+ikke+ ... o3lklub.dk
m.v.h. Sussi
Ps. Hvis man skal lære en 3L at kende, skal man bruge rigtig mange timer herinde, men det er det værd ;) ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Startproblem i Stop, men ikke i N...?

Indlæg af Thore J »

383CI skrev:... og evt. lukker luft ud af venstre forhjul, som både VW og sikkert også andre vil foreslå.

:lol: :lol: :lol: :lol:
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
KaKa@
Indlæg: 123
Tilmeldt: lør 7. aug 2010 12:26
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Startproblem i Stop, men ikke i N...?

Indlæg af KaKa@ »

KustomS skrev:Jeg vil skam osse gerne søge, søge og søge, men undrede mig bare over at al lys i instrumentbordet forsvinder, men kontrollerer stelforbindelser og batteri i eftermiddag...
Er det bare i startøjeblikket den slukker lyset i instrumentet? Det er normalt den gør det.

Hvis den ikke starter i P, men altid i N - så prøv med en grundjurstering, hvis dette ikke afhjælper problemet ville jeg mene det er din koblingscylinder der er defekt.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Startproblem i Stop, men ikke i N...?

Indlæg af 2a2 »

Der sidder en sensor på selve koblings-cylinderen - der er sikkert kaput - så vidt jeg ved kan den ikke umiddelbart udskiftes men der må en ny koblings-cylinder til. Den er så relativ simpel at skifte men den koster ~ 2200 kr
Det kan også være et relativt banalt problem med en kontakt i forbindelse med bremsen men så slukkes den der pedal indikator ikke når du træder den ned hvis jeg husker ret.
Men du skal sikkert have fat i en ny koblingscylinder
mvh ti
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Startproblem i Stop, men ikke i N...?

Indlæg af VAGtech.dk »

KaKa@ skrev:
KustomS skrev:Jeg vil skam osse gerne søge, søge og søge, men undrede mig bare over at al lys i instrumentbordet forsvinder, men kontrollerer stelforbindelser og batteri i eftermiddag...
Er det bare i startøjeblikket den slukker lyset i instrumentet? Det er normalt den gør det.

Hvis den ikke starter i P, men altid i N - så prøv med en grundjurstering, hvis dette ikke afhjælper problemet ville jeg mene det er din koblingscylinder der er defekt.

Hvis grundjusteringen afhjælper problemet, men problemet kommer igen efter "kort tid" er det nok stadig koblingscylinderen..
Besvar