Mit bedste svar er:
15" hjul er 6,5" x 15" ET 35 med max. 195x50 dæk passer PERFEKT. Fuld anbefales værdigt.
Er fælgene bredere end de 6,5" begynder problemerne med 15"erne hvis du ikke går ned i profil+bredte i dæk.
Nå men teorien er for at få dem til at passe på i 7"x15" skal du have ET 24 til Et35 for (2-3mm til fjederben)
men så skal der 165/185/ 45/50 profil dæk på for de ikke går på skærme pga rulledia.
Bagpå kan du gå op i en 7,5- måske 8" x15" hvis du er heldig og nedjustere bredte dæk til max 185er
Dvs: På 7-7,5 så kan der MAX: være 195/45 og ET 15-18stykker.
Opsummere:
For+bag:
Bedste 15" er 6,5" x 15" ET 35 (max 195/50) mindre kun godt.
For:
Bedste 7" er ET 24/35 min.165/45 max(185/50).
7,5" ET 20 min.165/45 max(185/50).
8" ET 18 max(165/45)
Bag:
7" ET 06/20 max(195/50)
7,5" ET 06/20 max(195/50).
8" ET 06/20 max(165/45)
9" ET 15/20 max(185/45)
Problemet kan opstå at de kan, vil gå på bagkof hvis dæk kommer for langt ud pga rullediameter. især når du bakker (ja du læste rigtigt), Du kan køre frem, men ikke tilbage uden påkørsel af inderskærm + din bagkof. (prøvet det selv) Nederste del af kof i rundingen går på dækmønsteret og ruller med op i skærmen (nitte at prøve).
Men prøv dig frem.. INDEN KØB....
Der er helt andre regler for 16" +17", og helt andre regler om den er sænket, usænket, orig dæmpere eller gewind.
Lupo 3l fælgmontering er en meget spændende verden som alt andet med lupo 3l