Charge Pressure Control: Negative Deviation LØST MED Bell-ad

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Charge Pressure Control: Negative Deviation LØST MED Bell-ad

Indlæg af magnussen »

Hej Alle

Har fået et mindre problem med den lille...

Problemet opstår primert når bilen er kold, men kan dog også opstå ved alm drift temp..(dog opstår den kun ved frisk kørsel)

Fejlen er :

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-10 - - - Intermittent


Bilen går i nødprogram (ingen lamper lyser) og dette løses ved at slukke bilen og starte igen.

Nogle gode råd ??
Senest rettet af sussi fre 17. dec 2010 21:32, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift rettet
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation

Indlæg af magnussen »

Fandt måske noget selv:

17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
Possible Symptoms

Reduced power output
Limp mode

Possible Causes

Boost Pressure too Low
Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected or leaking
Charger Pressure Control defective
VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

Possible Solutions

Check Hoses/Pipes to/between Components
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
Check / Clean mechanism for variable nozzles


så mon ikke det er en defekt N75 ventil ??
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
pilotfyren
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors 29. jul 2010 17:42

Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation

Indlæg af pilotfyren »

Her er GURU måden:

Ellers kan du også se det på armen på turboen om den flytter sig når du ændre omdrejninger..

Kontrol af magnetventil til ladetryksbegrænsning -N75-
– Afbryd tændingen.

– Træk stikket -1- af magnetventilen til ladetryksbegrænsning -N75--2-.
– Mål modstanden mellem ventilernes stikben.
Foreskrevet værdi: 14 … 20 Ω
Hvis den foreskrevne værdi ikke opnås
– Udskift magnetventilen til ladetryksbegrænsning -N75-.
Hvis den foreskrevne værdi opnås:
– Tilslut tændingen.
– Mål ventilens forsyningsspænding på stikben 1 til stikket og på motorstellet.

Foreskrevet værdi: ca. batterispænding
Hvis den foreskrevne værdi ikke opnås
– Afbryd tændingen.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation

Indlæg af KMDTHY »

Jeg havde dårlige ledninger til turbo tryk måleren....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
CyberQ
Indlæg: 61
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 19:40
Geografisk sted: 8990 Fårup

Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation

Indlæg af CyberQ »

Min katalysator var fuldstændig sodet til, derfor opstod fejlen "kun" under frisk kørsel.

Venlig hilsen Thomas.
Tidligere bil: Lupo 3L fra 2000
Tidligere bil: Polo Bluemotion fra 2012
Nuværende bil: Lupo 3L fra 2003

Reminder to self: Bliv i Lupo!!!

Har VCDS 11.11.3, arbejder i 8250 Egå, bosat i 8990 Fårup.
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation

Indlæg af magnussen »

Takker for alle mulighederne..


jeg tjekker lige n75 og "actuator" ved turbo i aften.... svar følger....
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation

Indlæg af magnussen »

Så er fejlen fundet:

Regulering ved turbo er groet fast :twisted:

N75 OK

Vacum dåse OK


Er der nogen gode råd til at løsne regulering på turbo ??
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation

Indlæg af vanquish99 »

ikke for at bryde ind, men når i skriver at fejlen kun opstår ved frisk kørsel, hvordan opdager i den så med vagcom? altså der skal man vel slukke bilen (fejlen bliver nulstillet) og sæt den til tænding og lav en udlæsning og så får man vel ikke fejlen, eller hvad?
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation

Indlæg af magnussen »

Jo fejlen står stadigt lagret, så den kan ses i vag-com.



En lille update, armen på turbo sider kun fast når turbo er kold

nok derfor fejlen primert kommer når bilen også er kold..

Tror den får en tur med Bell-ad rens....
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation

Indlæg af KMDTHY »

vanquish99 skrev:ikke for at bryde ind, men når i skriver at fejlen kun opstår ved frisk kørsel, hvordan opdager i den så med vagcom? altså der skal man vel slukke bilen (fejlen bliver nulstillet) og sæt den til tænding og lav en udlæsning og så får man vel ikke fejlen, eller hvad?
Fejlen bliver lagret i fejl køen, og kan KUN slettes med VAG-COM / VCDS.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Saiid
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors 16. dec 2010 22:37
Geografisk sted: aarhus

Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation

Indlæg af Saiid »

Hej, jeg står med nøjeagtig samme fejl i min lupo, og kan bare ikk finde ud af hvad fanden det er.
Kan du forklare hvad du helt præcis gjorde ?
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation

Indlæg af VAGtech.dk »

Han brugte Bell Add..
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation

Indlæg af KMDTHY »

Saiid skrev:Hej, jeg står med nøjeagtig samme fejl i min lupo, og kan bare ikk finde ud af hvad fanden det er.
Kan du forklare hvad du helt præcis gjorde ?
For fanden da...... køb dig et par briller og læs tråden !!
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: Charge Pressure Control: Negative Deviation LØST MED Bel

Indlæg af magnussen »

korekt fejlen er blevet helt løst med bell ad servicerens 2d..
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation

Indlæg af Thore J »

magnussen skrev:Så er fejlen fundet:


Er der nogen gode råd til at løsne regulering på turbo ??
Håber at du har fundet ud af hvordan...

Der sidder en kontramøtrik på armen den skal løses (hold igen på armen med en tang, ellers vrider man det hele)..
og når den løsnet, man justere med vha. den fingerskrue som sidder midt på armen.
Den skal kun lige være akkurat så stram at spjældet er lukket helt til (armen i bagerste stilling) uden slup når der ikke er sug på vacuum-dåsen.
Hvis den er for stram, bliver ladetrykket før højt og bilen vil gå i nødprogram når ladetrykket bliver for højt! ...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation

Indlæg af batmann67 »

magnussen skrev:Så er fejlen fundet:

Regulering ved turbo er groet fast :twisted:

N75 OK

Vacum dåse OK


Er der nogen gode råd til at løsne regulering på turbo ??
Reguleringen ved turbo er groet fast.
Er det ikke skovlene (vanes) der menes.


/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation

Indlæg af ph. »

KMDTHY skrev:
Saiid skrev:Hej, jeg står med nøjeagtig samme fejl i min lupo, og kan bare ikk finde ud af hvad fanden det er.
Kan du forklare hvad du helt præcis gjorde ?
For fanden da...... køb dig et par briller og læs tråden !!
Slap dog af :roll:
nu har han jo, på det givne tidspunkt, rent faktisk ikke vendt tilbage til tråden og skrevet at problemet er løst!
Kun at han vil prøve med en gang B.A og ikke noget om hvilken B.A der blev brugt, eller hvordan det er brugt!
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Charge Pressure Control: Negative Deviation LØST MED Bel

Indlæg af Vyffe »

Det er TRE år siden den kommentar er smidt. Wtf?

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk now Free
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Charge Pressure Control: Negative Deviation LØST MED Bel

Indlæg af ph. »

Vyffe skrev:Det er TRE år siden den kommentar er smidt. Wtf?

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk now Free
og..? sidder ikke og kigger datoer på indlæg.....har åbenbart sprunget indlægget over de sidste 3.år....ændrer ikke på at jeg syntes at det er en tilgrin måde at skrive til en der stiller et spørgsmål!
egentligt bare så meget mere skræmmende at han ikke har rettet sit indlæg når han har haft 3.år til det...
eller at der ikke er andre der har opponeret imod det svar
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Charge Pressure Control: Negative Deviation LØST MED Bel

Indlæg af KMDTHY »

Til grin ? Takker, og god søndag. :roll: Har svært ved at se hvad din kommentar bidrager tråden.....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar