Rustgennemtæring i panel.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
JonasV
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre 27. aug 2010 12:01
Geografisk sted: Fredericia

Rustgennemtæring i panel.

Indlæg af JonasV »

Hey Lupoklub

Jeg er ved at hjælpe den gamle med et problem der er opstået med hans Lupo 3L..

Problemet er som emnet siger rustgennemtæring i panelet. Det er allerbagerst i passagersiden ved højre baghjul, hvor der er kommet et halvstort hul i panelet. Eftersom bilen stadig lever på sin rustgennemtæringsgaranti, mener vi jo selvfølgelig at VW skal dække dette, men de er ikke helt enige og mener at rusten kommer udefra og ikke indefra (hvilket de går MEGET op i). Jeg er derfor interesseret i at høre om nogle af jer har erfaring med dette, og om andre evt. har haft samme problem? Og evt. hvad i har gjort ved det.

Tak på forhånd

Jonas
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Rustgennemtæring i panel.

Indlæg af KMDTHY »

Hvad er deres grund til at sige det ? Er det ikke påstand, mod påstand ? Har du snakket med FDM om dette ?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Rustgennemtæring i panel.

Indlæg af ph. »

UDEN at have set bilen vil jeg være tæt på 99% enig med Vw på det punkt!
Har Til dato IKKE set en Lupo der har gennemtæring der kommer indefra (Skader og bagklap undtaget for den påstand)

Men det er meget nemt du kører ned til før besøgte Vw værksted og ber dem om -mens du ser på- at skære panel /bagskærm af ca 5-10.cm fra det største område der udvendigt er tegn på rust
Hvis der er graverende tegn på at rust kommer indefra så er den jo lige til Højrebenet

Jeres største problem er nok at det først bliver påtalt nu Hvilket så kan undre mig...
Jo Tidligere det tages op jo lettere er det at bevise at det kommer indefra

ellers tag et pic' af det (ikke med en mobil tlf. men et kamera der giver et ordenligt pic')
og smid det her ind
Hvis du magter det så også et par stykker indefra (fjern beklædning ved bagsæde og stik en lampe ned så der er ordenligt lys)
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Rustgennemtæring i panel.

Indlæg af Thore J »

interessant...

Hvor mange års rustgaranti er på en 3L'er??
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Rustgennemtæring i panel.

Indlæg af sussi »

Thore J skrev:interessant...Hvor mange års rustgaranti er på en 3L'er??
Jeg kan ikke lige huske om det er 10 år.
Men læs lige betingelserne igennem først, hvis ikke du har fået bilen kontrolleret på et autoriseret værksted, bortfalder den.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Rustgennemtæring i panel.

Indlæg af KMDTHY »

sussi skrev:
Thore J skrev:interessant...Hvor mange års rustgaranti er på en 3L'er??
Jeg kan ikke lige huske om det er 10 år.
Men læs lige betingelserne igennem først, hvis ikke du har fået bilen kontrolleret på et autoriseret værksted, bortfalder den.
Det var ikke hvad Automester sagde til mine de gamle, da de fik lavet deres 2007 Touran. Jeg sagde nemlig at rust garantien ikke dækkede med mindre det var på aut. værksted. Men de sagde at det ikke var sådan mere.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Rustgennemtæring i panel.

Indlæg af sussi »

Nu ved jeg ikke præcis hvad reglerne er hos VAG, men ifølge en eller anden kendelse, fra en offentlig myndighed, kan de forlange,
at rusteftersyn skal foretages på et autoriseret værksted.
Hvis de ikke godkender rusteftersyn udført på andre værksteder, skal de dog gøre dette gratis.
Derfor skrev jeg:
Men læs lige betingelserne igennem først
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Rustgennemtæring i panel.

Indlæg af Thore J »

hmmm...

Reglerne burde være det samme alle steder, sålænge de kalder det, de samme...

Jeg fandt denne artikel på FDM.dk.. http://www.fdm.dk/bladet-motor/rod-hver ... i%E2%80%A9
Det ser ud til at der meget stor forskel på hvad man mener er garanti mod gennemtæring..
VW ser dog ud til at være en af de pæne drenge i klassen..

Så det burde være 12 år.. og ingen krav om eftersyn..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Besvar