Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af KMDTHY »

Robert skrev: Vi brugte 987 Kwh sidste år 2 mennesker og en hund ;)
Baaaaah..... jeg regner med at bruge 11-12.000 kWh :geek:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af VAGtech.dk »

Har du pool og elvarme i vildskab??
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af KMDTHY »

Masser af gadgets, og el-varme, ja. Håber dog at skære ned på forbruget efter at have fået varmepumpe. Overvejer også at pose penge i et 6kW solcelle anlæg.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Kim B Olesen »

Robert skrev:Vi brugte 987 Kwh sidste år 2 mennesker og en hund ;) Mvh Robert.
Hvordan fan... kan det lade sig gøre kun at bruge 987 Kwh - er det i en 21 kvm lejlighed uden vaskemaskine, opvasker, tørretumbler og kaffemaskine :D
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Robert »

Kim B Olesen skrev:
Robert skrev:Vi brugte 987 Kwh sidste år 2 mennesker og en hund ;) Mvh Robert.
Hvordan fan... kan det lade sig gøre kun at bruge 987 Kwh - er det i en 21 kvm lejlighed uden vaskemaskine, opvasker, tørretumbler og kaffemaskine :D
Nej det er en stor gård med et 200 m2 stuehus.
Vi har alt i elektronik med kummefryser opvaskemaskine vaskemaskine og meget andet.
Vi har bare skiftet det hele tiL minimum A++ OG AFLIVET ALT STANDBYSTRØM.
En tørretumbler har vi dog kke da jeg er for nærrig til at give 10 kr for at tørre en maskine tøj.
Det er bare om at komme igang der går sport i det.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af ph. »

sussi skrev:Ja ja grin i bare, siden jeg startede med mit lille projekt, har jeg sparet 2,77kWh pr dag á 2,05kr. = 2.072,65 årligt.
Forventet levetid 30 år hvilket giver giver 62.179,58
Totalpris 13.000kr. incl LED pærer overalt i huset.
Overskud 49.179,58 skattefrit, der er ikke indregnet prisstigninger, men dette opvejer nok vedligeholdelsen.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
He he så når du er 90++ og Hvis du ikke er endt på mimrehjem så har du sparet Kr.... ;)
men hvis torn og søvnig beholder magten en hel valgperiode og ellers får noget at skulle ha sagt for Radikale og uenighedslisten så ender det vel med at der er så mange afgifter på El, vand, varme og brug af bil at enhver form for nedsættelse af privatforbrug eller hjemmeproduktion vil kunne svare sig selv på langt kortere sigt
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af sussi »

Ja nogle siger at glasset er halv tomt, jeg holder på det er halv fuldt ;) ;) ;)
Hvad med bare at se det positive i, at på 6 år og 3 måneder, har jeg tjent mine penge hjem, og så hurtigt regner jeg ikke med at skulle på "mimrehjem".
Og når den nye regering kommer med flere afgifter, samtidig med at prisen på EL stiger, så går det bare endnu hurtigere at tjene min investering hjem.
Derefter er der gratis strøm.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af ph. »

sussi skrev:Hvad med bare at se det positive i, at på 6 år og 3 måneder, har jeg tjent mine penge hjem, Derefter er der gratis strøm.
Det var vel også det jeg gjorde da jeg skrev:
Citat:
så ender det vel med at der er så mange afgifter på El, vand, varme og brug af bil at enhver form for nedsættelse af privatforbrug eller hjemmeproduktion vil kunne svare sig selv på langt kortere sigt
Citat slut
...eller??

Men det ser ud som om du valgte KUN at læse første halvdel af mit indlæg
og "haselere" over min kommentar til dit indlæg hvor du skriver at du om 30.år har sparet x-antal kr.
Sorry
Det var så absolut ikke nedladende ment :oops:
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Kim B Olesen »

Robert skrev:Nej det er en stor gård med et 200 m2 stuehus.
Vi har alt i elektronik med kummefryser opvaskemaskine vaskemaskine og meget andet.
Vi har bare skiftet det hele tiL minimum A++ OG AFLIVET ALT STANDBYSTRØM.
En tørretumbler har vi dog kke da jeg er for nærrig til at give 10 kr for at tørre en maskine tøj.
Det er bare om at komme igang der går sport i det.
Det er godt nok lidt vildt at i har hakket forbruget så langt ned :D jeg tror vi bruger 6000 kwh - og jeg synes vi sparer rimeligt på strømmen - godt nok med et hobby værksted også men ca 230 kvm beboelse :D
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Robert »

Det er som ikke så svært.
Det koster lidt at skifte alle sine hvidevarer og elektronik ud men det er da sjovere end bare betale en elregning.
Og hvis du kan spare 5000Kwh om året er der 11000 kr at købe for HVERT år.
Vi har gjort følgende.

Skiftet vores kombinerede køl/fryseskab ud med et stort køleskab og en kummefryser der er elforbruget det samme på de 2 ting som det gamle køl/frys.
Så sørger vi for at tø frostvarer op i køleskabet da køleskabet så bruger mindre energi.Øl og vand bliver i vintermånederne opbevareret koldt i et skur og flyttet direkte ind i køleskabet det sparer også energi.

Så har vi skiftet cirkulationspumpe til grundfoss alfa+.

Skiftet næsten alle lyskilder til led og efterhånden de sidste sparepærer går bliver de også til led.

Så har vi sluttet varmt vand fra vores brændefyr til opvaskemaskine og vaskemaskine.

Skiftet vores bredbåndsmodem til et bedre det gamle brugte for 700 kr om året og vi har sat et tændsluk ur på det så det ikke er tændt om natten.

Så slukker vi vores elevationsseng på kontakten når vi ikke bruger den ellers bruger den for 115 kr om året bare ved at være sluttet til stikkontakten.

Skiftet vores tv til et samsung led.

Åbner vinduet når vi har været i bad i stedet for at blæseren kører i flere timer.

Så bliver alt slukket på stikkontakten når vi er færdige med at bruge det da de fleste ting er opbygget på den måde at selvom man slukker for det bruger de stadig strøm.

Og kan man lære at trække ud efter sig når man har været på wc kan man også lære at slukke på kontakten.

Så har vi smidt vores stationære pc ud og erstattet den med en bærbar.

Man skal også lige holde de forskellige apperater op mod hinanden når man køber nyt da feks 2 identiske A++ apperater kan være meget forskellige i strømforbrug.

Og så skal man hvis man kan holde sig for alt med en transfomator de bedste har en virkningsgrad på 80% dvs at hver gang du hælder for en krone i den bliver de 20 øre spildt til varme.

En mobillader der bare hænger i en stikkontakt og er tændt et år koster ca 100 kr .
Og et ur i et komfur eller microbølgeovn også 100 kr.

En spareskinne bruger faktisk også strøm og slukker jo slet ikke for det ene stik.
så ud med dem og sluk for kontakten.

Så ud og køb eller lån en elmåler og få målt hvor mange penge du smider ud.

Nå det blev en længere smørre men jeg håber der er nogen der kan bruge det.
Det bliver jo nok nødvendigt med de afgifter vi har i vente.
Mvh Robert.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af sussi »

Måske kunne dette have interesse. ;) ;) ;)
http://www.elrabatten.dk/elpriser/
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Robert:
Har du prøvet at regne det hele med?

- Hvor meget er din olie/gas/træ/fjernvarme/... -regning steget siden din el-jagt gik ind?

- Har du brugt penge på at efterisolere din bolig?


Note:
En livscyklusanalyse af en lavenergipære (LED-, lysstof) viser en højere miljøbelastning end for en ditto glødetrådspære. Produktion og bortskaffelse af lavenergipæren er de store miljøsyndere (der bruges meget energi i disse processer).



/Claus
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Robert »

Hej Claus.

Jeg bruger nøjagtigt det samme træ som før jeg startede.

Og hvis vi endelig skal stille regnestykket op så koster 1 Kwh brændt af i et varmelegeme på en vaske-opvaskemaskine ca 2.20 kr.
Hvis man nu siger man fyrer med olie så er der ca 11 kwh i 1 liter og det giver en Kwhpris på 86 øre ved 9,5 kr literen.
Ved træ lad os sige briketter til 2 kr kg er der ca 4,5 Kwh i 1 kg det giver en Kwhpris på 44 øre pr Kwh.
Gas kender jeg ikke energiindholdet på da jeg aldrig har rodet med gas men det er med garanti billigere.
Og er det solvarme ja så koster det gratis :lol:

Med hensyn til sparepærer og led er der noget du har misforstået det er korrekt at sparepærer indeholder kviksølv som helt sikkert er et kæmpe miljøproblem men ledpærerne indeholder ingen farlige stoffer de holder også op til 10 gange længere og det er helt sikkert billige at producere 1 ledpære kontra 10 glødepærer som jo også indeholder ædelgassen argon som det koster rigtigt meget energi at producere.
Hvis du har gammeldags elradiatorer kan glødepærerne selfølgelig give lidt varme men der er mange bedre måder at lave varme på.
Mvh Robert.
thebat18
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 3. okt 2010 08:10
Geografisk sted: Farum

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af thebat18 »

Billede

Der kan være alt i en lupo :)

Fedt du tog turen og hentede mc'en :p
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af sussi »

HamSjelv skrev:Note:
En livscyklusanalyse af en lavenergipære (LED-, lysstof) viser en højere miljøbelastning end for en ditto glødetrådspære. Produktion og bortskaffelse af lavenergipæren er de store miljøsyndere (der bruges meget energi i disse processer). Claus
Det er vist uden at sammenligne "brændetid". LED pærer har en brændetid v. 12v på 30-50.000timer, mine kører alle på 11,5v, så det er nok +25%, men lad os sige 60.000 timer, hvor mange glødelamper skal du skifte for at have lys i 60.000 timer?
En glødepærer har typisk en levetid på 1.000-2.000 timer så lad os bare sige 1500 timer.
Facit: Der skal produceres ca. 40 glødelamper i stedet for én LED, så jeg tror ikke på din teori ;) ;)
Hvis du kun havde skrevet Lysstofrør, havde du nok ret, men det er der jo ingen besparelse i, i forhold til LED.
LEDpærerne indeholder heller ingen farlige gasser, i modsætning til visse glødelamper og lysstofrør..
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af SVK »

Lige et par billeder fra det gamle forum. Svenskere er tossede ;)
Vedhæftede filer
fullastad3l.jpg
fullastad3l.jpg (52.73 KiB) Vist 7630 gange
fullastad23l.jpg
fullastad23l.jpg (167.61 KiB) Vist 7630 gange
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af KMDTHY »

Den kan også hente møbler :D
Vedhæftede filer
Lupo møbeltransporter
Lupo møbeltransporter
foto.JPG (376.82 KiB) Vist 7624 gange
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Robert »

sussi skrev:Måske kunne dette have interesse. ;) ;) ;)
http://www.elrabatten.dk/elpriser/
Jeg synes det lyder temmelig dyrt.
Jeg har bundet mig for 3 måneder af gangen hos seasnve som jeg alligevel har og får gratis abbonoment og en Kwh pris til 40 øre.
Det kræver så at man aktivt går ind hver 3 måned og tilmelder sig igen.
Jeg har tilmeldt mig via www.elpristavlen.dk som desværre er under ombygning.
Mvh Robert.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af ph. »

Robert skrev:
sussi skrev:Måske kunne dette have interesse. ;) ;) ;)
http://www.elrabatten.dk/elpriser/
Jeg synes det lyder temmelig dyrt.
Jeg har bundet mig for 3 måneder af gangen hos seasnve som jeg alligevel har og får gratis abbonoment og en Kwh pris til 40 øre.
Det kræver så at man aktivt går ind hver 3 måned og tilmelder sig igen.
Jeg har tilmeldt mig via http://www.elpristavlen.dk som desværre er under ombygning.
Mvh Robert.
Hej Robert
Hvordan har du fået tiltusket dig et gratis abbonement på Seasnve??
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Robert »

Man gik ind på elpristavlen.dk og tastede sit forbrug ind og så kom den med den billigste løsning og der tilbød seasnve gratis abonoment og en kwh på 40 øre incl moms.
Der har så været noget ballade over at den billigste løsning kun var billigst hvis man hver 3 måned huskede at tilmelde sig igen så det er de ved at lave om.
Jeg vil så håbe de rupper neglene lidt så de har den klar inden jeg skal tilmelde mig næste gang.
Man kan ikke finde det via seasnves hjemmeside og man kan heller ikke tilmelde sig pr tlf.
Mvh Robert.
Besvar