Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Thore J »

Kim B Olesen skrev:.... det jeg mangler på sådan en tur er bare en kopholder til en cola/kop kaffe og så en fartpilot
Jeg har begge dele, måske det der gjorde den lange tur mulig? :D
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Kim B Olesen »

Thore J skrev:
Kim B Olesen skrev:.... det jeg mangler på sådan en tur er bare en kopholder til en cola/kop kaffe og så en fartpilot
Jeg har begge dele, måske det der gjorde den lange tur mulig? :D
Så så ikke mobbe - jeg havde også lige penge til en fartpilot, men så var der sådan en rød transpeter der tog et billede af mig i Lupoen - så røg de 1500 kr :( Men så må jeg jo spare lidt sammen igen :D
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Thore J »

Kim B Olesen skrev: Så så ikke mobbe - jeg havde også lige penge til en fartpilot, men så var der sådan en rød transpeter der tog et billede af mig i Lupoen - så røg de 1500 kr :( Men så må jeg jo spare lidt sammen igen :D
Ohh.. jeg føler med dig..

Men skulle det lykkedes dig at holde dig fri af fartforvaltningen længe nok til at investere, så er du mere end velkommen til at kontakte mig, hvis du vil have råd/hjælp ifm køb/og eller installation af fartpiloten
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Hvis de 1500kr. havde været spenderet på fartpiloten inden den røde transporter, så var girokortet fra Forvaltningen For Sløvsind nok undgået...



/Claus
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af ph. »

HamSjelv skrev:Hejsa,

Hvis de 1500kr. havde været spenderet på fartpiloten inden den røde transporter, så var girokortet fra Forvaltningen For Sløvsind nok undgået...



/Claus
kommer vel an på Hvor megt fartpilot var sat til...
Men Ja!

Det er Dyrt at være fatttig :/ ;)
MichaelSmed
Indlæg: 603
Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
Geografisk sted: Svendborg

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af MichaelSmed »

Var ude og lege i en kammerats Polo G40 med org. Polo G40 sæder, vidst nok i stil med diverse GTI kabiner, er du rådden man sad godt! Tror jeg må have pungen fremme, og købe nye sæder da :P
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Kim B Olesen »

Thore J skrev:Ohh.. jeg føler med dig..
Men skulle det lykkedes dig at holde dig fri af fartforvaltningen længe nok til at investere, så er du mere end velkommen til at kontakte mig, hvis du vil have råd/hjælp ifm køb/og eller installation af fartpiloten
Jeg siger mange tak - det er ikke utænkeligt det bliver aktuelt :D
HamSjelv skrev:Hejsa,
Hvis de 1500kr. havde været spenderet på fartpiloten inden den røde transporter, så var girokortet fra Forvaltningen For Sløvsind nok undgået...
/Claus
Det tror jeg nu ikke - det var på vej ud af Aalborg hvor den lige tog magten lidt fra mig :D jeg havde endda sat foden på bremsen for lige at tage lidt af farten igen, og lige da jeg træder på bremsen opdager jeg fotofælden som blinker til mig lige i det jeg kigger :( øv
Men jeg tror jeg kører ca 30000 km om året og det er vist 10 år siden jeg fik en fartbøde og jeg kører altid lidt hurtigere end jeg må - så det er nok billigt sluppet :D
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev: det er vist 10 år siden jeg fik en fartbøde og jeg kører altid lidt hurtigere end jeg må - så det er nok billigt sluppet :D
Ja jeg fik også en fartbøde under oliekrisen i 1973, 500kr. i bøde for at køre 60km. i timen på Kalvebod Brygge :mrgreen:
Siden har jeg kørt pænt ;) ;) ;) ;)
GPS og fartpilot så slipper man for den slags, men det kneb det med i 73 :D
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Kim B Olesen »

Så kører du nok lidt pænere end mig - jeg kører 90 på hovedvejen og næsten altid lovligt på motorvejen - men med de km jeg kører har jeg simpelthen ikke tålmodighed til at køre langsommere :D Måske hvis jeg får et klip mere jeg kan tage mig sammen :D
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Kim B Olesen »

Så er der sgu lavet kopholder - den er godt nok lidt klodset, men det er i hvert fald en prototype, hvis det nogen sinde kommer længere :D den kan tage både dåser, flasker og visse kopper :D
Vedhæftede filer
IMAG0057.jpg
IMAG0057.jpg (186.28 KiB) Vist 7097 gange
IMAG0056.jpg
IMAG0056.jpg (155.15 KiB) Vist 7097 gange
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af sussi »

Godt man ikke er "træmand" :lol: :lol: :lol:
Det fylder noget mindre, hvis man laver det i Acryl.
Og hold da kæft, hvor jeg blev rakket ned, første gang jeg lagde disse billeder op.
Men jeg gør det da gerne igen ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Vedhæftede filer
KOP-1.JPG
KOP-1.JPG (106.54 KiB) Vist 7095 gange
kop4.JPG
kop4.JPG (28.49 KiB) Vist 7095 gange
cup1.jpg
cup1.jpg (25.54 KiB) Vist 7095 gange
cup2.jpg
cup2.jpg (16.92 KiB) Vist 7095 gange
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Kim B Olesen »

sussi skrev:Godt man ikke er "træmand"
Det fylder noget mindre, hvis man laver det i Acryl.
Og hold da kæft, hvor jeg blev rakket ned, første gang jeg lagde disse billeder op.
Men jeg gør det da gerne igen
Jeg kunne også bare lave den ene plade - men synes også jeg ville have muligheden for dåser og flasker :D men nu kan vi kalde den mach 1 så må vi se om ikke der kommer flere :D Lad bare folk få noget at grine ad :D vi har ikke smidt 1000 kr ud til noget så simpelt som at stille en kop i :lol: :lol: :lol:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev:vi har ikke smidt 1000 kr ud til noget så simpelt som at stille en kop i :lol: :lol: :lol:
Også min mening :lol: :lol:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af KMDTHY »

Godt man ikke er nærrig :lol:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af sussi »

KMDTHY skrev:Godt man ikke er nærrig :lol:
Er du klar over at man kun får 5.500kr. minus skat om måneden i folkepension.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af ph. »

sussi skrev:
KMDTHY skrev:Godt man ikke er nærrig :lol:
Er du klar over at man kun får 5.500kr. minus skat om måneden i folkepension.
Hvad bruger du dog Alle de penge til?? ;)
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af HamSjelv »

ph. skrev:
sussi skrev:Er du klar over at man kun får 5.500kr. minus skat om måneden i folkepension.
Hvad bruger du dog Alle de penge til?? ;)

Aerhm, ... solcellepaneler? :lol:



/Claus
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af KMDTHY »

HamSjelv skrev:
ph. skrev:
sussi skrev:Er du klar over at man kun får 5.500kr. minus skat om måneden i folkepension.
Hvad bruger du dog Alle de penge til?? ;)

Aerhm, ... solcellepaneler? :lol:



/Claus
:lol: :lol: :lol: :lol:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af sussi »

Ja ja grin i bare, siden jeg startede med mit lille projekt, har jeg sparet 2,77kWh pr dag á 2,05kr. = 2.072,65 årligt.
Forventet levetid 30 år hvilket giver giver 62.179,58
Totalpris 13.000kr. incl LED pærer overalt i huset.
Overskud 49.179,58 skattefrit, der er ikke indregnet prisstigninger, men dette opvejer nok vedligeholdelsen.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Robert »

Jeg griner skam ikke men jeg kunne godt tænke mig at vide om besparelsen er opstået fordi du begyndte at interessere dig for dit elforbrug eller om du producerer det ?.

Jeg har også været hele huset igennem og skiftet stort set alt elektronik med a++ ledpærer og sparepumper.

Vi brugte 987 Kwh sidste år 2 mennesker og en hund ;)

Jeg har også regnet på solceller og efter mit regnestykke kan det ikke betale sig da man jo ikke slipper for de faste afgifter til seas.

Har du forøvrigt fundet ud af at du kan spare en del penge ved at fastlåse din elpris for 3 mrd af gangen?

Hvor mange Kwh peak har du fået instaleret?

Mvh Robert.
Besvar