Højtalere ibag,

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
Sirmikkel
Indlæg: 217
Tilmeldt: søn 26. dec 2010 01:48
Geografisk sted: Billund

Højtalere ibag,

Indlæg af Sirmikkel »

Hey allesammen , hvor store er de højtalere der sidder omme ved bagsæderne :?: ( gti model ell. ) overvejer nemlig og smide nogle derom nu da der alligevel er huller og sat op til det.... 8-)

Mikkel...
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Højtalere ibag,

Indlæg af Bandit »

Hvis du mener hullerne i siden bag beklædningen, er der plads til en 6,5" enhed, samt en seperat diskant.
Ulven kommer, ulven kommer
thebat18
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 3. okt 2010 08:10
Geografisk sted: Farum

Re: Højtalere ibag,

Indlæg af thebat18 »

Godmorgen.
Jeg vil lige hijacke tråden med lidt ekstra spørgsmål.
Mine ambitioner er ikke andet, end at jeg vil have noget der lyder bedre end std og sætte højtalere ved bagsæderne også.
Så jeg har fundet dette sæt i thansen til foran http://www.thansen.dk/product.asp?c=543 ... 1958218723

og dette sæt til bag i. http://www.thansen.dk/product.asp?c=543 ... 1958218724

Det koster henholdsvis 250 og 300 - det er ca en god pris :)

Men med en dybde på 60mm, tænker jeg på om der er plads til det?

Hvad er max dybde i døre osv, for jeg vil gerne have det gemt væk under diverse beklædninger :) (for højtalere og forstærker er mega grimt)
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
diskoboy
Indlæg: 480
Tilmeldt: søn 13. jun 2010 09:59
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Højtalere ibag,

Indlæg af diskoboy »

Kender ikke dybden, men når du måler så gør det med vinduerne helt nede! - ellers bliver de pludseligt børnesikret :D
Nu uden det grå lyn...
Sirmikkel
Indlæg: 217
Tilmeldt: søn 26. dec 2010 01:48
Geografisk sted: Billund

Re: Højtalere ibag,

Indlæg af Sirmikkel »

diskoboy - lol :D

thebat18 - har også selv kigget på det link du har smidt op, dog bar til i bag da jeg syntes at højtalerene foran og i instrumenteringen er rigtig god :D
thebat18
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 3. okt 2010 08:10
Geografisk sted: Farum

Re: Højtalere ibag,

Indlæg af thebat18 »

Mikkel, ja, det kan da ikke være helt ringe - thansen til trods :)
Men kan du huske hvad størrelse højtalerne i døren er? Mener de var noget i stil med 5,5" eller noget i den stil :)
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Højtalere ibag,

Indlæg af ph. »

thebat18 skrev:Mikkel, ja, det kan da ikke være helt ringe - thansen til trods :)
imo så:
xzound sucks!!!

Ja det er billigt men det er da så også det eneste positive jeg kan sige om det!

ps. har en lettere def. Xzound radio siddende i bilen den må du gerne overtage så er samlingen komplet ;)
Sirmikkel
Indlæg: 217
Tilmeldt: søn 26. dec 2010 01:48
Geografisk sted: Billund

Re: Højtalere ibag,

Indlæg af Sirmikkel »

thebat18 - arhh xzound er ikke mit favorit valg, men når pengene er små kan det lidt slå an, men ellers hedder det vaga højtalere, , kan ikke lige huske hva str det er oppe foran , men skal ha mine ud imorgen eller onsdag og så kan jeg jo lige måle efter...

Mikkel...
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Højtalere ibag,

Indlæg af Jakob J »

Hvis det var mig ville jeg 100 gange hellere give det samme for et brugt kvalitetssæt end en omgang X-zound...

Tjek evt. www.bilstereoforum.dk

Det er bilstereonørdernes samlingssted ligesom dette er 3L-nørdernes ;)

Jeg har selv et brugt sæt hertz hsk 165 foran. Det spiller KLASSER bedre end de originale i kombination med en okay radio. Ift. de nævnte x-zound kan jeg ikke udtale mig, men til den pris er der næppe tale om vellyd.
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Højtalere ibag,

Indlæg af Jakob J »

Foran er i øvrigt 6,5 "...
kasperfc
Indlæg: 219
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 13:28
Geografisk sted: Aarhus

Re: Højtalere ibag,

Indlæg af kasperfc »

Bliver simpelthen nød til at sige; tror i selv at xzound højtalere til 200-300 kr er bedre den de orginale?!? Det er de så ikke. Hvis man ikke har råd til at bruge 1000 kr + per sæt, så lad det orginale sidde!
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Højtalere ibag,

Indlæg af Bandit »

kasperfc skrev:... Hvis man ikke har råd til at bruge 1000 kr + per sæt, så lad det orginale sidde!
Aaa Kasperfc, nu strammer du den godt nok.
Jeg købte et JBL GTO650TC kompo sæt på udsalg ved Jari auto til ca. 750kr. De spiller faktisk rigtig godt.
Sammen med nogle gamle 5,25" boston i bag og en 12" clarion sub i bagagerummet, alt trukket af en Phoenix gold route 66 limited edition forstærker, giver det en rigtig god lyd i bilen. Min HU er en Blaupunkt New Orleans MP58.
Det er ikke et sæt i konkurrence niveau, men det er mere en rigeligt til den lille ulv.
Ulven kommer, ulven kommer
kasperfc
Indlæg: 219
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 13:28
Geografisk sted: Aarhus

Re: Højtalere ibag,

Indlæg af kasperfc »

750 kr er også et absolut minimum, jeg ville ikke gide besværet for mindre ihvertfald! Havde set et Pioneer TS-E 6.5" comp, men er netop blevet skiftet ud med noget 3 vejs Dynaudio fordi jeg synes jeg fik for lidt ud af det!
KaKa@
Indlæg: 123
Tilmeldt: lør 7. aug 2010 12:26
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Højtalere ibag,

Indlæg af KaKa@ »

Bandit skrev:
kasperfc skrev:... Hvis man ikke har råd til at bruge 1000 kr + per sæt, så lad det orginale sidde!
Aaa Kasperfc, nu strammer du den godt nok.
Jeg købte et JBL GTO650TC kompo sæt på udsalg ved Jari auto til ca. 750kr. De spiller faktisk rigtig godt.
Sammen med nogle gamle 5,25" boston i bag og en 12" clarion sub i bagagerummet, alt trukket af en Phoenix gold route 66 limited edition forstærker, giver det en rigtig god lyd i bilen. Min HU er en Blaupunkt New Orleans MP58.
Det er ikke et sæt i konkurrence niveau, men det er mere en rigeligt til den lille ulv.

Aaa Bandit. Tror du ikke det er dig der strammer den ;)

Du kan da ikke seriøst sidde og sammenligne nogle der vil smide thansen skrot i fordørene i stedet for org. højtalerne, og så dig som har smidt højtalere og koblet dem på en forstærker.

Selvfølgelig vil du kunne trække nogle højtalere på en forstærker bedre end en std. radio.

Så hvis man har i sinde at smide nogle comp. sæt foran og erstatte de org. ville jeg, som der bliver nævnt tidligere, enten købe nogle brugte dyrer højtalere brugt, eller lade de org. side hvis man ikke kan finde pengene. For de thansen højtalere der bliver linket til foran vil ikke spille bedre end de org. !

Ang. baghøjtalere... :

En ting er at købe højtalerne, en anden ting er at, hvad gør du med sidebeklædningen ? :) Det eneste rigtige i min verden er at smide den org. beklædning fra modellen med org. mont. baghøjtalere. De er dog jævnt dyre :|
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Højtalere ibag,

Indlæg af Bandit »

KaKa@ skrev:
Bandit skrev:
kasperfc skrev:... Hvis man ikke har råd til at bruge 1000 kr + per sæt, så lad det orginale sidde!
Aaa Kasperfc, nu strammer du den godt nok.
Jeg købte et JBL GTO650TC kompo sæt på udsalg ved Jari auto til ca. 750kr. De spiller faktisk rigtig godt.
Sammen med nogle gamle 5,25" boston i bag og en 12" clarion sub i bagagerummet, alt trukket af en Phoenix gold route 66 limited edition forstærker, giver det en rigtig god lyd i bilen. Min HU er en Blaupunkt New Orleans MP58.
Det er ikke et sæt i konkurrence niveau, men det er mere en rigeligt til den lille ulv.

Aaa Bandit. Tror du ikke det er dig der strammer den ;)

Du kan da ikke seriøst sidde og sammenligne nogle der vil smide thansen skrot i fordørene i stedet for org. højtalerne, og så dig som har smidt højtalere og koblet dem på en forstærker.

Selvfølgelig vil du kunne trække nogle højtalere på en forstærker bedre end en std. radio.

Så hvis man har i sinde at smide nogle comp. sæt foran og erstatte de org. ville jeg, som der bliver nævnt tidligere, enten købe nogle brugte dyrer højtalere brugt, eller lade de org. side hvis man ikke kan finde pengene. For de thansen højtalere der bliver linket til foran vil ikke spille bedre end de org. !

Ang. baghøjtalere... :

En ting er at købe højtalerne, en anden ting er at, hvad gør du med sidebeklædningen ? :) Det eneste rigtige i min verden er at smide den org. beklædning fra modellen med org. mont. baghøjtalere. De er dog jævnt dyre :|
Min kommentar var nu også mere rettet mod de 1000+, Kasperfc nævner som minimum.
Det JBL GTO650TC sæt jeg har kører også fint direkte radioen og er efter min mening bedre end det originale...selvfølgelig ikke med helt det samme slut resultat som med en 6 kanals forstærker + kondensator tilkoblet :lol:
Ulven kommer, ulven kommer
Besvar