Workshop Code (WSC)

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
galva
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Sindal

Workshop Code (WSC)

Indlæg af galva »

Er der nogen der ved hvordan man finder sin Workshop Code (WSC) til sin ulv, så man kan logge ind med den 7 cifrede kode til Immobilizer?
golf ii 1,6 d 1989 - enklere bliver det ikke vel..
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Workshop Code (WSC)

Indlæg af VAGtech.dk »

den tror jeg ikke du kan logge ind med... det er VW der logger ind online den vej..

Hvis man skal ind skla man bruge den 4 cifferede PIN kode med 0 foran.. Denne er der delte meninger om hvordan man får.. Den kan udlæses med et VAG kommander kabel med et par tilføjelser på ellers kan jeg udlæse den direkte på immoboxen, hvis det er en midt 2001 og frem ellers kan den nogen gange stå på skrabefeltet ved plasticnøglen..
galva
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Sindal

Re: Workshop Code (WSC)

Indlæg af galva »

VAGtech.dk skrev:den tror jeg ikke du kan logge ind med... det er VW der logger ind online den vej..

Hvis man skal ind skla man bruge den 4 cifferede PIN kode med 0 foran.. Denne er der delte meninger om hvordan man får.. Den kan udlæses med et VAG kommander kabel med et par tilføjelser på ellers kan jeg udlæse den direkte på immoboxen, hvis det er en midt 2001 og frem ellers kan den nogen gange stå på skrabefeltet ved plasticnøglen..
Plastic-nøglen?

Hvad tager du for sådan en udlæsning?
golf ii 1,6 d 1989 - enklere bliver det ikke vel..
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Workshop Code (WSC)

Indlæg af VAGtech.dk »

hvis du kommer med boksen pillet ud / sender den til mig, så koster det 300 kr og så får du koden med.... hvis jeg skla pille den ud også så kommer der timeløn på for det. men det afhænger af stelnummeret om det kan lade sig gøre..
hschack
Indlæg: 38
Tilmeldt: fre 17. jun 2011 17:50
Geografisk sted: Horsens

Re: Workshop Code (WSC)

Indlæg af hschack »

Hej
Hvis du kommer forbi 8362 Hørning i dagtimer 9 til 16
kan jeg sikkert læse den ud for dig
gi mig evt et kald på 22360040

MVH
Henrik
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Workshop Code (WSC)

Indlæg af VAGtech.dk »

Må jeg være så nysgerrig og spørge hvad du udlæser den med??
galva
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Sindal

Re: Workshop Code (WSC)

Indlæg af galva »

VAGtech.dk skrev:Må jeg være så nysgerrig og spørge hvad du udlæser den med??
Må du være i tvivl om at der en der her vil hjælpe herinde uden at tjene penge??? :twisted:

Jeg synes det er skønt at der findes folk herinde som Henrik, som er entusiast, og som vil hjælpe, med sin viden. Henrik jeg ringer snart. Skal lige til Holland i Ulven først, og takker for din besked. :mrgreen:

SUSSI: Kan vi ikke rense ud sådan at der inde på vores forum kan ses forskel på folk der hjælper - og sååååå dem der tjener på det.. bare et lille ønske, og sorry hvis det vækker vrede hos nogle (for det gør det).
golf ii 1,6 d 1989 - enklere bliver det ikke vel..
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Workshop Code (WSC)

Indlæg af VAGtech.dk »

@Galva....

Nu var mit spørgsmål af ren og skær interesse... for så vidt jeg ved er der to måder at udlæse den på... Den ligetil er ret dyr når man skal anskaffe sig remedierne, og den anden er ret indviklet og så vidt jeg ved er der ikke ret mange der kender til den anden...

Grunden til at jeg tager 300 kr for udlæsningen er, at anskaffelsen af udstyr til opgaven nemt koster 5-6000 kr. for den ligetil metode.
Se evt det link her:
http://www.nic-tec.com/product/udlaesni ... -boks-301/

Det samme tilbyder jeg for 300 kr. Det kalder jeg at hjælpe.

Jeg har vist ALDRIG lagt skjul på, at jeg er erhvervsmæssig bruger på forummet, men kommer vist også med MANGE gratis råd og vejledninger. Også til folk der kommer forbi Middelfartvej i andre anliggender. Så jeg kan ikke helt se hvad din kommentar til mit spørgsmål skal til for... Jeg tror ikke jeg har sagt at du skal komme til mig i stedet for henrik. Jeg har svaet på det du spurgte mig om, en pris på udlæsningen.

Efterfølgende har jeg så udnyttet det du lige fremhæver her på forummet "hjælpe hinanden" og spurgt henrik af nysgerrighed hvad han bruger til udlæsningen
Sussi:Kan vi ikke rense ud sådan at der inde på vores forum kan ses forskel på folk der hjælper - og sååååå dem der tjener på det.. bare et lille ønske, og sorry hvis det vækker vrede hos nogle (for det gør det).
Hvad er det der vækker vrede her ??? at jeg er nysgerrig eller at du mener jeg laver reklame uden at jeg oplyser at jeg er erhvervsmæssig bruger... Det fremgår vist tydeligt af min signatur her på siden at jeg nok tjener penge på nogle af mine aktiviterer... Det gør jeg dog ikke på spørgsmål her inde, har du måske modtaget nogen faktura på noget i denne sag ?...
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Workshop Code (WSC)

Indlæg af sussi »

galva skrev:SUSSI: Kan vi ikke rense ud sådan at der inde på vores forum kan ses forskel på folk der hjælper - og sååååå dem der tjener på det.. bare et lille ønske, og sorry hvis det vækker vrede hos nogle (for det gør det).
Hej galva, ovenstående synes jeg er meget malplaceret, vi har 4 værksteder hvor både ejerne og ansatte, er meget flinke til at komme med gode råd helt gratis, du kan da ikke forlange at de også skal stille deres tid, værksted og dyrt indkøbte instrumenter til rådighed uden at tage penge for det.
Hvor pokker skulle de så tjene til "det daglige brød".
Så på lupo3lklub.dk´s vegne vil jeg rette en stor tak til Gearteknik, Classic Rebuild, VAGtech samt sidst og ikke mindst Jesper og hans medarbejdere, for alle de gode råd og tip de giver os herinde.
Og for at stille sig til rådighed på fridage og mærkelige tidspunkter.


Dejligt at vi andre, der ikke lever af at reparere 3L, kan hjælpe hinanden, uden at det skal koste værkstedstimeløn, håber det bare fortsætter.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
galva
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Sindal

Re: Workshop Code (WSC)

Indlæg af galva »

sussi skrev:
galva skrev:SUSSI: Kan vi ikke rense ud sådan at der inde på vores forum kan ses forskel på folk der hjælper - og sååååå dem der tjener på det.. bare et lille ønske, og sorry hvis det vækker vrede hos nogle (for det gør det).
Hej galva, ovenstående synes jeg er meget malplaceret, vi har 4 værksteder hvor både ejerne og ansatte, er meget flinke til at komme med gode råd helt gratis, du kan da ikke forlange at de også skal stille deres tid, værksted og dyrt indkøbte instrumenter til rådighed uden at tage penge for det.
Hvor pokker skulle de så tjene til "det daglige brød".
Så på lupo3lklub.dk´s vegne vil jeg rette en stor tak til Gearteknik, Classic Rebuild, VAGtech samt sidst og ikke mindst Jesper og hans medarbejdere, for alle de gode råd og tip de giver os herinde.
Og for at stille sig til rådighed på fridage og mærkelige tidspunkter.


Dejligt at vi andre, der ikke lever af at reparere 3L, kan hjælpe hinanden, uden at det skal koste værkstedstimeløn, håber det bare fortsætter.
M.v.h. Sussi
Som jeg har skrevet under "tandrem sprunget" fik jeg inden for meget kort tid , efter jeg blev oprettet som bruger, herinde på forummet, tilbud af en sælger til at købe diverse væsker til bilen, uden at jeg var klar over at det var "en forretning" der havde taget kontakt til mig. Det bryder jeg mig ikke om. Og jeg har lov at mene at det er skisme da skønt at der er nogen som Henrik, der vil hjælpe.. Hvor andre vil tjene.. Jeg har ikke oplevet at nogen af ovenstående har stilt op, så det kan jeg ikke tale med om. Men jeg synes at for nye brugere, må det kunne være klart, hvem der herinde er sælgere, og hvem der er brugere.
golf ii 1,6 d 1989 - enklere bliver det ikke vel..
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Workshop Code (WSC)

Indlæg af VAGtech.dk »

galva skrev:
Som jeg har skrevet under "tandrem sprunget" fik jeg inden for meget kort tid , efter jeg blev oprettet som bruger, herinde på forummet, tilbud af en sælger til at købe diverse væsker til bilen, uden at jeg var klar over at det var "en forretning" der havde taget kontakt til mig. Det bryder jeg mig ikke om. Og jeg har lov at mene at det er skisme da skønt at der er nogen som Henrik, der vil hjælpe.. Hvor andre vil tjene.. Jeg har ikke oplevet at nogen af ovenstående har stilt op, så det kan jeg ikke tale med om. Men jeg synes at for nye brugere, må det kunne være klart, hvem der herinde er sælgere, og hvem der er brugere.
Der er vist to sider af den sag...
Som jeg også kunne konstatere ved gennemsyn af de omtalte "beskeder", men når man har set sig sur på nogen eller noget, så kan man let komme til at huske forkert.
Normalt skal man så vidt jeg ved være "en forretning" hvis man sælger produkter. (Skat og moms, hvis omsætningen er stor nok).
Du virkede ellers ret interesseret i at presse prisen og lige høre om vi kunne levere et VAGcom kabel oven i også, og den Bell Add pakke du havde set vi reklamerede med her inde.
galva
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Sindal

Re: Workshop Code (WSC)

Indlæg af galva »

VAGtech.dk skrev:
galva skrev:
Som jeg har skrevet under "tandrem sprunget" fik jeg inden for meget kort tid , efter jeg blev oprettet som bruger, herinde på forummet, tilbud af en sælger til at købe diverse væsker til bilen, uden at jeg var klar over at det var "en forretning" der havde taget kontakt til mig. Det bryder jeg mig ikke om. Og jeg har lov at mene at det er skisme da skønt at der er nogen som Henrik, der vil hjælpe.. Hvor andre vil tjene.. Jeg har ikke oplevet at nogen af ovenstående har stilt op, så det kan jeg ikke tale med om. Men jeg synes at for nye brugere, må det kunne være klart, hvem der herinde er sælgere, og hvem der er brugere.
Der er vist to sider af den sag...
Som jeg også kunne konstatere ved gennemsyn af de omtalte "beskeder", men når man har set sig sur på nogen eller noget, så kan man let komme til at huske forkert.
Normalt skal man så vidt jeg ved være "en forretning" hvis man sælger produkter. (Skat og moms, hvis omsætningen er stor nok).
Du virkede ellers ret interesseret i at presse prisen og lige høre om vi kunne levere et VAGcom kabel oven i også, og den Bell Add pakke du havde set vi reklamerede med her inde.

Hvem har set sig sur på hvem her...??
golf ii 1,6 d 1989 - enklere bliver det ikke vel..
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Workshop Code (WSC)

Indlæg af VAGtech.dk »

Du har ikke ville svare på min pb, og brokket dig over at der er kommercielle brugere her inde..

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg er irriteret over din reaktion på at jeg svarer dig på du konkret spørgsmål, og at du mener du er blevet overfaldet af en sælger her fra, når du selv havde interesse i vores produkter, men igen ikke kunne forstå det ikke var gratis...

Vi er her lige så meget for at hjælpe som vi er her for at tilbyde os til folk der ikke kan selv... Det fremgår også af vore indlæg
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
galva
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Sindal

Re: Workshop Code (WSC)

Indlæg af galva »

VAGtech.dk skrev:Du har ikke ville svare på min pb, og brokket dig over at der er kommercielle brugere her inde..

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg er irriteret over din reaktion på at jeg svarer dig på du konkret spørgsmål, og at du mener du er blevet overfaldet af en sælger her fra, når du selv havde interesse i vores produkter, men igen ikke kunne forstå det ikke var gratis...

Vi er her lige så meget for at hjælpe som vi er her for at tilbyde os til folk der ikke kan selv... Det fremgår også af vore indlæg
ok ...
golf ii 1,6 d 1989 - enklere bliver det ikke vel..
Besvar