Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Hej..
Jeg kom til, på ebay, at købe en MC som stod i Folkestone i England.. da jeg undersøgte markedet viste det sig at det ville koste minimum 3500,- at få den hjem..med mindre .. at jeg hentede den i min lupo.,..
Så ud med passagersæde og bagsæde og så afsted til eurotunnelen (v. calais).. hente MC'en, af med hjul og forgaffel ind i lupoen og tilbage igen.. alt i alt.. 89L diesel (kørte 130 på fartpilotm hvilket gav snit 3,9) og 80 euro for tunnellen t/r.. så ialt under 1500kr ... hertil skal dog lægges en solid madpakke..
Og tillige må jeg sige at man sidder forbavsende godt også i længere tid.. faktisk så godt at jeg endte med at køre Odense - Calais i ét stræk. Det tog 9 timer og 28 minutter.. men så skulle jeg dælme også på toilet da jeg nåede til Calais
Indsat et par billeder..
Jeg kom til, på ebay, at købe en MC som stod i Folkestone i England.. da jeg undersøgte markedet viste det sig at det ville koste minimum 3500,- at få den hjem..med mindre .. at jeg hentede den i min lupo.,..
Så ud med passagersæde og bagsæde og så afsted til eurotunnelen (v. calais).. hente MC'en, af med hjul og forgaffel ind i lupoen og tilbage igen.. alt i alt.. 89L diesel (kørte 130 på fartpilotm hvilket gav snit 3,9) og 80 euro for tunnellen t/r.. så ialt under 1500kr ... hertil skal dog lægges en solid madpakke..
Og tillige må jeg sige at man sidder forbavsende godt også i længere tid.. faktisk så godt at jeg endte med at køre Odense - Calais i ét stræk. Det tog 9 timer og 28 minutter.. men så skulle jeg dælme også på toilet da jeg nåede til Calais
Indsat et par billeder..
- Vedhæftede filer
-
- DSCN1372.jpg (249.99 KiB) Vist 8153 gange
-
- Her står MC'en samlet hjemme i det fynske
- DSCN1389.jpg (249.78 KiB) Vist 8153 gange
-
- Vupti.. en MC i Lupo..
- DSCN1369.jpg (240.87 KiB) Vist 8153 gange
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Godt gået
Og ja man sidder bare rigtig godt, har kørt Dronninglund - Berlin uden problemer.
Hvad er det for en rød knap/lampe du har til venstre for rattet?
Og ja man sidder bare rigtig godt, har kørt Dronninglund - Berlin uden problemer.
Hvad er det for en rød knap/lampe du har til venstre for rattet?
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Der kan man da godt nok snakke om fuldt hus Men næsten alt kan lade sig gøre hvis man har viljen
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Sådan
Jeg har selv planer om at hænge min honda xr 400 op på bagsmækken via en hjemmelavet bagagebærer.
Jeg er dog ikke kommet videre end at montere stærkere fjedre bagpå, med det resultat at lupoen er blevet hævet 7 cm og ligner en firehjulstrækker når man ser den bagfra
Det har efter min mening forbedret lupoens køreegenskaber betragteligt og ved ca 250 kg øl vand og proviant fra tyskland kan man overhovedet ikke se eller mærke noget på bilen heller ikke med 60 kmt over vejbump eller ved 150 kmt på motorvej
Kender du forøvrigt www.tenere.dk.
Mvh Robert.
Jeg har selv planer om at hænge min honda xr 400 op på bagsmækken via en hjemmelavet bagagebærer.
Jeg er dog ikke kommet videre end at montere stærkere fjedre bagpå, med det resultat at lupoen er blevet hævet 7 cm og ligner en firehjulstrækker når man ser den bagfra
Det har efter min mening forbedret lupoens køreegenskaber betragteligt og ved ca 250 kg øl vand og proviant fra tyskland kan man overhovedet ikke se eller mærke noget på bilen heller ikke med 60 kmt over vejbump eller ved 150 kmt på motorvej
Kender du forøvrigt www.tenere.dk.
Mvh Robert.
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Inden der er nogen der siger at det kan lupoen ikke bære så se her.
http://www.youtube.com/watch?v=1jRZ-EAk ... re=related
Det er godt nok ikke en lupo men
http://www.youtube.com/watch?v=1jRZ-EAk ... re=related
Det er godt nok ikke en lupo men
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Snak da lige om blind vinkel!!!
da ikke meget udsyn du har til højre og H.sidespejl eller er det billederne der snyder??
da ikke meget udsyn du har til højre og H.sidespejl eller er det billederne der snyder??
-
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: søn 21. aug 2011 20:57
- Geografisk sted: Fredericia
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Betjent PH det må være billederne der snyder
Lupo 1,2 TDI 2001 fjernbetjent centrallås, Komfortblink,Aerotwin
Interval visker, W8 Loftlampe, OE-Fartpilot, 15" black strike alu fælge
129000 km på klokken 27-8-2011.
Interval visker, W8 Loftlampe, OE-Fartpilot, 15" black strike alu fælge
129000 km på klokken 27-8-2011.
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Det var lidt begrænset med udsynet til højre sidespejl.. man skulle flytte hovedet en smule.. men højresidespejl er jo også bare en luksus man ikke må forlade sig på.. men generelt til højre var det ok.. og samlet set meget bedre end udsynet i den Citroen Picasso jeg engang havde.. det var stort kun blinde vinkler
@ Sussi.. det er knappen til mit NoS .. nej, det gas.. ok.. Det er resetknappen til min ØL-måler, efter at jeg monterede fartpilot.. Jeg gad ikke trække en ledning helt ned til ECO-knappen, og synes desuden at det var en skidt ide med en dobbeltfunktion på ECO-knappen, og at jeg så skulle række armen helt derned hver gang..
Den her holder ude over bagenden, den er ser IMHO noget livsfarlig ud.. der er vist ikke meget vægt på forhjulene.. tænk på at man på en alm størrelse bil som håndregel siger et vægten på kuglen ikke må overstige 50kg!
@ Sussi.. det er knappen til mit NoS .. nej, det gas.. ok.. Det er resetknappen til min ØL-måler, efter at jeg monterede fartpilot.. Jeg gad ikke trække en ledning helt ned til ECO-knappen, og synes desuden at det var en skidt ide med en dobbeltfunktion på ECO-knappen, og at jeg så skulle række armen helt derned hver gang..
Den her holder ude over bagenden, den er ser IMHO noget livsfarlig ud.. der er vist ikke meget vægt på forhjulene.. tænk på at man på en alm størrelse bil som håndregel siger et vægten på kuglen ikke må overstige 50kg!
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Argh sandhed med modifikationerThore J skrev: Den her holder ude over bagenden, den er ser IMHO noget livsfarlig ud.. der er vist ikke meget vægt på forhjulene.. tænk på at man på en alm størrelse bil som håndregel siger et vægten på kuglen ikke må overstige 50kg!
siger man ikke at der helst skal være 50-75.kg på krogen...?? Hmm det må der vist lige læses lidt på
...Så blev der læst maks det som bilens træk er godkendt til (Hvilket her i landet oftest vil sige 50-75.kg
Men (af hensyn til stabilitet på vogntoget) helst 4% af trailers Faktiske totalvægt...
...Hvis du tager til usa så er der helt andre boller på suppen ...noget nær eneste grund til at vi ikke kan få godkendt usa trailere da de har hjul længere bagude =Mere vægt på krogen
De har så også tilbehør til træk som kan tage ATV'ere stående på tværs bag bilen =Mange Kg. 0-100.cm bagud fra krogen
men derfra og til at sige at jeg tror at en lupo vil være specielt stabil hvis du hænger 150.kg ud i noget nær 1.meter bag bagaksel der er langt
allerede som den står std. har den så lidt vægt på forhjul at de slipper bare man drejer lidt skarpt med 40.km/t :/
-
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
- Geografisk sted: Svendborg
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Satme godt klaret alligevel, havde jeg sgu ikke lige set komme
MEn lige noget andet, hvordan I mene man sidder godt I en Lupo med std sæder? Jeg tog en tur til Sverige i den, 6 timer sårn ca, og blev nødt til at holde 3-4 gange, pga jeg fik så sindsygt ondt i ryggen. Kunne slet ikke sidde ordentligt, lige meget hvordan jeg sad, og hvordan jeg indstillede sædet. Er en frisk 19årig knægt på 1,85, men jeg sidder stadig af LORT. Selv til og fra arb, 30min kørsel, så får jeg sååå ondt. Er det mig der er bygget defekt?
MEn lige noget andet, hvordan I mene man sidder godt I en Lupo med std sæder? Jeg tog en tur til Sverige i den, 6 timer sårn ca, og blev nødt til at holde 3-4 gange, pga jeg fik så sindsygt ondt i ryggen. Kunne slet ikke sidde ordentligt, lige meget hvordan jeg sad, og hvordan jeg indstillede sædet. Er en frisk 19årig knægt på 1,85, men jeg sidder stadig af LORT. Selv til og fra arb, 30min kørsel, så får jeg sååå ondt. Er det mig der er bygget defekt?
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Samme har jeg sagt mange gange Tyske biler generelt er udstyret med elendige sæder og L3l er ingen undtagelseMichaelSmed skrev:MEn lige noget andet, hvordan I mene man sidder godt I en Lupo med std sæder? Jeg tog en tur til Sverige i den, 6 timer sårn ca, og blev nødt til at holde 3-4 gange, pga jeg fik så sindsygt ondt i ryggen. Kunne slet ikke sidde ordentligt, lige meget hvordan jeg sad, og hvordan jeg indstillede sædet. Er en frisk 19årig knægt på 1,85, men jeg sidder stadig af LORT. Selv til og fra arb, 30min kørsel, så får jeg sååå ondt. Er det mig der er bygget defekt?
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Sæderne i en L3L syntes jeg bestemt er fine. Jeg har kørt non stop til Berlin uden nogen problemer. Jeg er 201cm høj......
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
ikke højden der er et problem ...Jeg er omkring 170 men det bliver det ikke bedre af ½.time i Lupo =2-3.dage hvor man godt kan mærke at man har en rygKMDTHY skrev:Sæderne i en L3L syntes jeg bestemt er fine. Jeg har kørt non stop til Berlin uden nogen problemer. Jeg er 201cm høj......
Men som jeg også skrev i sidste indlæg Det er Ikke kun Vw der har det problem ...det er std. sæder i Tyskere generelt
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
det må være noget med kropsbygningen, jeg sidder rigtig godt, i mit lupo sæde, men jeg er jo så også ganske veltrænet.....
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Vi må være meget forskellige, sidste tirsdag kørte jeg Lolland-Ålborg-Lolland 850km i en 3L 2005 derop og en 3L 1999 hjem begge med standartsæder, med at par spise/tissepauser undervejs, og på trods af jeg er 65 år, med dårlig ryg og dårlige knæ, havde jeg overhovedet ikke ond nogen steder da jeg kom hjem.MichaelSmed skrev:MEn lige noget andet, hvordan I mene man sidder godt I en Lupo med std sæder? Er det mig der er bygget defekt?
Jeg ville dog foretrække et højdejusterbart sæde, men kan leve uden
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Jeg har lige været til Danmark-Norge kamp i parken i går nok ca 900 km - jeg har sgu heller ikke ondt nogle steder - måske nogle er mere sarte end andre PH det jeg mangler på sådan en tur er bare en kopholder til en cola/kop kaffe og så en fartpilot - jeg tror sgu selv jeg prøver at fabrikere en kop holder Men det var en lang tur hjem - hold k... et møgvejr - vi var helt nede på 65 km/t over storebæltsbroen, og der var jeg stadig bange for vi blæste ud over Vi kørte nok ca 150/t på vej derover og 130-140 på vej hjem med fire mand og fuldt bagagerum med et snit på 25 km/l det er fan... i orden Vi kunne fint følge med min lillebrors 140 hk Mondeo - det havde han sgu ikke regnet med
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Kan godt følge dig, syntes også jeg retter mig mange gange for at undgå at få ondt i ryggen. Har ikke haft det sådan i nogle af mine andre bilerMichaelSmed skrev:Satme godt klaret alligevel, havde jeg sgu ikke lige set komme
MEn lige noget andet, hvordan I mene man sidder godt I en Lupo med std sæder? Jeg tog en tur til Sverige i den, 6 timer sårn ca, og blev nødt til at holde 3-4 gange, pga jeg fik så sindsygt ondt i ryggen. Kunne slet ikke sidde ordentligt, lige meget hvordan jeg sad, og hvordan jeg indstillede sædet. Er en frisk 19årig knægt på 1,85, men jeg sidder stadig af LORT. Selv til og fra arb, 30min kørsel, så får jeg sååå ondt. Er det mig der er bygget defekt?
Senest rettet af KaKa@ lør 17. sep 2011 11:21, rettet i alt 1 gang.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Hmm...Thore J skrev:Det var lidt begrænset med udsynet til højre sidespejl.. man skulle flytte hovedet en smule.. men højresidespejl er jo også bare en luksus man ikke må forlade sig på.. men generelt til højre var det ok.. og samlet set meget bedre end udsynet i den Citroen Picasso jeg engang havde.. det var stort kun blinde vinkler
imho Hvis Højre sidespejl ikke er nok til at holde sig orienteret om evt. færdsel som vil kunne passere på højre side af bilen så er man ikke opmærksom nok i trafikken!
eneste undskyldning er hvis det mangler eller bare er så elendigt at det lige så godt kunne mangle
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Her kan du måske få en ide, har lavet den i både enkelt og dobbelt udgave, ja den er ikke køn, men den virkerKim B Olesen skrev: jeg tror sgu selv jeg prøver at fabrikere en kop holder
http://www.rede.dk/lupo/kopholder.html
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)
Super med lidt inspiration - hvis den nu blev lavet i noget sort ville den nok falde lidt mere ind den bliver nok i pind når jeg nu arbejder som tømrer - tak for billeder