Timet forkert

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
zackojensen
Indlæg: 97
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 15:06
Geografisk sted: Mariager

Timet forkert

Indlæg af zackojensen »

hej hvordan finder jeg ud af om min lupo er Timet forkert? nu har jeg læst om det, og det kunne godt lyde som min var det. Det er bare fordi jeg skal have skiftet tandrem nu her. Jeg har købt remme, vandpumpe, hjul og troede det bare var at skifte tandrem som normalt med at line nogle mærker op og skifte men nu kommer jeg da helt i tvivl om det er noget jeg selv skal gøre med min mekaniker ven.
Har Ross-tech vcds
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Timet forkert

Indlæg af Kim B Olesen »

det kan du roligt gøre hvis bare du har hovedet med og tager det stille og roligt - det er helt sikkert nemmest med det rigtige pumpe-dyse varktoj, men kan også lade sig gøre uden :D nu får jeg sikkert nogle over snuden men jeg synes ikke det var meget værre end på min astra 16 v :D når du så har skiftet det hele og justeret det på plads sætter du vag-com på og finjusterer :D sorg for at tjekke dæmperen godt hvis ikke du skifter den :D
3liter.dk
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4622 Havdrup

Re: Timet forkert

Indlæg af 3liter.dk »

Du skifter den som på alle andre og bagefter kigger du på vagcom styreenhed 1 og måleblok 4 sidste felt... den skal stå så tæt på 0.0 som muligt.
når i er færdige med remmen undlader i bare lige at montere det øverste plast dæksel så tager det 3minutter og kræver en 13mm og en 18mm nøgle nå ja og så naturligvis vagcom.... så det hurtigt klaret... hvis i skifter den med de rigtige dorne vil jeg vove at påstå den står snor lige i første hug...
venlig Hilsen

JP.
3liter.dk
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Timet forkert

Indlæg af 383CI »

Der er et mærke på svinghjulet der kan ses gennem det hul på gearkassen der er lukket med en plastic prop. Det var svært at se på minm men det lykkes.
Dernæst skal/kan der sættes en dorn i kansthjulet, og remhjulet løsnes mens remmen strammes til. Hullet til dornen er når de 2 "gafler" på kansthjulet står ca. kl. 11 så er hullet bad det aflange hul i remhjulet.
Men tjek med vag-com først, om det er det værd, inden i løsner. Bilen kommer til at køre af helvede til hvis timingen ikke passer og det kan gå galt for selv de allerbedste, har jeg erfaret!!!!
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Timet forkert

Indlæg af VAGtech.dk »

Der bliver godt nok kastet med mudder...

Og hullet til gearkassen skal slet ikke bruges når man timer den..

Dorn, vagcom, 13 nøgle og nøgle til krumtaphjulet... Og så er det ellers case at prøve sig frem.. den burde reeltset slet ikke kunne starte hvis timingen er for langt ude af værdier... Lav små korrektioner..
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
KaKa@
Indlæg: 123
Tilmeldt: lør 7. aug 2010 12:26
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Timet forkert

Indlæg af KaKa@ »

383CI skrev: Men tjek med vag-com først, om det er det værd, inden i løsner. Bilen kommer til at køre af helvede til hvis timingen ikke passer og det kan gå galt for selv de allerbedste, har jeg erfaret!!!!
Kan du ikke snart komme videre. Det er ikke til at holde ud med alle de indirekte kommentarer du hele tiden punker ud. Der er oprettet et emne om dette som folk kan læse. Det andet er sku lidt for barnligt......
Brugeravatar
zackojensen
Indlæg: 97
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 15:06
Geografisk sted: Mariager

Re: Timet forkert

Indlæg af zackojensen »

Mange tak for hjælpen allesammen så tror jeg godt vi tør gå i gang alligevel. Kan man altid måle om den står rigtig i vagcom eller er det kun når alt står rigtigt? Syntes bare det er super med sådan et forum.
Har Ross-tech vcds
3liter.dk
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4622 Havdrup

Timet forkert

Indlæg af 3liter.dk »

ca 9 +eller- så starter den ikke.

Og ja du kan altid måle....

Jeg trækker faktisk direkte på knasten, denne manøvre må naturligvis ALDRIG udføres uden de tre bolte er løsnet, da man jo selvfølgelig ikke må trække motoren rundt i tandremmen!... Husk forresten at bruge moment nøgle til de tre 8 mm bolte... Nå ja og til resten også naturligvis.....(-;
venlig Hilsen

JP.
3liter.dk
Besvar