vcds guide

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: vcds guide

Indlæg af KMDTHY »

Jeg har brugt det i parallels, har ingen problemer........

Er det første gang du bruger VCDS på bilen ? Med andre ord, har du før haft problemer med det. Måske du skulle prøve at hive radioen fra.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: vcds guide

Indlæg af vanquish99 »

ja jeg har aldrig rodet med det før, men ja altså er da ret sikker på at den har været tilsluttet et kabel før, hvis det er det du mener? ham jeg købte den af sagde hvertfald at den var blevet grundjusteret hos Macari.

Radioen ud? altså blaupunkt radioen?

er det noget med at man skal sætte en billader til batteriet inden man kan rode med det?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: vcds guide

Indlæg af sussi »

vanquish99 skrev:Radioen ud? altså blaupunkt radioen?
er det noget med at man skal sætte en billader til batteriet inden man kan rode med det?
Ja Blaupunktradioen.
Det er for en sikkerheds skyld, hvis spændingen kommer under et vist punkt, kan der gå kludder i systemet ;-)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: vcds guide

Indlæg af KMDTHY »

vanquish99 skrev:ja jeg har aldrig rodet med det før, men ja altså er da ret sikker på at den har været tilsluttet et kabel før, hvis det er det du mener? ham jeg købte den af sagde hvertfald at den var blevet grundjusteret hos Macari.

Radioen ud? altså blaupunkt radioen?

er det noget med at man skal sætte en billader til batteriet inden man kan rode med det?
Ja, det er hørt før at der er kludder i ledningerne i radioen, som kan gøre at man ikke altid kan få kontakt til de forskellige styre enheder.

En lader er en god ting, men start i det mindste med at sætte den på P lys og slukke kabine ventilatoren.

Læs f.eks. her: viewtopic.php?f=13&t=35&hilit=radioen+fra
383CI
Pil batteriet af bilen natten over, derefter, pil radioen ud af bilen og nulstil alle fejl inden du påbegynder grundjusteringen. Den kan forstyrre kontakten, specielt med gearkasse styringen.
Tjek op på koblingen, at den er justeret til 1,85v husker ikke i hvilken måleblok, men den kan du nemt finde. Ellers jyster fysisk til den rigtige værdi. Grundjuster med en lader monteret på batteriet og bilen på parkeringslys.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar