gearstang låst i stop og grønfod mangler

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Wbarkum
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 20. feb 2023 17:57
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Frederikssund

gearstang låst i stop og grønfod mangler

Indlæg af Wbarkum »

jeg har et problem med min lille lupo.
jeg har parkeret den og sat den i stop da jeg så skal ud og køre igen sidder den fast i stop og grønfod er helt væk, jeg har skiftet bremselys kontakt og taget batteri polerne af, jeg har også skiftet den boks med sikringer ude i motorrummet, jeg har også haft vcds på og ingen fejl på den som tyder på hvad der er galt. den har fået fuld service for 3 måneder siden og er blevet grundjusteret der og alle værdierne er iorden..

kunne være virkelig lækkert hvis der var nogle der havde nogle ideer til hvad problemet kunne være da jeg snart er ved at løbe tør for dem :)
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: gearstang låst i stop og grønfod mangler

Indlæg af HamSjelv »

Du har egentlig selv givet svaret....

Grøn bremsefod SKAL lyse inden skiftegrebet bliver frigivet.

* Engang var der en variant af bremselyskontakten er skulle justeres ved montage. Mon....?

* Virker bremseslyset på vognen? Eller anderledes: Er der blot én glødelampe der virker i bremselyset? Har du skiftet til LED-lamper?

* Med VCDS er det muligt at udlæse digitale værdier to de elektriske kontakter i bremselyskontakten. Status på dem ....?
Wbarkum
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 20. feb 2023 17:57
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Frederikssund

Re: gearstang låst i stop og grønfod mangler

Indlæg af Wbarkum »

bremselyset virker på bilen, jeg har prøvet 3 forskellige kontakter og alle virker udover at grønfod mangler

jeg har også tjekket alle pære og har ikke skiftet til led-lamper så er på bar bund efterhånden

det er ikke mig der har brugt vcds men en jeg kender der har lavet på lupoer de sidste 15 år men han er lige pt i ude og rejse så han er desværre ikke til så meget hjælp men han sagde at alt så fint ud med værdierne og at hans bud lige på stedet var den boks med sikringer ude i motor rummet så den skiftede jeg dog uden held
tannis
Indlæg: 120
Tilmeldt: man 23. apr 2012 18:18
Geografisk sted: sjælland

Re: gearstang låst i stop og grønfod mangler

Indlæg af tannis »

Har prøvet en låst gearstang , det var fordi jeg havde vippet rattet helt op og kablet låste gearstangen , sad nok forker,t men da jeg vippede rattet ned igen blev gearstangen løs.
Ejner
Indlæg: 345
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: gearstang låst i stop og grønfod mangler

Indlæg af Ejner »

Under de tekniske akter er der detaljer om installering af ny bremsekontakt.
Som er værd at sætte sig ind i før udskiftning foretages, så der kommer et godt resultat ud af implementeringen, se link: https://www.lupo3lklub.dk/forum/viewtopic.php?f=22&t=29
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Besvar