Min Lupo 3L går i stå

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
kock
Indlæg: 5
Tilmeldt: man 15. aug 2011 11:46
Geografisk region: København
Geografisk sted: Vallensbæk Str.

Min Lupo 3L går i stå

Indlæg af kock »

Hej venner.
Min Lupo 3L årg. 2003 vil ikke starte når den står i ØKO, altser når den er kørt varm og den står i ØKO og jeg holder for rødt lys stopper motoren så vil så godt, men når jeg slipper bremsen og vil køre prøver den ganske kort at starte men uden held, det må jo være en elektrisk fejl.
Jeg ved godt at jeg kan jo bare slå ØKO fra men jeg vil nu gerne have det lavet. Er der nogle der har en god en ide om hvad det kan være og hvor eventuelle dele er placeret
Håber på snarlig hjælp. Venligst Kock.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Min Lupo 3L går i stå

Indlæg af 383CI »

Idet bilen forsøger at starte tror jeg netop ikke at problemet er elektrisk.
Når den forsøger at starte "tror" styringen jo netop at alt er ok, ellers ville den ikke frigive til start og aktiverer starteren.

Hvordan kommer den igang igen?

Og kan bilen starte "med det samme" fra kold tilstand? Eller skal den køres lidt længere på starteren end før?

Første bud er returventilen er defekt. Der står en masse om den i FAQèn, hvor den sidder, hvad den gør osv.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
kock
Indlæg: 5
Tilmeldt: man 15. aug 2011 11:46
Geografisk region: København
Geografisk sted: Vallensbæk Str.

Re: Min Lupo 3L går i stå

Indlæg af kock »

Tak for tilbagemelding, nummer jeg ud og finde returventil, jeg er måske lidt uvidende men havd står FRQ for. Jeg er nu begyndt at slå ØKO fra hver gang jeg køre så er problemet ikke så slemt dog kan den være svær at starte når den har været slukket, også når den er varm.
Jeg talte med en Lupo mekaniker han sagde at det kunde være koblingen, jeg syntes dog det lyder mærkeligt og dyrt.
Hjælp mig
kock
Indlæg: 5
Tilmeldt: man 15. aug 2011 11:46
Geografisk region: København
Geografisk sted: Vallensbæk Str.

Re: Min Lupo 3L går i stå

Indlæg af kock »

Jeg glemte at skrive at når den står i tomgang syntes jeg motoren ryster lidt
Ejner
Indlæg: 344
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Min Lupo 3L går i stå

Indlæg af Ejner »

Er dieselfilter skiftet til tiden? Har ikke umiddelbart andet sigtepunkt end maks km 50.000.
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Min Lupo 3L går i stå

Indlæg af Atjuh 3L »

FAQ= Frequently Asked Questions.

Kan være returventil, brændstoffilter, tandempumpe, en udlæsning med VCDS havde jeg valgt som første skridt.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Min Lupo 3L går i stå

Indlæg af doktorfrank »

Jeg har oplevet det, og så vidt jeg husker viste det sig, at tandremmens synkron-vinkel var udenfor toleranceområdet. Det kunne også passe med den ujævne tomgang og startuvillighed i øvrigt. VCDS på.
Og hvis det ikke er vinklen, kunne det evt. være føleren bag knastakselhjulet, der er ved at være træt.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
kock
Indlæg: 5
Tilmeldt: man 15. aug 2011 11:46
Geografisk region: København
Geografisk sted: Vallensbæk Str.

Re: Min Lupo 3L går i stå

Indlæg af kock »

Jeg ved ikke nok om alle de indstillingeralle de indstillinger som beskrives, findes der en manual med disse informationer og hvor får man den fra.
Jeg har lavet baypass på returen ved brændstoffilteret, tandempumpen har jeg skiftet, relæ 405 er skiftet, på fremløbet fra filter til til tandempumpe sidder der en kontraventil den har jeg testet og mener at den er i orden.
Jeg er ved at give op, har allerede nu ofret for meget på min Lupo.
kock
Indlæg: 5
Tilmeldt: man 15. aug 2011 11:46
Geografisk region: København
Geografisk sted: Vallensbæk Str.

Re: Min Lupo 3L går i stå

Indlæg af kock »

Hej alle i gode Lupo fan.
Tak for jeres interesse for mine problemer, jeg gav op og kærte den til Herlev 3 liter værkstedet
De fandt hurtigt fejlen og næste dag var jeg kørende igen. 2 nye dysser ( renoverede ) og nu er den også blevet mere økonomisk og er kommet ned på et forbrug på under 4L igen.
Rigtig god påske til alle.
Kock
LupoBoy7
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 11. apr 2021 21:30
Geografisk region: København
Geografisk sted: Hvidovre

Sv: Min Lupo 3L går i stå

Indlæg af LupoBoy7 »

Hej Lupo entusiaster. Jeg har for et halvt år siden købt en Lupo fra 2002, som jeg i bund og grund har været glad for. Dog skal det siges at den til at starte med til tider havde svært ved at gå i gear. Det løste jeg ved at smide gearet i ‘N’, og gasse op til 3000 omdrejninger. Det fik den i gear efterfølgende. På det seneste er den dog også somme tider begyndt at gå ud når den kommer i ‘R’, og får for meget gas. Fornyeligt skete det også da jeg holdte stille i ‘D’ i et kryds. Har andre oplevet det, og er der en løsning på det, som ikke koster en bondegård. Mvh LupoBoy7
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Min Lupo 3L går i stå

Indlæg af Atjuh 3L »

Nr. 1 Check hydvæske med klokken løsnet.
Nr. 2 Sangen.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
LupoBoy7
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 11. apr 2021 21:30
Geografisk region: København
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Min Lupo 3L går i stå

Indlæg af LupoBoy7 »

Hej Atjuh. Med farer for at lyde som den vildeste rookie. Kan du uddybe det, eller er der en tråd der uddyber hvordan man præcist tjekker det du beskriver? Tak for dit svar. :)
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Min Lupo 3L går i stå

Indlæg af Atjuh 3L »

Har du læst FAQ her på siden?
Vil gerne hjælpe, når du har mødt muren.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Min Lupo 3L går i stå

Indlæg af Atjuh 3L »

A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Min Lupo 3L går i stå

Indlæg af Skipper »

"Jeg talte med en Lupo mekaniker han sagde at det kunde være koblingen"

Jeps, og så hellere også lige skifte gearkassen, bare lige for at være sikker............. :lol: :mrgreen:
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Besvar