Vurdering af pris på VW Lupo 3L

Spørgsmål til, info om og forslag til forummet.
Besvar
Daoud
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 3. jun 2019 03:21
Geografisk region: København
Geografisk sted: København

Vurdering af pris på VW Lupo 3L

Indlæg af Daoud »

Hej Lupo3lklub. Jeg har en rød vw Lupo 1.2 3L fra 2002 som jeg vil sælge. Jeg ville gerne høre fra jer, hvor meget tror i jeg realistisk kan få for den?
Købte den selv for 28k (havde kørt 140k). Den har kørt 175k kun. Den kører og starter perfekt og har endda servostyring på. Den blev synet september 2020.
Fik skiftet bremseskiver, kobling, koblingscylinder, forrude og generator i 2020. Den havde også gule sidespejle og en gul bagkofanger, da jeg købte den, som nu er farvet røde. Så den har kørt 35k km længere siden jeg købte den, men den har til gengæld fået skiftet en del ting.
Ville det være fair at sætte prisen til 33.000kr på Bilbasen?
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Vurdering af pris på VW Lupo 3L

Indlæg af 383CI »

Daoud skrev: tors 4. feb 2021 16:26
Ville det være fair at sætte prisen til 33.000kr på Bilbasen?
Du kan jo prøve, men ærligt talt tror jeg du er tættere på en realistisk pris hvis du fjerne et nul.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Vurdering af pris på VW Lupo 3L

Indlæg af Skipper »

Det korte svar, IMO, er - NEJ

33.000 for en 19 år gammel lupo, i dagens danmark............................. Det får du en ganske udmærket A2 for................................ Det er i min optik helt fuldstændig urealistisk, uanset hvor fin den så end måtte være. Den sidste lupo jeg købte, for et halvt års tid siden, var ligeledes rød, fra 2004, pæn, flere nye dele, bla. en renoveret gearkasse for 50kkm siden, velholdt, synet for ikke så længe siden, osv. Men den havde det dobbelte km tal, og den havde et mindre problem. (man havde eksperimenteret med selv at grundindstille uden at læse om det først)Pris 3500.- Nej, der mangler ikke et nul. 10 minutter med vcds, så kørte den fint igen. Blev senere budt 7500 for den. Huggede den op og smed stumperne på hylden, da det gav mere mening.

Man kan sætte sine ting til salg for hvad end man vil, og at der måske er andre der også sætter tingene til salg alt for højt, gør ikke at der også er købere til den pris. Hvis der overhovedet er nogen der ringer på den, så kan du forvente at der skal slås rigtig meget af, så hvorfor ikke bare være realistisk fra starten af, så er det lettere at få den solgt.

Husk på at hvis du ser en til salg hos en forhandler, og den står dyrt annonceret, så er det jo fordi han både skal gennemgå den, og sørge for den er i orden, tjene på den, og stå med garantien på en 20 år gammel bil. Det var de første 15-20K. Jeg går ud fra du sælger den som privat. Jeg vil derfor tro du skal være glad, hvis du bliver budt det halve.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Henrik L
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 9. aug 2015 11:32
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: Vurdering af pris på VW Lupo 3L

Indlæg af Henrik L »

Hej. Købte en Tilsvarende for 18K. Den have kørt knap 200k og var absolut stock(Intet ekstraudstyr)Og det er efterhånden 3 år siden.

Man får som jeg forstår det, ikke ekstra for vedligeholdelse. Og mht. KM kører min anden bil som nok har kørt det dobbelte langs bedre??? Selvfølgelig er skallen pænere.

Som skipper siger er vi i Audi land med 33k. Jeg synes bare du skal sætte den til salg til det du mener. Og hvis den så ikke bliver solgt til den pris, kan man jo bare sætte den ned i pris. Altså udbud og efterspørgsel. Du kan jo være heldig.
Lupo 3l Softblue 2001
Lupo 3l Rød 2002 - UDLÅNT
Audi A2 Sølv 2003
Besvar