Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Spørgsmål til, info om og forslag til forummet.
Besvar
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af SVK »

Velkommen til det nye forum! :D

Har du fundet fejl eller har du en god idé til forummet, så skriv endelig i denne tråd!
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Farve på trådstarter

Indlæg af sussi »

ph har i en pm. stillet følgende spørgsmål:
Men det jeg så kom til at tænke på var om det kunne være muligt at trådstarteren havde en anden farve end dem der svarer i tråden så man hurtigt kunne skimme ned gennem tråden og finde efterfølgende indlæg fra den der havde startet tråden.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Farve på trådstarter

Indlæg af KMDTHY »

sussi skrev:ph har i en pm. stillet følgende spørgsmål:
Men det jeg så kom til at tænke på var om det kunne være muligt at trådstarteren havde en anden farve end dem der svarer i tråden så man hurtigt kunne skimme ned gennem tråden og finde efterfølgende indlæg fra den der havde startet tråden.
Har svært ved at se hvorfor man kun har interesse i at læse indlæggende fra trådstarter ? Og den funktion er jo allerede en del af alle browsere på markedet i dag. Nu bruger jeg Firefox, og der trykker man jo bare CTRL+F og skriver trådstarters navn ;) :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af ph. »

kunne jo være at man havde stillet et eller flere ?? til den der startede tråden og gerne ville se svar på dem (fra trådstarteren)
...ved hverken hvad eller hvem Browser er eller hvor man ser det! og vidste ikke at man allerede, hvordan det så end foregår, kunne bruge den funktion via sin Browser
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af KMDTHY »

ph. skrev:kunne jo være at man havde stillet et eller flere ?? til den der startede tråden og gerne ville se svar på dem (fra trådstarteren)
...ved hverken hvad eller hvem Browser er eller hvor man ser det! og vidste ikke at man allerede, hvordan det så end foregår, kunne bruge den funktion via sin Browser

Ok. Det ved du nu :-) Som skrevet ovenfor er det som regel CTRL+F eller CTRL+B. Hvad angår "browsere" mener jeg webbrowsere, hvis ikke du selv har gjort noget aktivt for at få andet end standard browser under Windows bruger du "Internet Explorer"

Du kan læse meget mere om det her: http://da.wikipedia.org/wiki/Webbrowser
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af 383CI »

Måske en "alle indlæg læst" knap, hvis ikke den allerede findes og det er mig der er blind.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af sussi »

383CI skrev:Måske en "alle indlæg læst" knap, hvis ikke den allerede findes og det er mig der er blind.
Ingen kommentarer :-) ;-)
Klik på Boardindex
nederst klik på:
Afmærk fora som læste
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af ph. »

Hmm Hvorfor ikke "bare" have den som en ??..Hvad det så end hedder..Til at trykke på..?? ..Lige som-- og gerne
i samme linie som vis ulæste indlæg og vis nye indlæg og vis dine indlæg...?? Der er da plads nok...! ;-)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af sussi »

Nu er du sgu lidt vanskelig ;-) :-)
Der er ikke nogen af os der har lavet dette phpBB board, der ligger flere tusinde mandetimer i at lave sådan et.
Derfor er det som det er, Man kan ikke få alt.
Der findes dog adskillige plugin, der kan implementeres, og jeg ved at der er brugt et par stykker på dette board.
Men kan vi ikke blive enige om at dette er betydelig bedre og hurtigere end det gamle.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af ph. »

sussi skrev:Nu er du sgu lidt vanskelig ;-) :-)
Der er ikke nogen af os der har lavet dette phpBB board, der ligger flere tusinde mandetimer i at lave sådan et.
Derfor er det som det er.
Man kan ikke få alt

Der findes dog adskillige plugin, der kan implementeres, og jeg ved at der er brugt et par stykker på dette board.
Men kan vi ikke blive enige om at dette er betydelig bedre og hurtigere end det gamle.
hids dig da lige ned og fald op... eller det ;-)
ved sku't om Jeg er lidt vanskelig ...For at sige det mildt så aner jeg ikke hva det kræver at ændre... (ku jo godt være det "bare" var 5.min. for den rette mand/Quinde)
Jeg er Pladesmed...!
Stort set Alt vedrørende Comp. (programering) siger mig NADA!!!
og det har jeg det i bund og grund fint med... men derfor kan man vel godt komme med et ydmygt forslag til en Kraftig forbedring af en side under opbygning (i spørger immervæk selv efter dem)
(...eller det ku man jo så ikke uden at få verbale Tæsk for det ...Måske?? ...Bare lidt :-) ...Tæsk altså...)
ved heller ikke hva en plugin er men med et lidt mere fancy't ord ville det lyde helt godt og måske være endnu mere uforståeligt ;-)

Men Ja må medgi at når først man får lært forumets funktioner så er det nok nemmere og hurtigere at bruge end det Gl.
...Men det skulle der nu heller ikke ret meget til for at overgå :-)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af sussi »

ph. skrev: (...eller det ku man jo så ikke uden at få verbale Tæsk for det ...Måske?? ...Bare lidt :-) ...Tæsk altså...)
ved heller ikke hva en plugin er men med et lidt mere fancy't ord ville det lyde helt godt og måske være endnu mere uforståeligt ;-)
Rolig nu ph ;-) ;-) folk tror jo du er sur ;-) det var jo sagt med et kæmpegrin ;-)
Det var skam ikke verbale tæsk på nogen måde, jeg kunne jo ikke vide at du bare troede det var et lille hul i en frontklap, når det i virkeligheden var begge vangerne der skulle skiftes :-) :-) :-)
Kunne også have kaldt det et add-on :lol:
In computing, a plug-in is a set of software components that adds specific capabilities to a larger software application. If supported, plug-ins enable customizing the functionality of an application.
Add-on is often considered the general term comprising snap-ins, plug-ins, extensions, and themes :mrgreen:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af ph. »

He he sur er vel så meget sagt...
Hvis det var en anden der havde skrevet på den måde du gjorde (og det blev læst af mig efter at have været vågen i 30+Timer) havde jeg måske været det. ...men nok bare lidt skuffet!!
Men! Nu det var det jo dig som skrev så forventede egetligt et svar i den retning ;-)
(Hvis man havde "overset" dine smiley's eller bare valgte at tillægge dem en ringere værdi end de var tiltænkt, eller havde valgt at tillægge den røde fremhævelse en større negativ værdi end den var tiltænkt... så kunne det blive opfattet Rimeligt negativt. men sådan er der jo så meget. ....Nok noget med at større bogstaver og Fremhævet med RØD tekst i et svar med (generelt) mere neutral farve altid (som udgangspunkt) er blevet opfattet som værende Noget Negativt. ... i hvertfald af mig.
(det kan så være at det der bliver fremhævet absolut ikke kan misforstås derhen at det skal være negativt ment og så vil det bare blive opfattet som værende et afsnit i svaret/tekten der er vigtigere end resten eller skal være let at finde igen ...Det har jeg vist også selv en mani med ...Netop fordi den Røde skiller sig voldsomt ud så er den jo nem at vælge med det formål)

Hmm sidder så lige og opdager at du har rettet dit indlæg så det ikke længere er skrevet med større tekst og Rød Skrift

Men nu skal det jo ikke være et Diskutionsforum ang. sprog og farvebrug
Så for at vende tilbage til spørgsmålet.
Er det noget som kan/vil blive ændret eller skal vi bare leve med at den der har udviklet siden også kunne være den der har stået for Skat.dk
fen
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 10:45
Geografisk sted: København Denmark

Re: Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af fen »

citat:
Klik på Boardindex
nederst klik på:
Afmærk fora som læste

Jeg må være blind
fen
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 10:45
Geografisk sted: København Denmark

Re: Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af fen »

citat:
"Klik på Boardindex
nederst klik på:
Afmærk fora som læst"
Jeg må være blevet blind !!!!
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af sussi »

Ja :-) ;-)

Det siger sig selv at man skal være logget ind med sit brugernavn, for at se denne funktion.
Er du ikke logget ind, kan boardet jo ikke vide hvad den skal bruge kommandoen til,
da den jo ikke har nogen brugerkonto et udføre kommandoen på,
derfor kan man kun se den når man er logget ind.
Vedhæftede filer
afmaerk-som-laest.jpg
afmaerk-som-laest.jpg (55.65 KiB) Vist 14088 gange
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af sussi »

ph. skrev: Er det noget som kan/vil blive ændret eller skal vi bare leve med at den der har udviklet siden også kunne være den der har stået for Skat.dk
Det er nok noget du skal leve med :-) med mindre der er en der finder et plugin og implementerer det.
Og din sammenligning, viser tydeligt at du ikke har meget begreb om, hvad det egentlig drejer sig om.
(Dette er ikke ment hverken irettesættende eller nedladende :-)
Dem der har stået for skat.dk har nok fået ca. 10.000.000kr. for at lave det og vedligeholde det i f.eks. 10 år.
Dem der har lavet dette forum har fået 0kr. og stillet det gratis til rådighed for alle.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af ph. »

Hmm Tjaee ...måske i dine øjne...
Men nu var det jo Brugervenlighed og ikke økonomi jeg sammenlignede... ;-)
og Nej jeg har ingen idé om Hvem der i tidernes morgen har brugt ??.Timer på at opbygge grundplanen i f.eks. dette forum
Og Nej jeg har heller ikke den fjerneste idé om Hvor lidt eller meget det på daværende tidspunkt har kostet at få udført og ej heller hvorfor man efterfølgende har valgt at lægge det ud til fri afbenyttelse (Hvis det er tilfældet)
Harbo
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 24. maj 2011 14:43
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af Harbo »

Hej Alle i Lupo3Lklub,

Jeg har lige oprettet mig som bruger da konen har købt en 3L fra 2004. Jeg er nu også på jagt efter en...

Omkring mit første bekendskab med forummet, så vil jeg lige fortælle at jeg har brugt omkring en halv time på at finde ud af hvor jeg tilmelder mig. Kan se at enkelte brugere i denne tråd også er "BLINDE" og ikke kan finde teksten, som måske burde være en knap??

Jeg var inde under mange forskellige forumområder, før jeg til sidst fandt den lille næsten usynlige tekst "Tilmeld" oppe under Lupo 3L klub danmark logo'et.

Ja, når man ved det, så er det jo ligetil....

Nu er jeg på og jeg glæder mig til at finde hjælp, svar og selv bidrage...

mvh Peter Harbo
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af yaknudsen »

Det var måske på sin plads lige at fortælle lidt om phpBB til dem som ikke ved så meget om den slags.

NB: Jeg vil på ingen måde påstå at phpBB som vi bruger til http://www.lupo3lklub.dk er verdens smarteste og mest brugervenlige forum program.

MEN der er en del faktorer som taler for at bruge netop phpBB til vores formål:

1) Det er gratis software.
Ret vigtigt for sådan nogle som os.

2) Det er en af de mest udbredte forum programmer overhovedet (der er ca. 19,5 MILLIONER websites som bruger phpBB).
Det siger selvfølgelig ikke nødvendigvis noget om kvaliteten, eller brugervenligheden - men hvis kvaliteten og brugervenligheden
var helt ude i hampen ville programmet næppe være verdens suverænt mest udbredte forum software.

3) Det er relativt let at installere.
Som bruger er det selvfølgelig ikke særlig interessant, men for dem som skal lave arbejdet er det EKSTREMT vigtigt.

4) Det er relativt let at administrere.
Som under punkt 3).

5) Det er relativt let at bruge.
Det kan man selvfølgelig diskutere. Desuden er smag og behag forskellig, ligesom vanens magt kan være stor. Og det er nok
i praksis umuligt at lave noget som alle kan være tilfredse med. Men aligevel. Og vi taler altså om det suverænt mest udbredte
gratis forum program - så helt tosset kan det næppe være.

6) phpBB vedligeholdes, sikres og fejlrettes konstant af de 1000 vis af udviklere som bidrager til det gratis program.
Det frivillige arbejde der skal lægges i at holde et forum kørende kan være voldsomt tidskrævende medmindre programmet
(som vores phpBB forum program) som udgangspunkt er trimmet og sikret mod ondsindede indbrud og ødelæggelser.

Er der et problem, eller en fejl kan man som hovedregel få masser af (gratis) hjælp fra andre der bruger programmet, og det
vil ofte være muligt at få hjælp direkte fra dem der deltager i at skrive og udvikle programmet.

7) Hvis vi havde oceaner af tid til at udvikle og forbedre vores forum (det har vi desværre ikke), så findes der 100vis af udvidelser
(addons/plugins) til phpBB som man kan bruge til at få alle mulige smarte (ofte komplicerede vedligeholdelsestunge) specialiteter
direkte i sit forum.

Der findes andre gode gratis udgaver af forum programmer, men næppe nogen som er så robuste, sikre og som samtidigt kræver lige
så lidt indsats at holde kørende som phpBB.

Man kan sige at vi får en masse "foræret", men at prisen der skal "betales" er at phpBB programmet ikke er "superflot", "supersmart"
og ikke er blandt de allermest "brugervenlige".

Efter min mening det perfekte kompromis til vores formål.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Fejl, mangler eller ideer vedr. det nye forum?

Indlæg af yaknudsen »

NB: På forsiden, øverst til højre i vores forum findes også et link til OSS (Ofte Stillede Spørgsmål) som man kan klikke på og få svar på mange generelle spørgsmål vedrørende brugen af phpBB forum programmet.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Besvar