Diagnose ekspert på Fyn?

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
mic_hviid
Indlæg: 19
Tilmeldt: ons 10. feb 2021 19:37
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Diagnose ekspert på Fyn?

Indlæg af mic_hviid »

Jeg har en A2 der er begyndt at "larme". Det kommer måske fra højre front. Umiddelbart burde det være hjulleje, men det ændrer sig ikke når jeg svinger. Er der en der kunne finde på at tage en lille tur i min bil hvis jeg svinger forbi?
Den ryger til VAGtech under alle omstændigheder, men jeg er "lidt" presset ifht job med bilen så jeg har brug for en der siger "kør du bare videre et par uger" eller "få den slæbt på værksted nu!".
Jeg tror lyden er opstået gradvist og at jeg har vænnet mig lidt til den. Jeg har bemærket det ind imellem og så glemt det igen. Men en medpassager spurgte hvad den afsindige larm var fra fronten..

Michael Hviid
6080 1969
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Diagnose ekspert på Fyn?

Indlæg af 383CI »

Hvis det er et leje var den engang en der sagde til mig bilen blev ulidelig at køre I inden det gik helt galt.

Da røgen efterfølgende slap ud på motorvejen og hylen gik til knasen blev resten af turen til reparation på ryggen af en Falck lastbil.

Så kommer du ikke på værksted, presset eller ej, bliver du helt sikkert mindet om problemet, og tiden til værkstedbesøg, på en konsekvent måde.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
mic_hviid
Indlæg: 19
Tilmeldt: ons 10. feb 2021 19:37
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Diagnose ekspert på Fyn?

Indlæg af mic_hviid »

Rådet er vel modtaget. Den ryger til doktoren i morgen :-)

Michael
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Diagnose ekspert på Fyn?

Indlæg af sussi »

Du har vel kigget i FAQén :-)
Fyn
VAGtech.dk (Steffen) kan være lidt svær at kontakte, men lidt tålmodighed hjælper :-)
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Leverandør af originale reservedele til Vag Biler. VW, Audi, Seat og Skoda, selvfølgelig med PRISGARANTI, finder du det billigere andre steder i Danmark matcher vi!!
*Grundjustering, Hydraulik service og Knowhow.
*Eftermontering af diverse ekstraudstyr. (Central lås, komfortblink, oliefyr osv.)
*Salg af VW Reservedele, GSM Moduler, Bell Add servicerens og additiver
*Udlæsning af startspærre login kode med clip fra immobox: 6X0953257
*Udlæsning af fejlkoder på Webasto oliefyr.
Kontakt: info@vagtech.dk / Tlf Steffen: 29 70 60 40 / http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297 5200 Odense V
Værksted med en masse positiv omtale, billige reservedele og stort lager af disse.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
mic_hviid
Indlæg: 19
Tilmeldt: ons 10. feb 2021 19:37
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Diagnose ekspert på Fyn?

Indlæg af mic_hviid »

Hej Sussi

Jeg har skam kigget i FAQen. Og den har været hos VAGtech et par gange før med andre ting - og nu er den i kø der igen. Det var mere for at få en mening fra en privat om jeg kunne/skulle/turde køre i den ind til da eller om den skulle groundes øjeblikkeligt. Nu endte den så med at være grounded for en sikkerheds skyld. Så den skal bare holde til at liste nogle kilometer ud af Middelfartvej i morgen så er den i sikkerhed hos doktor Steffen :-)

Michael
mic_hviid
Indlæg: 19
Tilmeldt: ons 10. feb 2021 19:37
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Diagnose ekspert på Fyn?

Indlæg af mic_hviid »

Bare lige en sen opfølgning på denne:

Der blev skiftet 3! hjullejer pga. slid.

Så man kan godt have et leje (eller 2) foran til udskiftning uden at lyden ændrer sig når man svinger kraftigt fra side til side.
Først efter de blev skiftet gik det op for mig hvor stille kabinen plejede at være. Det kan åbenbart snyde når det er en lyd der kommer krybende.

Michael
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Diagnose ekspert på Fyn?

Indlæg af Atjuh 3L »

TRE LEJER :shock: :shock: :shock:

Jeg siger IKKE et ord om at være "tonedøv" :lol:

Godt du fik den fikset.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Besvar