Fartpilot m. vippefunktion

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Henrik L
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 9. aug 2015 11:32
Geografisk sted: Brøndby Strand

Fartpilot m. vippefunktion

Indlæg af Henrik L »

Hej.

Jeg tænker at jeg godt kunne tænke mig en fartpilot af den nye type til Audi'en. Jeg har ikke monteret en sådan før. Af forum kan jeg se at det tager et par timer at montere den. Så skal der ligges software i ECU'en da det ikke er understøttet i original filen. Jeg har noget til at indlæse og udlæse filer i ECU, men tænker at det overlader jeg til pro'erne. Mit spørgsmål er hvad forskellen på fartpilot med vippefunktionen og en konventionelle med knap. Og er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg monterer. (Skal jeg lodde, f.eks)
Lupo 3l Softblue 2001
Lupo 3l Rød 2002 - UDLÅNT
Audi A2 Sølv 2003
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Fartpilot m. vippefunktion

Indlæg af sussi »

Der er et hav af indlæg om fartpilot
app.php/googlesearch?cx=011559452940050 ... itesearch=
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Henrik L
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 9. aug 2015 11:32
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: Fartpilot m. vippefunktion

Indlæg af Henrik L »

Hej sussi.

Mit sprgsmål er vedrørende erfaringer ved montering og vippefunktion. Jeg får jo en monteringsvejledning med når jeg køber så det er ikke det jeg efterspøger. Og hvis jeg søger på vippefunktion får jeg ingen hits på forum? Så jeg tænker at spørgmålet er validt. Men hvis det ligger for tæt op på allerede eksisterende emner vil jeg da gerne lukke topic.
Lupo 3l Softblue 2001
Lupo 3l Rød 2002 - UDLÅNT
Audi A2 Sølv 2003
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Fartpilot m. vippefunktion

Indlæg af Skipper »

Ja, du skal lodde i stikket til motorstyring.

Nej, du skal ikke forvente det kommer til at virke med vippefunktionen, men måske.......... Har ikke hørt om andre der har forsøgt.

Softwaren er i ECU fra original, den skal bare aktiveres.

Jeg har ikke sat mig ind i hvad vippefunktionen skulle gøre, men jeg kan sige dig at piloten kun er en glorificeret fartholder. Ikke at sammenligne med det i mange andre biler. Den holder farten, og det er det, sådan i store træk. Den er ikke smart. Eksempel. kører du 60km/t, og trykker resume fra tidligere op til ...lad os bare sige 80. Så skynder den sig at smide den i 5 gear, og give en lille bitte smugle gas. 2 km senere, ned ad bakke, og du nærmer dig de 80. Som sagt. Tryk på knappen, så holder den farten, og det er stort set det. Så må du afgøre om det er værd at pimpe ret meget på :-)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Henrik L
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 9. aug 2015 11:32
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: Fartpilot m. vippefunktion

Indlæg af Henrik L »

Hej Skipper.

Det lyder jo ikke forjættende. At accelerere fra 80 til 100 uden kickdown. Og hvis den nye slags fartpilot måske ikke understøttes af software er der jo nok ingen grund til at gå i gang med det projekt.

Tak for info.
Lupo 3l Softblue 2001
Lupo 3l Rød 2002 - UDLÅNT
Audi A2 Sølv 2003
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Fartpilot m. vippefunktion

Indlæg af 383CI »

Henrik L skrev: man 19. apr 2021 05:49 . Og hvis den nye slags fartpilot måske ikke understøttes af software er der jo nok ingen grund til at gå i gang med det projekt.

Tak for info.
Ud over det er utrolig komfortabelt, trods alt, at bilen selv kan holde farten på motorvejen, f.eks.
Smart eller ej, vippe funktion eller ej, men jeg ville bestemt ikke undvære den. Piloten altså.

Hvis du vil have den selv kan accelerere ordentligt osv. kan du fylde en AP9` i bilen. f.eks. Den simulerer bare speedertryk via en boks.

Omvendt, når jeg tænker på den trafik bilen sikkert køre I i området tænker jeg umiddelbart ikke der er grund til at kunne accelerere til en fart over 16 km/t tjøøhø
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Henrik L
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 9. aug 2015 11:32
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: Fartpilot m. vippefunktion

Indlæg af Henrik L »

Hej 383CI.

Joeh. Jeg har en AP900 i den blå. Den har aldrig virket. Jeg kan se at Steffen har en vippe fartpilot på lager, så måske kan det fungere?

Og her i hovedstadsområdet, skal man være mere end normal heldig, hvis nålen er over de 20 km/t Jeg synes altid det er skønt at komme på DK's største parkeringsplads. (Motorvejen) Fartpiloten er nok mest til de sjældne langture jeg begiver mig ud på. Når man kører lange stræk synes jeg, at jeg får lidt problemer med højre ben. (Men det skal vel bare køres væk) ;)
Lupo 3l Softblue 2001
Lupo 3l Rød 2002 - UDLÅNT
Audi A2 Sølv 2003
Besvar