Slæbeøje/slæbestang?

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
mic_hviid
Indlæg: 19
Tilmeldt: ons 10. feb 2021 19:37
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Slæbeøje/slæbestang?

Indlæg af mic_hviid »

Jeg har været igennem søgemaskinen, den alfabetiske faq (som jo er genial) og alles, men jeg kan ikke finde det!

Helt ny, gammel bil: Vi røg på et fejeblad på motorvejen idag med en bil der slukkede selv under kørsel. Da vi skulle trækkes op på bladet gik det op for os at det "hul" der var ved siden af hullet til donkraften jo nok havde indeholdt den dims der skal trækkes i?

Så vi skal have fundet en reservedel, men jeg aner ikke hvad det hedder på Audisk og jeg kan ikke finde den del i de links med eksploderede diagrammer. Er der nogen der har en idé til hvad det hedder?

Michael (knap-så-kæk) Hviid
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Slæbeøje/slæbestang?

Indlæg af doktorfrank »

På dansk hedder det “slæbeøje” (se instruktionsbogen s. 213 :oops: ). På tysk: Schleppauge. På engelsk: Tow eye.
Ebay har det.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
mic_hviid
Indlæg: 19
Tilmeldt: ons 10. feb 2021 19:37
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Slæbeøje/slæbestang?

Indlæg af mic_hviid »

Autohjælpen har vist også bortslæbt mit overblik i dag :shock:
Tak doktorfrank!
:oops:
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Slæbeøje/slæbestang?

Indlæg af 2a2 »

Øhh og du har kontrolleret at det rent faktisk ikke ligger der bagerst i bagagerummet til højre?

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
mic_hviid
Indlæg: 19
Tilmeldt: ons 10. feb 2021 19:37
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Slæbeøje/slæbestang?

Indlæg af mic_hviid »

Ja, værktøjet i bagagerummet var desværre ret ukomplet. Så jeg måtte på ebay for at købe et slæbeøje. Alt er fint nu (altså bortset fra autostart fra tid til anden - mest når der er lang kø i en svingbane, oil sensor advarsler og lidt ustabil opførsel ved høj hastighed samtidig med sidevind) - men det er jo også vigtigt at have noget at tage sig til :-)

Michael
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Slæbeøje/slæbestang?

Indlæg af 2a2 »

Oil-sensor er desværre almindelige - går typisk i udu efter ~ 350.000 km - byt til nyt så holder de 350.000 km igen
Din autostart er autostop så vidt jeg forstår- nok olie? Nogen fejl udlæst i den forbindelse?

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
mic_hviid
Indlæg: 19
Tilmeldt: ons 10. feb 2021 19:37
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Slæbeøje/slæbestang?

Indlæg af mic_hviid »

Hej 2a2

Vi bytter!

Vores mekaniker (en af de gode) kan ikke se nogen fejlkoder der kan forklare det. Jeg prøver i øjeblikket forskellige ting. Det sker tilsyneladende ikke hvis jeg trækker håndbremsen og lader den starte "med modstand" på den måde - men det kan jo være tilfældigt at den ikke har gjort det endnu. Den har fået ny olie for nylig og det ser stadig fint ud på pinden - tror jeg..

Michael
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Slæbeøje/slæbestang?

Indlæg af 2a2 »

Hydraulik olie...

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
mic_hviid
Indlæg: 19
Tilmeldt: ons 10. feb 2021 19:37
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Slæbeøje/slæbestang?

Indlæg af mic_hviid »

Ja, både ny hydraulikolie og ny trykkugle.

Michael
Besvar