Periodevis start problem ved varm motor (A2)

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
omjomj
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 2. jun 2019 23:04
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Skjern

Periodevis start problem ved varm motor (A2)

Indlæg af omjomj »

Hej,

Jeg oplever fra tid til anden at min A2 ikke vil starte op, efter at være blevet slukket med varm motor. Det er hvad enten den er slukket i start/stop, eller på parkeringspladsen efter et kort indkøb. Det har indtil videre ikke hjulpet at lade starten tørne. Men efter et forgævet (kort) startforsøg er det blot at vente få sekunder og prøve igen. Så starter den altid hurtigt op, en enkelt gang har jeg skullet prøve 2 gange.
Den har ALDRIG svigtet et startforsøg i kold tilstand.
Jeg har selvfølgelig studeret forum, og selvom jeg ikke kan finde præcist de samme symptomer, så tænker jeg jo umiddelbart at der skal kigges til dieselfilter, T-ventilen (temperatur bypass) og hvis det ikke hjælper, så dysetætninger.
Eller kan der være andet jeg har overset?
Men nu jeg sidder og bestiller nyt filter ser jeg at 2003 versionen adskiller sig. Sidder der overhovedet T-ventil på denne type brændstofilter?
Udklip.PNG
Udklip.PNG (105.67 KiB) Vist 1625 gange
Biler:
Audi A2 3L | 2002 | 275.000 | Sort med karrygult betræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Ford Smax 2.0 TDCI | 2009 | 290.000 | Sølv med sort indtræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Periodevis start problem ved varm motor (A2)

Indlæg af doktorfrank »

Som sædvanligt vil det være overordentlig fremmende for fejlfindingen med en udlæsning på vcds.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
omjomj
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 2. jun 2019 23:04
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Skjern

Re: Periodevis start problem ved varm motor (A2)

Indlæg af omjomj »

Jeg synes ikke jeg har set nogen fejlkoder fra hændelsen.
Men nu har jeg bestil nye dysepakninger og dieselfilter, så skifter jeg en del af gangen....fortsættelse følger....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Biler:
Audi A2 3L | 2002 | 275.000 | Sort med karrygult betræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Ford Smax 2.0 TDCI | 2009 | 290.000 | Sølv med sort indtræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Periodevis start problem ved varm motor (A2)

Indlæg af Atjuh 3L »

Du kan prøve med et filter uden returventil, og bypasse returventilen.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Besvar