Vand i kabinen

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Vand i kabinen

Indlæg af olefredrik »

Noen som har erfaring med at der kommer vand inn i kabinen?
Jeg har et problem med fuktighed / vand i en A2.

Jeg leste en verkstedrapport fra en A2 der det stod noe om at det kom inn vand gjennom en lufteventil bak i vognen.

Er det noen som kjenner til denne lufteluken?
Er det noen som kjenner til vand inn i vognen?
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Vand i kabinen

Indlæg af Atjuh 3L »

Såfremt en af dørene har været adskilt kan det meget vel komme derfra.
Der ligger et ret kraftigt klæbende tætningssbånd mellem døren og den indre dørplade, og er det brudt kommer der nemt vand/fugt i bilen.
Anden "normale" mulighed er ir langs kanten hvor forruden er monteret, det ses når ruden skiftes, eller hvis du fjerner gummilisten.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: Vand i kabinen

Indlæg af olefredrik »

Tak for tips
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Ejner
Indlæg: 345
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Vand i kabinen

Indlæg af Ejner »

På Lupo 3L er det vigtigt at ting fra naturen (blade mv.) der over tid samler sig i rummet under afdækningen op mod forruden bliver renset effektivt ud af rummet. I begge sider er der åbninger, så regnvand af sig selv dræner ned i bagerste del af forskærme og videre ud i det fri. Er disse åbninger blokeret af blade mv. vil vand kunne stå så højt op i rummet, at det kan løbe over kanter ved ventilationsanlæg og trænge ind i kabinen.
Yderlig mindst 1x årlig demonteres inderskærm over begge forhjul, og ansamlingen af naturprodukter mv. renses grundigt ud, ellers vil forreste del af paneler ruste og nederste del af alu-forskærme vil forvirre, da ansamlingen vil blive holdt fugtigt når der er nedbør. Det kan med fordel anbefales at spraye området med et rust beskyttelsesmiddel efter rengøringen
Jeg forestiller mig at det er analog på A2.

Ved evt. utæt forrude er en sikker måde at konstatere det på, at en person "står på hovedet" inde i bilen med en god lommelygte og leder efter lækagen op under instrumentbrædtet, mens en hjælper udenfor pøser rigeligt vand på området der udfra mistanke undersøges.
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Vand i kabinen

Indlæg af CJohansen »

Stoppet afløb fra aircon?
Dør gummi?
Rude gummi?
Bagklap gummi?
Bundprop faldet ud? Ja det er set før!!
Lednings gennemføringer hvor gummiet er faldet ud/defekt?
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Besvar