Radio, kl 15 modstand etc

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Topflobber
Indlæg: 25
Tilmeldt: tirs 1. okt 2019 05:58
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Fanø

Radio, kl 15 modstand etc

Indlæg af Topflobber »

Hej.

Da jeg oplevede mærkelige fejl med den gamle uoriginale blaupunkt radio skifter jeg den ud. Hvad model kan i anbefalede/har god erfaring med der ikke laver ballade. Og lodder i en 1000mF modstand ind over kl15 eller hvordan? Sådan at den slukkes når tændingen slukkes og ikke i hvert lys kryds.

God dag.
Mvh
Campinglarsen
Indlæg: 27
Tilmeldt: tirs 14. jan 2020 14:13
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Herning

Re: Radio, kl 15 modstand etc

Indlæg af Campinglarsen »

Hmmm det trick kender jeg ikke, men mener du ikke en kondensator?
Har en pioneer, som slukker og tænder igen ved stop/start.
Den slukker fint med tændingen.
Ved eftermontering af anden radio skal der nogen gange byttes om på 2 ledninger i det mellemstik der skal bruges. Ombytning af tændingsstrøm og konstant strøm.

mvh peter
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Radio, kl 15 modstand etc

Indlæg af CJohansen »

En modstand er ikke i microfarad. Den er i Ohm.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Adventurer1316
Indlæg: 112
Tilmeldt: ons 28. maj 2014 17:20
Geografisk sted: 4070 Kr. Hyllinge

Re: Radio, kl 15 modstand etc

Indlæg af Adventurer1316 »

En anden måde at løse problemet på, er at finde en sikring i sikringsboksen i førersiden, der er strøm gennem, når der er tænding. Her har jeg monteret en strømtyv THansen 40181, som jeg har erstattet plusledningen til radioen, og det virker uden problemer.
Audi A2 2002 450.000 km
Besvar