Audi A2 går “ud” i 4 gear

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Lobo
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 3. dec 2018 21:51
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Ringsted

Audi A2 går “ud” i 4 gear

Indlæg af Lobo »

Hejsa med jer.

Jeg har en Audi A2 m automatgear der gør mærkeligt.
Når man kører så når den skifter til 4 gear så gasser den op til ca 3000 rpm og går ned til 1000 og herefter virker speeder ikke. Man er nød til at slukke fir at komme igang igen.
Kører man den manuelt så kan man det samme. Kører 1-3 gear og går man op i 4 så sker det samme.

Det skal også siges i en sidenote at der kommer brems licht hele tiden. Skal ned og have købt pærer da Venstre lys ik virker.

Og så virker det som om håndbremse kabel er groet fast. Men kontakten til det virker fint.

Ved ikke im disse ting har noget med første fejl at gøre.

Håber der er nogle gode forslag .

Mvh Michael


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Audi A2 går “ud” i 4 gear

Indlæg af 2a2 »

Som du nok vil opleve så siger folk til dig - søg og du skal finde...
Hint: det der lyder meget bekendt - knækket skiftegaffel

Mvh 2a2

Sendt fra min CMR-AL09 med Tapatalk

Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Lobo
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 3. dec 2018 21:51
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Ringsted

Re: Audi A2 går “ud” i 4 gear

Indlæg af Lobo »

2a2 skrev:Som du nok vil opleve så siger folk til dig - søg og du skal finde...
Hint: det der lyder meget bekendt - knækket skiftegaffel

Mvh 2a2

Sendt fra min CMR-AL09 med Tapatalk
Ja ved det godt og har gået alle topics igennem i Audi A2 gruppen blot for at undgå dette BilledeBillede. Tak for svar BilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Audi A2 går “ud” i 4 gear

Indlæg af 2a2 »

hvis du er i tvivl så kan du tappe olien af den og tage det sorte dæksel af som sidder bag forhjulet
Derinde bagved sidder bl.a. enderne af skiftegafler - hvis 3/4 gaffel er knækket vil du med en spidstang kunne trække enden et stykke ud hvis ikke helt - jeg tror nok jeg har postet nogle billeder på et tidspunkt
Da det jo rent faktisk ikke er en automatgearkasse så er det at få udskiftet denne gaffel ikke et så stort problem som det lyder af.
Hvis du ikke er bange for beskidte fingre kan du købe en brugt på f.ex ebay (ingen garanti for at den ikke også knækker i denne - selv om der skrives nyrenoveret kan det være vanskeligt at vurdere om der menes nyvasket...)
Men - en sur weekend og så har du skiftet den gearkasse - ikke det store problem
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Audi A2 går “ud” i 4 gear

Indlæg af 2a2 »

ps: kan se du er fra ringsted - det skulle undre mig om dr. frank ikke kunne hjælpe dig med en anden gearkasse
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Audi A2 går “ud” i 4 gear

Indlæg af doktorfrank »

Jeg har meget fin stående til afhentning/erstatning, hvis der skal gøres hurtigt. Eller jeg kan montere en kontra/modsvejst skiftegaffel og lave, hvad der ellers trænger, nu den alligevel er adskilt. Det koster nogenlunde det samme. :lol:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Lobo
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 3. dec 2018 21:51
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Ringsted

Re: Audi A2 går “ud” i 4 gear

Indlæg af Lobo »

Tak for hjælp. Kontakter dr Frank imorgen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Besvar