Elrude førersiden

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
vialli09
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 22. maj 2019 22:04
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Skanderborg

Elrude førersiden

Indlæg af vialli09 »

Hej.

Jeg har problemer med elruden i førersiden, som ikke virker. Når jeg trykker på knappen, ryger spændingen, for at kommer tilbage nogle sekunder efter (se video).
Elruden i passagersiden fungerer upåklageligt.

Nogen som kan hjælpe?





Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Elrude førersiden

Indlæg af Atjuh 3L »

Mit umiddelbare gæt: Motoren i rudedrevet, eller selve rudedrevet.

Prøv at føde motoren direkte, kortvarigt!

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Elrude førersiden

Indlæg af doktorfrank »

Ud med skidtet til kontrol.
Evt. har jeg vist et komplet rudehejs med el-motor, som jeg ikke får brug for. (Nej, alzå prølieåhør, det skal ikke sættes i købogsalg) ;)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
vialli09
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 22. maj 2019 22:04
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Elrude førersiden

Indlæg af vialli09 »

Jeg har prøvet at bytte rundt på motorenhederne, med samme fejl til følge :?
41SqSRokrXL.jpg
41SqSRokrXL.jpg (39.22 KiB) Vist 8343 gange
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Elrude førersiden

Indlæg af doktorfrank »

Ups ... undskyld. Jeg ser først nu, at det er A2 ... så er mit lager brugt op - de er mere sårbare end Lupoer på det punkt.
I øvrigt er det hyppigt komfortmodulet, der laver ravage. Der er er jeg også løbet tør, og det er umanerligt dyrt. Tjek med vcds.
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
moelgaard
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 26. sep 2018 11:31
Geografisk region: København
Geografisk sted: Herlev

Re: Elrude førersiden

Indlæg af moelgaard »

Mærkeligt at den så ikke slår fra og fejler
Jeg har netop problemer med at motoren slet ikke vil gøre noget når ruden har været kørt ned nogle gange.
Jeg formodede, at det var en fejl med for stort strømforbrug pga træghed i rudehejset som til sidst fik elektronikken til at slå helt fra.
Eneste løsning so far virker til at være at afmontere forsyningsstikket til motormodulet og så montere igen.
Bare lidt træls når det sker jævnligt så jeg leder efter den sikring som forsyner modulet i døren. Dog uden held ind til videre. Måske nogen har et tip til hvor i en A2'er der sidder sikringer udover boksen under rattet...?
Jeg har "smurt" gummilister med silikone og håber det hjælper.
Det vigtigste min far lærte mig: "Der kan da ikke ske noget ved liiige at skrue toppen af og se hvordan der ser ud nede i maskineriet"
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Elrude førersiden

Indlæg af sussi »

Typisk A2, min rude ville ikke virke i højre side, grundjusterede og alt virkede igen??????
Ps. Der sidder en masse "sjove" ting under gulvet foran førersædet bl.a. komfortmodulet :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
vialli09
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 22. maj 2019 22:04
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Elrude førersiden

Indlæg af vialli09 »

moelgaard skrev: søn 28. jul 2019 22:05 Mærkeligt at den så ikke slår fra og fejler
Jeg har netop problemer med at motoren slet ikke vil gøre noget når ruden har været kørt ned nogle gange.
Jeg formodede, at det var en fejl med for stort strømforbrug pga træghed i rudehejset som til sidst fik elektronikken til at slå helt fra.
Eneste løsning so far virker til at være at afmontere forsyningsstikket til motormodulet og så montere igen.
Bare lidt træls når det sker jævnligt så jeg leder efter den sikring som forsyner modulet i døren. Dog uden held ind til videre. Måske nogen har et tip til hvor i en A2'er der sidder sikringer udover boksen under rattet...?
Jeg har "smurt" gummilister med silikone og håber det hjælper.
Der sidder et sølvfarvet relæ under afdækningen i venstre side ved fødderne i førersiden. Det kan godt risikere at sidde løst.
vialli09
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 22. maj 2019 22:04
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Elrude førersiden

Indlæg af vialli09 »

Nu har jeg købt en ny rudemotor inkl. styremodul og krydser fingre for at problemet ligger i modulet :|
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Elrude førersiden

Indlæg af Robert »

Fandt du fejlen?
Min gør nøjagtig det samme 😖
vialli09
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 22. maj 2019 22:04
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Elrude førersiden

Indlæg af vialli09 »

Robert skrev: ons 21. aug 2019 11:55 Fandt du fejlen?
Min gør nøjagtig det samme 😖
Desværre ikke :(

Monterede den nye (brugte) rudemotor, men det hjalp ikke.
Muligvis det er en ledning der knækket i gummimanchetten. Det er ihverfald næste punkt på tjeklisten.
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Elrude førersiden

Indlæg af Robert »

Øv jeg håbede lige på en løsning .
Jeg har en gang efter at elruden strejkede første gang været ude for at centrallåsen ikke ville låse op.
Og to gange er jeg kommet ud til en bil uden strøm på batteriet.
Er det noget du også har været ude for?
Jeg har mistænkt komfortboksen men er helst fri for at skifte dyre komponenter i blinde.
vialli09
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 22. maj 2019 22:04
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Skanderborg

Elrude førersiden

Indlæg af vialli09 »

vialli09 skrev:
Robert skrev: ons 21. aug 2019 11:55 Fandt du fejlen?
Min gør nøjagtig det samme Billede
Desværre ikke :(

Monterede den nye (brugte) rudemotor, men det hjalp ikke.
Muligvis det er en ledning der knækket i gummimanchetten. Det er ihverfald næste punkt på tjeklisten.
Så fik jeg endelig tjekket ledningerne og kunne konstatere at plus-ledningen næsten var knækket.
Nu er der trukket en ny plus-ledning og elruden virker igen.

Billede

Sent from my iPhone using Tapatalk
Besvar