Startproblemer efter forsøg på justering af indsprøjtningstidspunkt
: lør 4. maj 2019 20:16
Hej
Jeg har renset dyser på min audi a2, da den var længe om at starte. Efter rens startede den med det samme og har gentaget det flere gange med dages mellemrum, og med samme resultat.
Indsprøjtningstidpunktet stod dog ikke korrekt - det stod på -8.8 grader, hvor det skal ligge mellem -3 og 3.
Jeg satte et tuschmærke på både remhjulet til knasten og på skiven til bolten for enden af knasten.
De tre bolte på remhjulet blev løsnet, hvorefter hjulet blev justeret den ene vej. Motoren kunne nu ikke længere starte. Jeg justerede det derefter over på den anden side af tuschstregen - og kunne stadig ikke starte den.
Når jeg så justerer tilbage til udgangspositionen - de to streger over for hinanden - vil den stadig ikke starte. VCDS'en sagde nu at vinklen var 1,7 grader(målt mens motoren blev tørnet med starteren).
Ovenstående er lavet med konsultation med Dr. Frank - stor tak til ham.
Jeg er dog nu helt på bar bund. Det skal siges, at det eneste, der er gjort, er at scanne for fejl, og nulstille dem - alt andet er ikke rørt.
Er der nogen, der har nogen gode idéer?
Kan man forestilles sig, at det er knastvinkelmåleren, der er ustabil?
Alle forslag til at få bilen startet igen, er yderst velkomne.
Jeg har renset dyser på min audi a2, da den var længe om at starte. Efter rens startede den med det samme og har gentaget det flere gange med dages mellemrum, og med samme resultat.
Indsprøjtningstidpunktet stod dog ikke korrekt - det stod på -8.8 grader, hvor det skal ligge mellem -3 og 3.
Jeg satte et tuschmærke på både remhjulet til knasten og på skiven til bolten for enden af knasten.
De tre bolte på remhjulet blev løsnet, hvorefter hjulet blev justeret den ene vej. Motoren kunne nu ikke længere starte. Jeg justerede det derefter over på den anden side af tuschstregen - og kunne stadig ikke starte den.
Når jeg så justerer tilbage til udgangspositionen - de to streger over for hinanden - vil den stadig ikke starte. VCDS'en sagde nu at vinklen var 1,7 grader(målt mens motoren blev tørnet med starteren).
Ovenstående er lavet med konsultation med Dr. Frank - stor tak til ham.
Jeg er dog nu helt på bar bund. Det skal siges, at det eneste, der er gjort, er at scanne for fejl, og nulstille dem - alt andet er ikke rørt.
Er der nogen, der har nogen gode idéer?
Kan man forestilles sig, at det er knastvinkelmåleren, der er ustabil?
Alle forslag til at få bilen startet igen, er yderst velkomne.