Ny nøgle, ny chip!

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Ny nøgle, ny chip!

Indlæg af JakobH »

Hey
I forbindelse med at jeg ville skifte mine gamle A2 (2002) nøgler ud med nye har jeg fået knækket chippen i den ene nøgle og søger derfor assistance til køb og modning af nye chip's og har til at begynde med følgende spørgsmål:

1) Er der nogen som har prøvet det, og kan det over hovedet lade sig gøre ?

2) Hvis ja, er det så korrekt at det er en ID48 chip som jeg skal ha fingre i og findes der gode og dårlige (kinesiske) versioner ?

3) Er det så nok med VCDS kabel og software ?

4) Hvis ja, kan jeg få en hjælpens hånd til hvordan ?

På forhånd tak
Jakob
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Ny nøgle, ny chip!

Indlæg af Atjuh 3L »

Ja det kan lade sig gøre.
VCDS er ok.
Kan desværre ikke huske hvad de hed, (købte to), jeg købte dem fra en i Berlin.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: Ny nøgle, ny chip!

Indlæg af JakobH »

Hey Atjuh

Fedt, tak 💪

Mvh jakob
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Ny nøgle, ny chip!

Indlæg af 383CI »

Ja det burde kunne lade sig gøre at kode bilen til ny nøglechip med VCDS, men jeg har faktisk aldrig hørt om nogle for hvem det er lykkes.
Har selv forsøgt Rostech`s vejledning i forskellige variationer men det er så ikke lykkes. Har også forsøgt at klippe "kendte hex strenge" over i EEeprommen med VagCommander, det er heller ikke lykkes, så slutteligt er startspærren kvalt i stedet.

Det skal der bruges VagCommander til iøvrigt, VCDS kan ikke.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: Ny nøgle, ny chip!

Indlæg af JakobH »

Hey 383ci

Jeg må indrømme at jeg har også haft svært ved at finde nogle "sande" succes historie, men kan det passe at det har noget med en mere "grundig" kodning af chippen at gøre ? jeg tænker her på at man måske skal ha' fat i noget al'a en zed-bull programmer el.lign. ?

Mvh Jakob
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Ny nøgle, ny chip!

Indlæg af 383CI »

JakobH skrev: ons 24. apr 2019 07:57 Hey 383ci

Jeg må indrømme at jeg har også haft svært ved at finde nogle "sande" succes historie, men kan det passe at det har noget med en mere "grundig" kodning af chippen at gøre ? jeg tænker her på at man måske skal ha' fat i noget al'a en zed-bull programmer el.lign. ?

Mvh Jakob
Nu ved jeg ikke lige hvilken chip du mener at at kode? Som jeg forstår det eller mener, er den chip i nøglen en passiv fætter med en vis frekvens og nummer. Så kodes en hex steng i motortyringens EEeprom til netop den chip i nøglen og så er det det.
Det der kan være tale om er så at få motorstyringen til at adoptere fra chippen i nøglen. Det er så det der (åbentbart) ikke rigtigt lykkes for nogle.

Jeg har aldrig forsøgt med VacKommander ud over at klippe en hexkode over, det lykkes heller ikke rigtigt, så jeg slog bare startspærren fra.

Men der er ingen tvivl om det kan lade sig gøre, jeg formoder der "bare" skal kopieres en HEX streng over i motorstyringens imo, det sjove er jo så at gætte den hex streng og få den ind det rigtige sted. Selvom jeg (igen formoder) det er rimeligt oplagt og at styringen kan tage 8 nøgler.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Ny nøgle, ny chip!

Indlæg af Skipper »

Uden at have stukket fingrene dybt ned i det, har jeg forstået det således (hvis jeg husker rigtigt, og det er lang tid siden) at man blot kan aflæse original chippen, og koder den nye chip som klon. Det kræver en chip koder, og det er også sådan jeg har set nøgleshops gøre det på andre typer bil. Jeg pillede lidt i det for år tilbage, men syntes ikke det var besværet værd at sætte sig helt ind i det. Der er folk der ikke laver andet, gå til dem i stedet. Det koster peanuts i de fleste hælebarer.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Ny nøgle, ny chip!

Indlæg af Atjuh 3L »

Hvilken del i mit tidligere indlæg er det i ikke forstår?

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Ny nøgle, ny chip!

Indlæg af 383CI »

Atjuh 3L skrev: fre 26. apr 2019 21:59 Hvilken del i mit tidligere indlæg er det i ikke forstår?

Mvh,

Atjuh 3L.
Hvis det er mig du mener ikke forstår kan jeg udtrykke mig klart. Jamen jeg ved godt VCDS skulle kunne kode nøgler, men der er, tilsyneladende, ingen der har haft held med det.

Hvis du har kan du jo beskrive proceduren i detaljer.

Hvis jeg heller ikke forstår det her indlæg skal jeg beklage min komplette inkompetence du så venligt påpeger.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Ny nøgle, ny chip!

Indlæg af Skipper »

imwithstupid.gif
imwithstupid.gif (647 bytes) Vist 5248 gange
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Besvar