Gummibøsning til krængningsstabilisator(KS) + det løse

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
HEVgundersen
Indlæg: 151
Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
Geografisk sted: København

Gummibøsning til krængningsstabilisator(KS) + det løse

Indlæg af HEVgundersen »

Hej.

Efter 2 år med klonk lyde, skal jeg have skiftet KS eller de gummibøsninger, der holder den fast.

Er der nogen som har haft held til at finde nogle gummibøsninger, som passer over KS, når det originale plastik er faldet af, og derved får en mindre diameter?

Har fundet det her https://www.autodeleshop.dk/bugiad-8116115.html noget nogen herinde har erfaring med?

Hørte for noget tid siden af JP prøvede nogle af, men ved ikke hvilke, eller om det virkede.

Alternativ nogle der kender diameter på KS, så kan jeg selv gå på jagt.

Og så ved jeg at min. den ene bolt som holder bøjlen over gummibøsningen er færdig, så skal have en ny, kender i størrelsen?

Og til sidst, nogle anbefalinger til forrudeskift, alle steder omkring KBH eller nær motorvejen fra KBH til Esbjerg har interesse.

Mvh.

HEVG
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Gummibøsning til krængningsstabilisator(KS) + det løse

Indlæg af doktorfrank »

3L har KS ø 22 mm - de øvrige (efter hukommelsen) ø 19 ... uanset hvad div. ebay tilbud angiver og leverer; hvilket jeg har erfaret, og dermed altså er lev.dygtig i, hvis nogen skulle være interesseret.
De fine bøjler, der leveres uoriginalt, har påsvejste møbasser. Det er en fordel at samle med skrue nedefra, når man altså til en begyndelse har sænket forbroen for at kunne komme til de org. skruer, der er monteret ovenfra - det fordelagtige viser sig altså først, næste gang KS skal have nye bøsninger. Desuden kræver det, gevindhullerne i forbroen bliver boret op til frihuller :roll:
Jeg har igennem et årstid været fri for de grimme lyde ved at montere KS med org. gummibøsninger og beslag, men med de oprindelige plastbøsninger med krave til sideværts stabilisering erstattet af omvikling med vvs-siliconetape i rigelige mængder og et spændebånd plus en skive i hver side til at sikre imod sideværts forskydning. Hvor længe det holder, ved jeg ikke ... og det er sjovt at eksperimentere med noget, der er både risiko- og omkostningsfrit. :ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
HEVgundersen
Indlæg: 151
Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
Geografisk sted: København

Re: Gummibøsning til krængningsstabilisator(KS) + det løse

Indlæg af HEVgundersen »

Tak, Frank.

Bare lige for at være 100% sikker de 22mm er på KS uden plastkraven?

Jeg har selv brugt løsningen med https://www.fiberfixdanmark.dk/fiberfix ... m-pro.html for at øge diameteren, så de originale gummibøsninger passer. Det holdt ca. 1,5 år før mine sarte øre begyndte at ane klonklyde.

Hvor lange skal boltene være for at fange de uoriginale bøjler ned fra?

Mvh.

HEVG
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Gummibøsning til krængningsstabilisator(KS) + det løse

Indlæg af 2a2 »

Har Du overvejet om det er besværet værd? Ny ks holder nok bilens levetid ud...

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Besvar