Fejl i ABS-system - rød cirkel med lodret rød streg og "paranteser" omkring LØST

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Adventurer1316
Indlæg: 113
Tilmeldt: ons 28. maj 2014 17:20
Geografisk sted: 4070 Kr. Hyllinge

Fejl i ABS-system - rød cirkel med lodret rød streg og "paranteser" omkring LØST

Indlæg af Adventurer1316 »

Hej I kloge mennesker.

Jeg har fået en fejl-meddelelse i instrumentbordet. Fejlen viser sig som en rød cirkel med en rød lodret streg i midten og med "paranteser" omkring.
Jeg har kun fundet en enkelt fejl med VCDS, og det er: 00778 Ratvinkelcensor (G85) 003 mekanisk fejl

Jeg var inde og udlæse følgende informationer:

Styreudslagsføler (G85) var 219 gr. (anbefalet værdi < 4,5 gr.). Styreudslagsføleren reagerer fint, når jeg drejer rattet. Når jeg drejer på rattet, kan jeg godt få den ned under de 4,5 gr., men der skal næsten en hel omgang til!

Ratvinkelcensor status sagde "ikke tilgængelig".

For mig, så lyder det som om G85 virker, men måske er udenfor toleranceområdet.
Jeg talte med DoktorFrank, og han nævnte, at han havde læst et sted, at man kunne nulstille G85, men kunne ikke på stående fod huske hvor han havde læst det.

Jeg har haft demonteret forreste fjederben i anden forbindelse, hvilket bevirker at venstre forhjul ikke står korrekt i cast og camber. Jeg regner dog med, at det ikke har noget med problemet at gøre.

Er der nogen, der har nogen bud på, hvad jeg skal gøre.

1) Skal styrestængerne justeres, så styreudslagsføleren viser de foreskrevne 4,5 gr.?

2) Skal jeg nulstille G85, så udslagene kommer indenfor toleranceområdet? I givet fald, vil jeg meget gerne vide, hvordan dette gøres. Har prøvet at rode rundt i VCDS, men er en ren amatør, og har ikke kunne finde noget sted, hvor det kunne lade sig gøre.

3) Andre tiltag?

På forhånd tak for hjælpen
Senest rettet af Adventurer1316 tors 4. apr 2019 15:12, rettet i alt 1 gang.
Audi A2 2002 450.000 km
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Fejl i ABS-system - rød cirkel med lodret rød streg og "paranteser" omkring

Indlæg af Atjuh 3L »

Nulstil G85, med VCDS.

Jeg har tidligere beskrevet det herinde, så det er bare med at søge.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Adventurer1316
Indlæg: 113
Tilmeldt: ons 28. maj 2014 17:20
Geografisk sted: 4070 Kr. Hyllinge

Re: Fejl i ABS-system - rød cirkel med lodret rød streg og "paranteser" omkring

Indlæg af Adventurer1316 »

Efter at have kørt med advarslen i lyspanelet nogle dage, er det nu forsvundet af sig selv. :?:

Jeg prøver at lede en gang mere mht. nulstilling af ratvinkel (tak til Atjuh).
Audi A2 2002 450.000 km
Besvar